865 wizyt
LOGOPEDIA





Dziś przesyłam ćwiczenia artykulacyjne oraz wieszak na którym trzeba uporządkować przedmioty zgodnie z poleceniem 😉
Gra planszowa z quizem – Polskie symbole narodowe
Dziś proponuję ćwiczenia stymulujące prawą i lewą półkulę mózgu. Ćwiczymy dostrzeganie szczegółów obrazka, analizowanie elementów narysowanego schematu rysunku. Rozwijamy także pamięć oraz koordynację wzrokowo- ruchową,
Dziś zachęcam do zrobienia ćwiczeń oddechowych z wykorzystaniem słomki,
https://autyzmwszkole.com/2016/07/08/przez-slomke/
a następnie ćwiczenie dla dzieci, które utrwalają głoskę [sz], materiał zawiera 3 karty, na pierwszej znajduje się całostronicowa plansza do gry, na dwóch kolejnych jej części w powiększeniu. Planszę do gry dziecko może samodzielnie pokolorować. Do gry oprócz wydrukowanej planszy potrzebne będą pionki i kostka.
Przesyłam również materiał, który zawiera 2 arkusze do druku dwustronnego, na których znajduje się 6 kart, które ze swoim rewersem różnią się kilkoma szczegółami. Nazwy ilustracji użytych w materiale zawierają głoskę [sz].
A oto dzisiejsze moje propozycje
Materiał zawiera 4 karty z obrazkami, które można (w miejscu kropek) wypełnić stempelkami, plasteliną lub odciskami palców oraz kartę z wszystkimi obrazkami.
Oraz drugie zadanie – za pomocą obrazka można przećwiczyć różnorodne umiejętności, bawiąc się na różne sposoby. Jedną z propozycji jest odnalezienie i policzenie wszystkich pisanek znajdujących się na ilustracji, można również policzyć inne powtarzające się elementy np. żonkile, zajączki, motyle itd. Kolejną aktywnością może być odnalezienie konkretnego piktogramu, np. na zadaną głoskę. Możemy również poprosić dzieci o wypisanie wszystkich symboli Wielkanocy, które rozpoznają na ilustracji.
Zrobiło się ciepło więc czas na wiosenne porządki 😉
Celem zabawy jest usprawnienie aparatu artykulacyjnego.
Dzieci siedzą. Rodzic opisuje i demonstruje dziecku opisane poniżej ćwiczenia.
Zabawa przy muzyce:
https://www.youtube.com/watch?v=1SwvrpQEXtg
Dzieci | |
Otwieramy okno. | Otwierają buzię |
Sprawdzamy czy jest ciepło. | Wysuwają język między zęby |
Myjemy szyby. | Szorują językiem po zębach górnych i dolnych |
Wycieramy kurze. | Przesuwają szerokim językiem po podniebieniu |
Dzisiaj dla przypomnienia film jak prawidłowo należy wymawiać głoskę „sz”
https://www.youtube.com/watch?v=z9DFka-vvpA
Przesyłam również zestaw wyrazów i zdań do utrwalenia prawidłowej wymowy głoski „sz” w nagłosie.
Powodzenia!
Logika – Zabawy logiczne
Dziś przygotowałam dla Was proste ćwiczenia, które stymulują pracę lewej i prawej półkuli mózgu. Ćwiczenia te rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo- ruchową.
Dlatego warto je zrobić!
Na koniec piosenka o wiośnie do wysłuchania i zaśpiewania 🙂
Tekst do piosenki.
Już wkoło robi się zielono,
ptaków świergot znów budzi nas.
Tańczy walca biedronka z pszczołą,
czuć na twarzy cieplejszy wiatr.
To wiosna znowu odwiedza nas.
Kwiatami zdobi ogrody.
Od rana daje słoneczny blask,
a ludziom dobre humory.
Zimowe kurtki zostają w szafie,
grubych czapek nie trzeba też.
Zabawa w parku wraca na nowo,
słychać stamtąd dziecięcy śmiech.
To wiosna znowu odwiedza nas.
Kwiatami zdobi ogrody.
Od rana daje słoneczny blask,
a ludziom dobre humory.
Już wkoło robi się zielono.
Oto jeże ruszają w świat!
Rodzina żabek kumka wesoło.
Bocian także daje nam znak,
że wiosna znowu odwiedza nas.
Kwiatami zdobi ogrody.
Od rana daje słoneczny blask,
a ludziom dobre humory.
Obudzimy Misia
Celem zabawy jest utrwalenie właściwego toru oddechowego.
Zabawie powinna towarzyszyć spokojna muzyka instrumentalna. https://www.youtube.com/watch?v=oUL4qtQIEQY
Opowiadamy dzieciom, że wiosna to czas, kiedy misie budzą się ze snu zimowego. Ale zawsze oddychają prawidłowo.
Misie śpią. | Oddech tylko nosem. Dzieci leżą z zamkniętymi oczami. |
Misie budzą się. | Wdech i wydech ustami. Dzieci leżą, otwierają oczy. |
Misie mruczą. | Wdech ustami wydech i mruczenie. Dzieci siadają. |
Misie szukają miodu. | Wdech nosem wydech ustami. Dzieci podnoszą się i rozglądają. |
A na zakończenie ćwiczenia artykulacyjne oraz kolorowanka z misiem .
Miłej zabawy!!
Kolorowanka kliknij aby pobrać
Witam!
Bajeczka i masażyk to propozycja na dzisiaj 🙂
Bajeczka
Tu ptaszka małego gniazdeczko. głaszczemy dziecko po głowie
Tu się rozlało mleczko. wędrujemy palcami wzdłuż kręgosłupa,
zaczynając od karku
Tu żabka do wody wskoczyła. delikatnie raz stukamy palcami w plecy
A tędy mróweczka chodziła. lekko kroczymy palcami po plecach
I słoń przeszedł ciężko tamtędy. lekko naciskamy na plecy wewnętrzną stroną dłoni
I wąż miał tu swoje wykręty. linia falista od dołu do góry wzdłuż kręgosłupa
I nawet skrobały skrobaki. „grabimy” plecy rozczapierzonymi
na świecie są różne dziwaki palcami, dłonie wędrują od pośladków do karku
Teraz zaśnij, dziecinko miła głaszczemy po plecach
bo bajeczka już się skończyła.
AM 🙂
Dzień dobry dziś polecam wykonać ćwiczenia artykulacyjne połączone z grą memo – miłej zabawy.
LOGOPEDIA
Wierszyk do wspólnej zabawy i nauki na pamięć (dla dzieci starszych).
Można recytować wierszyk z podziałem na role : rodzic –dziecko, dziecko młodsze – dziecko starsze ….. i według indywidualnego pomysłu 🙂
Będziecie potrzebować klocki, papier toaletowy, kubeczki – coś, z czego można budować wieżę.
Budujemy wieżę RAZ, DWA, TRZY
(układamy wieżę dzieckiem – z klocków, rolek papieru toaletowego…)
Teraz bardzo mocno DMU-CHA-MY
(dmuchamy na wieżę)
Wieża robi BACH, BACH, BACH
(strącamy wieżę rytmicznie)
Taki hałas, że aż STRACH !!!
(kiwamy się na boki, zasłaniamy uszy)
i i i i i i i i szybciutko posprzątamy, bo od nowa zaczynamy !
Wesołej wspólnej zabawy :)))
ZABAWY LOGOPEDYCZNE
instrukcja do 4018 pdf
Materiał zawiera 3 karty. Na pierwszej znajduje się plansza z motylem, na drugiej kolorowe kołka do wycięcia, na trzeciej 4 karty z gotowymi układami kolorów na skrzydłach motyla. Dziecko ma za zadanie przenieść kolorowe kółka w miejsce białych kropek na skrzydłach motyla za pomocą słomki (zasysając papierowe kołka). Kółka można umieszczać na podstawie wzorów lub dowolnie.