Poniedziałek – 06.04.2020 r. – Temat dnia: F – jak farby

– opracowała  Magdalena S.

Poniedziałek 06.04.br(kliknij aby pobrać)

 

Piątek – 03.04.2020 r. – Temat dnia: W gospodarstwie agroturystycznym

– opracowała M. Subocz

Piątek 03.04.2020 r(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek – 02.04.2020 r. – Temat dnia: Zwierzęta na wsi.

– opracowała Magdalena S.

Czwartek 02.03.2020 r(kliknij aby pobrać)

 

Środa – 01.04.2020 r. – Temat dnia: J – jak jajka

  – opracowała Magdalena S.

Środa 01.04.br(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 31.03. br(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek – 30.03.2020 r.  –  Temat dnia: Rozwijamy umiejętności matematyczne

  – opracowała Magdalena S.

Witam wszystkie dzieci po dwudniowej przerwie i proponuję kilka ćwiczeń gimnastycznych na rozgrzewkę. Życzę miej zabawy.

  • Zabawa z elementem skoku – Zajączki skaczą.

Dziecko opiera całe dłonie na podłodze, podciągając nogi do rąk, naśladuje skoki zajęcze.

 

  • Ćwiczenia ramion – Chwianie się gałęzi drzew podczas wiatru.

Dziecko w siadzie skrzyżnym, wznosi proste ramiona w bok i opuszcza je w dół, poruszając

dłońmi i palcami.

 

  • Ćwiczenia równowagi – Idziemy między kałużami.

Dziecko maszeruje na palcach między krążkami (np. rozłożonymi gazetami) – kałużami, wysoko unosząc kolana.

 

  • Ćwiczenie ożywiające.

Dziecko biega w różnych kierunkach, na sygnał (np. klaśnięcie) skacze do przodu, omijając kałuże.

1.Wprowadzenie odejmowania jako ubywania.

Dzieci otrzymują kartoniki z cyframi od 0 do 8 i znakami: +, –, =,( można dziecku narysować

cyfry i znaki na karteczkach), a także liczmany (np. klocki, kredka itp.) w dwóch kolorach.

Rodzic umieszcza na tablicy 8 sylwet UFO – za ich pomocą będzie ilustrował treść zadań.

Dzieci ilustrują zadania za pomocą liczmanów.

 

  1. Zadanie na dodawanie – ilustrowane sylwetami i liczmanami.

Potrzebne będą małe karteczki i coś do pisania.

Na łące wylądowały 4 UFO – rodzic rysuje 4 koła, na każdej karteczce jedno (rodzic zabiera

z tablicy 8 sylwet UFO, a umieszcza 4 syl­wety UFO). Po chwili wylądowały jeszcze 3 UFO.

(rodzic dokłada 3 sylwety UFO). Ile UFO wylądowało na łące?

Rodzic umawia się z dzieckiem, że jeden liczman (np. klocek)  oznacza jedno UFO.

Układanie przez dziecko za pomocą liczmanów tego, o czym była mowa w zadaniu.  

 

  1. Narysuj 4 koła białe i 3 koła czarne

Układanie działania do tego zadania.

4 + 3 = 7

 

  1. Wprowadzenie odejmowania.

Zadanie

Na łące wylądowało 8 UFO. Po chwili 3 UFO odleciały. Ile UFO pozostało na łące?

Ilustrowanie zadania za pomocą liczmanów.

 

Dzieci kładą przed sobą 8 liczmanów, a potem odsuwają 3 liczmany. Liczą pozostałe

liczmany i podają wynik. Układanie działania przez rodzica.

8 – 3 = 5

Rodzic głośno odczytuje działanie i wyjaśnia, że – to znak odejmowania i czyta się go

odjąć. Układanie przez dziecko zapisu i wspólne, głośne odczytanie go.

 

  1. Ćwiczenia w odejmowaniu.

Rodzic układa sytuację za pomocą sylwet UFO. Dziecko symuluje ją za pomocą liczmanów, a potem układa do nich działania.

Rodzic układa działania bez podania wyniku odejmowania. Dziecko ilustruje każdy zapis liczmanami, a potem układa działania, ale już z podanymi wynikami.

 

  1. Karty pracy, cz. 3, s. 38, 39.

Oglądanie obrazków. Określanie, co się na nich dzieje. Czytanie działań. Odszukiwanie wśród naklejek cyfr i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.

Oglądanie obrazków. Liczenie ptaków w karmnikach. Wpisywanie w ramkach odpowiednich liczb. Opowiadanie, co działo się w karmniku.

 

  1. Ćwiczenia w książce, s. 61.

Omówienie cyklu rozwojowego żaby. Dziecko ogląda obrazki i wspólnie z rodzicem

opowiada, jak rozwijała się żaba.

 

8.Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 57. Wpisywanie w okienkach odpowiednich liczb.

Opowiadanie, co działo się z żabami. Pisanie cyfr 8.

 

  1. Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 58. Słuchanie nazw zwierząt żyjących na dalekiej Północy, w warunkach innych niż żyrafa czy słoń. Opowiadanie o tych zwierzętach. Rysowanie po śladzie drogi foki do morza.
  2. Na zakończenie proponuję piosenkę znaną i lubianą przez dzieci. Zaproście do wspólnej zabawy całą rodzinkę 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=vKvKntLcUKQ

  1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla, poplątane zwoje dzikich lian.

 Mieszka sobie w bambusowej chatce Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

 

 Ref: Strusie mu się w pas kłaniają, Małpy na ogonach grają.

 Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

  1. Ambo, Sambo doskonale znam go, węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców, w dłoni coś smacznego zawsze ma.

           

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają, Małpy na ogonach grają.

 Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

 

Piątek – 27.03.2020 r. – Temat dnia: Nasze emocje

– opracowała M. Subocz

Życzę dzieciom i rodzicom dobrej pracy i miłej zabawy. # Zostań w domu

Zadania:

  • Karty pracy – Czytam, piszę, liczę s.59-61
  • Karty pracy cz.3 s.40-43

 

  1. Poniżej przedstawiam zbiór zabaw, które sprzyjają emocjonalnemu rozwojowi dzieci. Głównym celem prezentowanych zabaw jest rozwój inteligencji emocjonalnej przedszkolaka, a więc to, że dzieci nim będą:
  • potrafiły lepiej rozpoznawać i nazywać emocje u siebie i u innych,
  • potrafiły lepiej wczuć się w emocje innych osób, będą zdolniejsze do empatii,
  • miały poprawić samoocenę i posiadały poczucie własnej wartości,
  • lepiej panowały nad własnymi emocjami i w większym stopniu przestrzegały norm zachowań społecznych, potrafiły lepiej współdziałać z innymi, miały większe zaufanie do innych i silniejsze poczucie przynależności do grupy.

file:///C:/Users/Julcia/Downloads/Plakat_Emocje_przedszkolaka.pdf

Propozycje zabaw:

Zagadki

Gdy nas spotka coś przykrego

 Coś z pewnością niemiłego

 Bywa, że go odczuwamy.

Wtedy się nie uśmiechamy.  (smutek)

 

Kiedy ją odczuwamy

 Zwykle się uśmiechamy

Czasem z niej aż skaczemy

Czasem krzyczeć z niej chcemy.  (radość)

 

  1. Rodzic prosi dziecko aby pokazało:
  • jak się cieszy
  • jak się martwi

 

  1. Rodzic daje dziecku lusterko i prosi, by kolejno zrobiło minę. Tak wyglądam, gdy …

 

  • cieszę się,
  • jestem zdziwiony,
  • czuję ulgę,
  • jestem zmartwiony,
  • czuję złość.

 

  1. Zabawa – Przeciwieństwa – pantomima. Uczestnicy zabawy siedzą w kręgu. Rodzic prosi dziecko, by pokazało przeciwstawne stany, na przykład mówi „Pokaż, jak wyglądasz, gdy”: • jesteś wesoły– a teraz gdy jesteś smutny
  • jesteś słaby – a teraz gdy jesteś silny
  • jesteś chory – jesteś zdrowy
  • jest Ci zimno – jest Ci gorąco
  • jesteś zły – jesteś zadowolony
  • jesteś zmęczony– jesteś wyspany

 

  1. Malowanie emocji – do tej zabawy potrzebne będą kartki z bloku i przybory do malowania i rysowania. Rodzic pyta dziecko, jakie zna emocje. Jeżeli dziecko ma problem ze zrozumieniem tego pojęcia, rodzic tłumaczy, co to są emocje. Rodzic podaje przykłady podstawowych emocji. Prosi, by dziecko usiadło przy stole i stworzyło pracę plastyczną przedstawiającą wybraną przez siebie emocję, ale nie mówiło, co rysuje czy maluje. Następnie dziecko prezentuje swoją pracę. Uczestnicy zabawy mają zgadnąć, jaką emocję przedstawia dana praca. Nauczyciel pyta dzieci, kiedy czuły daną emocję.

 

  1. Zabawa – Mam na imię… i robię tak… Zabawę może rozpocząć rodzic. Uczestnicy zabawy stoją w kręgu. Każdy po kolei wymienia swoje imię, a następnie pokazuje swój charakterystyczny gest. Za każdym razem grupa powtarza imię i ruch zaprezentowany przez danego uczestnika.

 

 

 

Czwartek – 26.03.2020 r. – Temat dnia: Ile zwierząt było, ile odeszło, ile jest?

– opracowała M. Subocz

  1. Ćwiczenia poranne – zachęcam do wspólnej zabawy dzieci i rodziny.

– Zabawa kształtująca postawę ciała – Pierwsze kwiaty. Dzieci z pozycji siadu klęcznego podnoszą się do stania z wyciągniętymi rękami- naśladują jak rosną kwiaty.

– Ćwiczenia głowy, rąk, nóg – Kwiaty poruszane wiatrem. Dzieci kreślą rękami, nogami i głową leniwe ósemki, naśladując ruchy kwiatów poruszanych wiatrem.

– Zabawa orientacyjno – porządkowa  Ptaki – do gniazd. Dzieci są bocianami, które chodzą po łące, podnosząc nogi wysoko i opuszczając je z palców na pięty. Na hasło Ptaki – do gniazd, siadają na gazetach, które same umieściły w pomieszczeniu.

Zabawa Dzielimy słowa. Rodzic podaje słowa kojarzące się z wiosną. Dzieci dzielą je na sylaby, podskakując przy każdej sylabie. Potem podane słowa dzielą na głoski, wykonując tyle przysiadów, ile jest głosek.

  1. Dobieranka słowna – Jakie są zwierzęta?

Rodzic podaje określenia, a dziecko dopowiada nazwę zwierzęcia, z jakim to określenie najczęściej się kojarzy.

  • groźny jak … (lew)
  • garbaty jak … (wielbłąd)
  • syczący jak … (wąż)
  • ciężki jak … (słoń)
  • powolny jak … (żółw)
  • zwinny jak … (małpa)

 

  1. Karta pracy cz.3 s. 37 – nazywanie zwierząt narysowanych z boku karty. Odszukiwanie wśród naklejek cyfr od 0 do 8 i naklejanie ich na zdjęciach tych miejsc, w których żyją zwierzęta oznaczone tymi cyframi.

 

  1. Karta pracy cz.3 s. 38,39 – Oglądanie obrazków, określanie co się na nich dzieje. Czytanie działań. Odszukiwanie wśród naklejek cyfr i naklejanie ich w odpowiednich miejscach. Oglądanie obrazków. Liczenie ptaków w karmnikach . Wpisywanie w ramkach odpowiednich liczb. Opowiadanie, co działo się w karmniku.

 

  1. Ćwiczenia w książce s. 61 – Omówienie cyklu rozwojowego żaby. Dzieci oglądają obrazki i wspólnie z rodzicem opowiadają, jak rozwijała się żaba.

 

  1. Karta pracy Czytam, piszę, liczę 57 – Wpisywanie w okienkach odpowiednich liczb. Opowiadanie, co działo się z żabami. Pisanie cyfr 8.

 

  1. Karta pracy Czytam, piszę, liczę 58 – Słuchanie nazw zwierząt żyjących na dalekiej północ, w warunkach innych niż żyrafa czy słoń. Opowiadanie o tych zwierzętach. Rysowanie po śladzie drogi foki do morza.

 

 

 

Środa – 25.03.2020 r. – Temat dnia: Wiosenne „buziaki”

  – opracowała M. Subocz

                 Życzę miłej zabawy z całą rodziną.  # Zostań w domu.

  1. Oglądanie zdjęć kwiatów rosnących wiosną. Nazywanie ich (krokusy, sasanki, zawilce, pierwiosnki, przylaszczki).

http://www.e-ogrodek.pl/a/krokusy-zwiastuny-wiosny-co-warto-o-nich-wiedziec-145.html

https://www.swiatkwiatow.pl/poradnik-ogrodniczy/sasanka-zwyczajna–uprawa-pielegnacja-i-rozmnazanie-id1200.html

https://www.google.com/search?q=zawilce&sxsrf=ALeKk01f5BLEbro3S80Ual5wcJsB5p3_mw:1585046634496&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjS0ufs9rLoAhUk_SoKHUa2BZQQ_AUoAXoECBYQAw&biw=1396&bih=657#imgrc=1pQ7S2vaMRm2HM

 https://zielonyogrodek.pl/pielegnacja/uprawa-roslin/2287-uprawa-pierwiosnkow-w-ogrodzie

https://rosliny.urzadzamy.pl/baza-roslin/byliny/przylaszczka-pospolita,5_560/

 

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat wyglądu w/w kwiatów wiosennych. Określanie ich koloru, kształtu kwiatów. Nazywanie poszczególnych części kwiatka(płatki, pręcik, łodyga, listki).

 

  1. Poznaj wiosenne rośliny chronione w Polsce.

https://czarownyswiat.blogspot.com/2013/04/wiosenne-chronione-kwiaty.html

Rodzic wyjaśnia dziecku, dlaczego te kwiaty są pod ochroną.

Nie wolno ich zrywać, niszczyć, zbierać, wywozić za granicę, wykopywać, nabywać ani sprzedawać, chyba że ich ochrona jest jedynie częściowa lub osoba je pozyskująca, posiada odpowiednie zezwolenie.
Chronionych gatunków nie należy też uprawiać w ogrodzie, z wyjątkiem roślin pochodzących z licencjonowanej hodowli lub od sprawdzonego sprzedawcy, posiadającego zezwolenie na ich sprzedaż. Pozyskując zagrożone gatunki ze stanowisk naturalnych, jesteśmy narażeni na kary finansowe oraz konfiskatę roślin, np. na podstawie mandatu wystawionego przez Straż Leśną. Dlatego warto wiedzieć, które rośliny znajdują się na liście gatunków chronionych.

  1. Słuchanie zagadek o wczesnowiosennych kwiatach, wskazywanie ich na w/w obrazkach.

Ludzie zachwyceni łapali się za głowę,

Gdy zobaczyli w śniegu kwiaty fioletowe. (krokusy)

 

Pod lasem w mroźne marcowe ranki,

Kwitną pokryte meszkiem , fioletowe … (sasanki)

 

W lesie biały dywan kwiatów spotykamy,

Jakie to kwiaty? … je nazywamy. (zawilce)

 

Piękne niebieskie kwiaty,

Przy lesie je spotykamy, I od tego miejsca-

… je nazywamy (pszczylaszczki)

 

  1. Zabawa ruchowo-nasladowcza – Kwiaty rosną, kwiaty więdną.

 Opis zabawy –  dzieci naśladują , jak rosną kwiaty- przechodzą od klęku do pozycji stojącej z wyprostowanymi rękoma. Potem naśladują, jak kwiaty więdną- powoli przechodzą od pozycji wyprostnej do klęku z opuszczoną głową i opuszczonymi ramionami.

 

  1. Praca plastyczna do wykonania wspólnie z rodzicem pt. Wiosenne kwiatki . Moja propozycja – wykonanie krokusa z bibuły lub krepiny.

 

  Potrzebne będą: bibuła- fioletowa,  żółta, biała, zielona, wykałaczka lub patyczek , nitka lub sznureczek, drucik, kawałek waty, klej, nożyczki, plastelina, plastikowa zakrętka lub dzbanuszek.

https://www.youtube.com/watch?v=61PPF2Q4B-0

https://www.youtube.com/watch?v=Z58brRECM74

https://www.youtube.com/watch?v=ci9eOqSC8qg

https://www.youtube.com/watch?v=0Nn1b_wbtI0

 

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

  • Wycinanie z fioletowej lub żółtej bibuły płatków kwiatu.
  • Okręcanie kulki waty wielkości orzecha laskowego kolorową bibułą, tak aby można było do jej końców przyczepić jej płatki.
  • Układanie dookoła niej wyciętych płatków, posmarowanie wykałaczki klejem.
  • Przymocowywanie uformowanego kwiatka – włożenie wykałaczki do kulki z waty.
  • Okręcanie wykałaczki paskiem zielonej bibuły.
  • Umocowanie kwiatka lub kwiatków w kulce plasteliny- włożonej do zakrętki.

 

Pozdrawiam serdecznie dzieci i rodziców  J

                

 

Wtorek – 24.03.2020 r. – Temat dnia: Wiosenne porządki

  – opracowała M. Subocz

  1. Ćwiczenia poranne z poprzedniego dnia tj. poniedziałek 23.03.br.
  2. Dowolny taniec przy piosence pt. „Wiosenne porządki”

Piosenka – „Wiosenne porządki” – (Śpiewające brzdące).

https://www.youtube.com/watch?v=B4jmkwQNsX8

  1. Słuchanie piosenki „Wiosenne porządki”, rozmowa na temat treści piosenki. Dzieci odpowiadają na pytania:

– O czym była mowa w piosence? (wiosenne porządki)

– Kto sprząta w swoim domku na wiosnę? (Krasnalek hopla, hopla)

– Jakie zwierzęta występowały w piosence?

– Kto wywołuje groźne choroby? (bakterie, wirusy)

  1. Układanie zdań o oznakach wiosny. Liczenie słów w tych zdaniach.

Np. Przebiśnieg przebił śnieg. (3)

Nie zrywamy przebiśniegów. (3)

Powróciły już ptaki: czajki, szpaki, skowronki i bociany (8)

 

5.Potem zdania układają dzieci, a dorośli liczą w nich słowa.

 

  1. Kolorowanie gałązek wierzbowych i krokusa

 

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/bazie/

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kwiaty/krokus

 

Poniedziałek – 23.03.2020 r.  –  Temat dnia: Ł jak łopata

  – opracowała M. Subocz

Powodzenia, życzę miłej pracy i zabawy.

  1. Ćwiczenia poranne – zachęcam do wspólnej zabawy dzieci i rodziny.

– Zabawa kształtująca postawę ciała – Pierwsze kwiaty. Dzieci z pozycji siadu klęcznego podnoszą się do stania z wyciągniętymi rękami- naśladują jak rosną kwiaty.

– Ćwiczenia głowy, rąk, nóg – Kwiaty poruszane wiatrem. Dzieci kreślą rękami, nogami i głową leniwe ósemki, naśladując ruchy kwiatów poruszanych wiatrem.

– Zabawa orientacyjno – porządkowa  Ptaki – do gniazd. Dzieci są bocianami, które chodzą po łące, podnosząc nogi wysoko i opuszczając je z palców na pięty. Na hasło Ptaki – do gniazd, siadają na gazetach, które same umieściły w pomieszczeniu.

Zabawa Dzielimy słowa. Rodzic podaje słowa kojarzące się z wiosną. Dzieci dzielą je na sylaby, podskakując przy każdej sylabie. Potem podane słowa dzielą na głoski, wykonując tyle przysiadów, ile jest głosek.

  1. Rozmowa na temat nowej pory roku – wiosny

– Jaka pora roku się skończyła?

– Jaka pora roku się zaczęła?

– Wymień nazwy pór roku, policz ile ich jest, pokaż ilość na placach.

  1. Oglądanie obrazków : sasanki, przebiśniegi, skowronek, krokus, bazie wierzbowe. Nazywanie tego, co przedstawiają obrazki. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (z klaskaniem) i głoski (pokazywanie na paluszkach). Liczenie ile jest sylab i głosek w nazwach obrazków .

https://www.google.com/search?q=sasanki&tbm=isch&ved=2ahUKEwjH0I3kq67oAhXYCHcKHQvGDqgQ2-cCegQIABAA&oq&gs_l=img.1.1.35i362i39l10.115161.116039..118582…1.0..2.98.844.10……0….1..gws-wiz-img…..10..35i39j0.BrvlFJPoAU8&ei=1Hx3XseWJtiR3AOLjLvACg&bih=657&biw=1396

http://ladnydom.pl/Ogrody/encyklopedia_roslin/p/przebi%C5%9Bnieg/161609559

https://www.ekologia.pl/srodowisko/przyroda/skowronek-opis-wystepowanie-i-zdjecia-ptak-skowronek-ciekawostki,25037.html

https://pixabay.com/pl/photos/krokus-kwiat-wiosna-wiosenny-kwiat-2139169/

https://gento5.flog.pl/wpis/11791821/bazie-wierzbowe

  1. Oglądanie obrazka Wiosenne prace w ogródku. Odpowiadanie na pytania.

– Co robimy wiosną w ogródku?

– Jakich narzędzi ogrodniczych potrzebujemy? ( wideł, motyki, sekatora, grabi, łopaty)

– Do czego służą te narzędzia?

  1. Dzielenie słowa łopata na sylaby i głoski. Co słyszysz na początku słowa łopata?
  2. Podawanie przykładów słów zaczynających się głoską ł (przy pomocy rodzica).
  3. Określenie rodzaju głoski. Wypowiadanie głoski ł- długo: łłłyyy …, krótko: ł,ł,ł …

– Co można powiedzieć o tej głosce? Czy jest to samogłoska, czy spółgłoska? (Jest to spółgłoska).

  1. Pokaz litery ł małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Pokoloruj literki.

https://pl.pinterest.com/pin/766034217843581150/

https://www.youtube.com/watch?v=SDfHrp8JE9E

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/litery/

http://bystredziecko.pl/l-kreska-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/

https://www.printoteka.pl/nl/materials/item/1801

9.Umieszczenie poznanych liter  ( ł, Ł, a, c, u, o, p, t) pod modelami słów: łopata, Łucja. Budowanie schematu słów z poznanych liter wg modeli. Odczytanie słowa – łopata.

  1. Zabawa bieżna – Biegamy za motylem – Dzieci pokazują ruchy fruwającego motyla – najpierw rękami, później całym ciałem.

Pozdrawiam serdecznie dzieci i rodziców.

 

 

 

 

 

Piątek – 20.03.2020 r.  –  Temat dnia: Wołanie wiosny – opracowała M. Subocz

 

  1. Rysowanie po śladzie rysunku parasola bez odrywania kredki od kartki. Pokoloruj rysunek.

http://www.kolorujmy.pl/details.php?image_id=36

 

  1. Rozwiązywanie zagadki

Gdy świeci słońce,

Stawiasz go w kącie,

A gdy deszcz pada-

Nad głową go rozkładasz.  ( parasol)

 

  1. Pisanie po śladach znanych liter

 

http://bystredziecko.pl/c-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/

 

 

Czwartek – 19.03.2020 r.  –  Temat dnia:  Raz pada deszcz, raz świeci słońce

– opracowała M. Subocz

  1. Słuchanie wiersza „Marcowa pogoda”

 

Ja jestem marzec, ja wam pokażę,

jak dobrze mieszać pogodę w garze.

Zanim na dobre wiosna przybędzie,

ja ślady zimy zostawię wszędzie.

Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,

i jeszcze trochę śnieżek popruszy.

I chociaż słońce mocniej pogrzeje,

To jeszcze chłodnym wiatrem powieje.

 

  1. Rozmowa nt. wiersza

– o kim był wiersz?

czym odgrażał się marzec?

– co to jest przedwiośnie?

  1. Przypomnienie nazw dni tygodnia. Określanie jak nazywa się 1, 2 …7 dzień tygodnia.

     Określanie aktualnej pogody w danym dniu.

  1. Rysowanie wg wzoru małych i dużych kropli.

https://pl.freepik.com/darmowe-ikony/krople-deszczu-ios-symbol-7-interfejs_747206.htm

 

  1. Połącz kropki – parasol

https://www.google.com/search?q=parasol+po%C5%82%C4%85cz+kropki+&tbm=isch&ved=2ahUKEwiWxfDA-KboAhVFxCoKHeWqDhoQ2-cCegQIABAA&oq=parasol+po%C5%82%C4%85cz+kropki+&gs_l=img.3…15496.28346..29277…1.0..0.197.3399.6j23……0….1..gws-wiz-img.tMvfXaF9wAo&ei=iptzXpbYFsWIqwHl1brQAQ&bih=657&biw=1396#imgrc=P5JWsr6zRyORsM                                                        

 

 

Środa – 18.03.2020 r.  –  Temat dnia: C jak cebula – opracowała M. Subocz

1.Rozmowa na temat marcowej pogody

– Jakie elementy pogody występują w marcu?

– Co robi słońce? (słabo grzeje, chowa się za chmury …)

– Co robi wiatr? (wieje , jest zimny, porywisty …)

– Co pada? (śnieg, deszcz, deszcz ze śniegiem …)

– Jaka jest temperatura? ( niska, zmienna …)

– Co z zachmurzeniem? ( często chmury zasłaniają niebo, są ciemne, ciężkie od deszczu …).

  1. Zabawa – „Uwaga! Kałuża” – spacer lub skoki z omijaniem rozłożonych przedmiotów naśladujących kałuże (np. gazety, worki foliowe).
  2. Ćwiczenia ruchowo- graficzne – „Krople deszczu” – Dzieci kreślą kształt kropli deszczu w powietrzu raz prawą, raz lewą dłonią. Potem to samo robią na dywanie, podłodze, plecach rodziców itp.
  3. Zabawa z przysłowiem – Dzieci rytmizują tekst przysłowia „W marcu, jak w garncu” tupiąc, klaszcząc.
  4. Wprowadzenie litery c: małej i wielkiej , drukowanej i pisanej:

– oglądanie cebuli, wąchanie jej, określanie zapachu, smaku

  1. Udzielanie przez dzieci odpowiedzi na pytania:

– Do czego w kuchni wykorzystujemy cebulę?

– Co jest potrzebne do wzrostu rośliny, aby cebula urosła? (doniczka, ziemia, woda, słońce, światło …)

– Z czym możemy spożywać zielony szczypior z cebuli?

  1. Dzielenie słowa cebula na sylaby i głoski

– co słychać na początku słowa cebula?

– z ilu głosek składa się słowo cebula?

  1. Podawanie przykładów słów zaczynających się głoską c (np. cytryna, cekiny, córka, cylinder, cukier …)
  2. Budowanie schematu słowa cebula – C E B U L A
  3. Określenie rodzaju głoski

– wypowiadanie głoski c długo: cyyyyy…

– wypowiadanie głoski c krótko: c, c, c, c …

  1. Podawanie przykładów imion zaczynających się głoską c: (Celina, Cezary, Cecylia, Cyryl…) – przypomnienie, kiedy stosujemy wielką literę

12.Zazanczanie litery c w wyrazach ( np. cytryna, cebula, kocyk, noc, baca, cukierki, Jacek, klocki, ocet, palce, placek, narcyz, scena, taca, warcaby, Celina, kucyk, zawilec, krawiec, latawiec, owce…)

  1. Pisanie litery C, c po śladzie, a potem samodzielnie. Ćwiczenie poprzedza kreślenie liter C i c w powietrzu, na podłodze, na plecach rodziców itp.
  2. Rysowanie kreatywne: dziecko dostaje rysunek chmurki. Przekształca ją tak, aby otrzymać obrazek znanego przedmiotu, zwierzęcia, rośliny itp.

 

 

Plik z zadaniami do pobrania.

wiosna