Różnicowanie głosek [t] i [k]
Materiał zawiera kartę z dwiema planszami do wycięcia. Dziecko ma za zadnie oznaczyć żetonami lub klamerkami (w odpowiednich kolorach) ilustracje, w których występują dane głoski. Plansz można również użyć jako prostej gry planszowej, w której wyznaczamy pole startu i poruszamy się zgodnie ze wskazówkami zegara po polach z obrazkami.  
 
Chińczyk z głoską [k] zasady gry zamieszczone w pliku.
 
Miłej zabawy 🙂
 
 
Ćwiczenia utrwalające głoskę [cz] w nagłosie. 
 
 
 
 
Dziś przesyłam karty pracy do ćwiczenia relacji przestrzennych, prawidłowego używania przyimków- pod, nad, obok, na,przed.
 
Pączki z samogłoskami 
Dzisiejszy materiał zawiera 2 plansze z 12 kartami tworzącymi 6 par. Na kartach znajdują się zapisane na talerzykach samogłoski oraz pączki z minami odpowiadającymi kolejnym głoskom na talerzykach.  pdf 3767
 
Karty do zabawy z  onomatopejami – człowiek pdf 3408
 
 
Polecam świetną zabawę, która ćwiczy mięsień okrężny ust 🙂
 
 
oraz zabawy paluszkowe.
 
Materiał zawiera kartę z ćwiczeniem, w którym dziecko na podstawie nazw ilustracji, ma odnaleźć drogę pomiędzy ślimakiem a naleśnikami. Po wyznaczeniu drogi, dziecko może ułożyć opowiadanie, w którym występują kolejne nazwy ilustracji.  pdf 4827
 
Każdemu kolorowi została przyporządkowana sylaba otwarta z głoską [p], dzięki temu, oprócz sprawności manualnej, możemy przećwiczyć czytanie.  pdf 4859
 
 
Ćwiczenie na dziś to :
Orientacja w przestrzeni oraz rozumienie przyimków określających relacje przestrzenne. 
 

Dziś przesyłam ćwiczenia artykulacyjne oraz wieszak na którym trzeba uporządkować przedmioty zgodnie z poleceniem 😉

 

Gra planszowa z quizem – Polskie symbole narodowe

 
Zestaw zawiera kartę z planszą do gry na jednym arkuszu, 4 karty z powiększonymi częściami planszy, które po złączeniu utworzą planszę w formacie A2 oraz trzy karty z 27 zagadkami. Gra przeznaczona jest dla 2 – 4 Uczestników gry. Do gry potrzebna będzie dodatkowo kostka i pionki. Uczestnicy gry naprzemiennie rzucają kostką i przesuwają się o tyle pół, ile oczek wylosowali, następnie ciągną kartę ze stosu i odpowiadają na pytanie. Jeśli odpowiedź nie jest prawidłowa, cofają się o jedno pole. Jeśli Uczestnik gry stanie na polu specjalnym, nie ciągnie karty z zagadką, tylko wykonuje ruch oznaczony na polu. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety. 
 
 

 

 

Dziś proponuję ćwiczenia stymulujące prawą i lewą półkulę mózgu. Ćwiczymy dostrzeganie szczegółów obrazka, analizowanie elementów narysowanego schematu rysunku. Rozwijamy także pamięć oraz koordynację wzrokowo- ruchową,

 

Dziś zachęcam do zrobienia ćwiczeń oddechowych z wykorzystaniem słomki,

https://autyzmwszkole.com/2016/07/08/przez-slomke/

a następnie ćwiczenie dla dzieci, które utrwalają głoskę  [sz], materiał zawiera 3 karty, na pierwszej znajduje się całostronicowa plansza do gry, na dwóch kolejnych jej części w powiększeniu. Planszę do gry dziecko może samodzielnie pokolorować. Do gry oprócz wydrukowanej planszy potrzebne będą pionki i kostka.

4123(kliknij aby pobrać)

 

Przesyłam również materiał, który zawiera 2 arkusze do druku dwustronnego, na których znajduje się 6 kart, które ze swoim rewersem różnią się kilkoma szczegółami. Nazwy ilustracji użytych w materiale zawierają głoskę [sz]. 

4829(kliknij aby pobrać)

 

A oto dzisiejsze moje propozycje 

Materiał zawiera 4 karty z obrazkami, które można (w miejscu kropek) wypełnić stempelkami, plasteliną lub odciskami palców oraz kartę z wszystkimi obrazkami.

4486(kliknij aby pobrać)

Oraz drugie zadanie – za pomocą obrazka można przećwiczyć różnorodne umiejętności, bawiąc się na różne sposoby. Jedną z propozycji jest odnalezienie i policzenie wszystkich pisanek znajdujących się na ilustracji, można również policzyć inne powtarzające się elementy np. żonkile, zajączki, motyle itd. Kolejną aktywnością może być odnalezienie konkretnego piktogramu, np. na zadaną głoskę. Możemy również poprosić dzieci o wypisanie wszystkich symboli Wielkanocy, które rozpoznają na ilustracji.

2272(kliknij aby pobrać)

 
Dzisiejsza moja propozycja to samodzielnie wykonana zabawka logopedyczna – zające 😉
 
 
Może ktoś się pochwali swoją pracą ? 😉
 

 

Zrobiło się ciepło więc czas na wiosenne porządki 😉

 

Celem zabawy jest usprawnienie aparatu artykulacyjnego.

Dzieci siedzą. Rodzic opisuje i demonstruje dziecku opisane poniżej ćwiczenia.

Zabawa przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=1SwvrpQEXtg

 

Dzieci
Otwieramy okno. Otwierają buzię
Sprawdzamy czy jest ciepło. Wysuwają język między zęby
Myjemy szyby. Szorują językiem po zębach górnych i dolnych
Wycieramy kurze. Przesuwają szerokim językiem po podniebieniu
 
Poniżej w linku znajdziecie kilka zabaw , mam nadzieję, że każdy  coś sobie wybierze  🙂
 
 
 
Dziś jako pomysł na prace plastyczną Smocza zabawka logopedyczna!
 
 
 
 
 
Czekam na Twoją pracę:) 
 
 
 
Materiał zawiera 7 kart. Pierwszą kartę drukujemy i przecinamy na pół. Wydrukowane kolejne karty wycinamy wzdłuż szarych linii (można przeciąć je tak, by pod obrazkami pozostały opisy lub rozciąć wzdłuż linii rozdzielającej obrazek z podpisem). Dziecko ma za zadanie ułożyć karty z obrazkami, na odpowiedniej karcie z króliczkiem, uwzględniając występowanie głoski w nazwie obrazka.  
 
Powodzenia !

 

Dzisiaj dla przypomnienia film jak prawidłowo należy wymawiać głoskę  „sz”

https://www.youtube.com/watch?v=z9DFka-vvpA

Przesyłam również zestaw wyrazów i zdań do utrwalenia prawidłowej wymowy głoski „sz” w nagłosie.

Powodzenia!

 

 

Logika – Zabawy logiczne

 

Dziś przygotowałam dla Was proste ćwiczenia, które stymulują pracę lewej i prawej półkuli mózgu. Ćwiczenia te rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo- ruchową. 
Dlatego warto je zrobić! 

 

Na koniec piosenka o wiośnie do wysłuchania i zaśpiewania 🙂

Tekst do piosenki.

Już wkoło robi się zielono,
ptaków świergot znów budzi nas.
Tańczy walca biedronka z pszczołą,
czuć na twarzy cieplejszy wiatr.

To wiosna znowu odwiedza nas.
Kwiatami zdobi ogrody.
Od rana daje słoneczny blask,
a ludziom dobre humory.

 

Zimowe kurtki zostają w szafie,
grubych czapek nie trzeba też.
Zabawa w parku wraca na nowo,
słychać stamtąd dziecięcy śmiech.

To wiosna znowu odwiedza nas.
Kwiatami zdobi ogrody.
Od rana daje słoneczny blask,
a ludziom dobre humory.

Już wkoło robi się zielono.
Oto jeże ruszają w świat!
Rodzina żabek kumka wesoło.
Bocian także daje nam znak,

że wiosna znowu odwiedza nas.
Kwiatami zdobi ogrody.
Od rana daje słoneczny blask,
a ludziom dobre humory.

 

 

Zwierzęta-puzzle do pobrania

 

Obudzimy Misia

Celem zabawy jest utrwalenie właściwego toru oddechowego.

Zabawie powinna towarzyszyć spokojna muzyka instrumentalna. https://www.youtube.com/watch?v=oUL4qtQIEQY

Opowiadamy dzieciom, że wiosna to czas, kiedy misie budzą się ze snu zimowego. Ale zawsze oddychają prawidłowo.

Misie śpią. Oddech tylko nosem. Dzieci leżą z zamkniętymi  oczami.
Misie budzą się. Wdech i wydech ustami. Dzieci leżą, otwierają oczy.
Misie mruczą. Wdech ustami  wydech i mruczenie. Dzieci siadają.
Misie szukają miodu. Wdech nosem wydech ustami. Dzieci podnoszą się i rozglądają.

 

A na zakończenie ćwiczenia artykulacyjne oraz kolorowanka z misiem .

Miłej zabawy!!

Kolorowanka kliknij aby pobrać

 

Witam!

Bajeczka i masażyk to propozycja na dzisiaj 🙂

 

Bajeczka

Tu ptaszka małego gniazdeczko.            głaszczemy dziecko po głowie

Tu się rozlało mleczko.                            wędrujemy palcami wzdłuż kręgosłupa,

                                                                                  zaczynając od karku

Tu żabka do wody wskoczyła.                delikatnie raz stukamy palcami w plecy

A tędy mróweczka chodziła.                  lekko kroczymy palcami po plecach

I słoń przeszedł ciężko tamtędy.                      lekko naciskamy na plecy wewnętrzną stroną dłoni

I wąż miał tu swoje wykręty.                              linia falista od dołu do góry wzdłuż kręgosłupa

I nawet skrobały skrobaki.                                  „grabimy” plecy rozczapierzonymi

na świecie są różne dziwaki                                palcami, dłonie wędrują od pośladków do karku

Teraz zaśnij, dziecinko miła                    głaszczemy po plecach

bo bajeczka już się skończyła.

 

                                                                                                                          AM 🙂

 

 

Dzień dobry dziś polecam wykonać ćwiczenia artykulacyjne połączone z grą memo – miłej zabawy.

Kliknij aby pobrać TUTAJ 

 

 

 

LOGOPEDIA

Wierszyk do wspólnej zabawy  i nauki na pamięć (dla dzieci starszych).

Można recytować  wierszyk  z podziałem na role : rodzic –dziecko, dziecko młodsze – dziecko starsze ….. i według indywidualnego pomysłu  🙂

Będziecie potrzebować klocki, papier toaletowy, kubeczki – coś, z czego można budować wieżę.

 

Budujemy wieżę  RAZ, DWA, TRZY

    (układamy wieżę  dzieckiem – z klocków, rolek papieru toaletowego…)

Teraz bardzo mocno DMU-CHA-MY

    (dmuchamy na wieżę)

Wieża robi  BACH, BACH, BACH

    (strącamy wieżę rytmicznie)

Taki hałas, że aż STRACH !!!

   (kiwamy się na boki, zasłaniamy uszy)

i i i i i i i i  szybciutko posprzątamy, bo od nowa zaczynamy !

 

Wesołej wspólnej zabawy :)))

 

ZABAWY LOGOPEDYCZNE

instrukcja do 4018 pdf 

Materiał zawiera 3 karty. Na pierwszej znajduje się plansza z motylem, na drugiej kolorowe kołka do wycięcia, na trzeciej 4 karty z gotowymi układami kolorów na skrzydłach motyla. Dziecko ma za zadanie przenieść kolorowe kółka w miejsce białych kropek na skrzydłach motyla za pomocą słomki (zasysając papierowe kołka). Kółka można umieszczać na podstawie wzorów lub dowolnie. 

4018

4748