„Motylki” zadania na poniedziałek 06.04.2020r.

Wielkanoc- „J,j” jak jajko

 opracowała M. Kukiełczyńska

do 06.04 Zadanie specjalne(kliknij aby pobrać)

zadaniaMotylki(kliknij aby pobrać)

Motylki – zadania na piątek 03.04.2020r.

Opracowała: M. Kukiełczyńska

zadania na piatek 03 kwietnia Motylki(kliknij aby pobrać)

 

Motylki – Zadania na 02.04.2020r.

Opracowała: M. Kukiełczyńska

czwartek Motylki(kliknij aby pobrać)

 

„Motylki” zadania na czwartek 01.04.2020r

„Matematyczne przygody” opracowała M. Kukiełczyńska

01.04 zadaniaMotylki(kliknij aby pobrać)

 

Motylki- zadania na wtorek 31.03.2020r

Opracowały: wych. M. Kukiełczyńska, n-el wspomagający B. Lebiedź

zadanie na wtorek31 marzec(kliknij aby pobrać)

 

Zadania do wykonania na dn. 30.03 (poniedziałek)

Opracowały M. Kukiełczyńska , N-l wspomagający B. Lebiedź

wprowadzenie litery Ł(kliknij aby pobrać)

 

Motylki- zadania na piątek 27.03.2020r

Opracowały: wych. M. Kukiełczyńska, n-el wspomagający B. Lebiedź

zadanie na piątek 27.03Motylki(kliknij aby pobrać)

 

Zadania na czwartek 26.03.2020r.

Opracowały: M. Kukiełczyńska, B. Lebiedź

Zadania-na-czwartek-26

 

 

Zadania na środę 25.03

Opracowały: B. Lebiedź, M. Kukiełczyńska

1.Posłuchajcie zagadek. Rozwiązanie zagadki proszę podzielcie na sylaby, a chętne dzieci podzielcie na głoski J

  • Mleczka nie piją

            Myszek nie jedzą

             Te bure kotki

             Na drzewie siedzą (kotki wierzbowe)

 

  • Widzisz je we dnie

            Nie widzisz w nocy

            Zima grzeje słabo

           Latem z całej mocy (słońce)

  • „Kto tak puka, kto tak stuka,
    kto to jest?, kto to jest?,
    kto tak hałasuje?, kto tak hałasuje?,
    doktor drzew, doktor drzew”.(dzięcioł)

 

  • Gniazdko z błota ulepi, pod dachu okapem
    Przylatuje wiosną aby uciec latem – (jaskółka)

 

  • Powraca do nas z dalekiej strony

            ma długie nogi i dziób czerwony
            Dzieci się śmiały gdy go witały

            żabki płakały przez dzionek cały – (bocian)

 

  • Jeszcze śpi wszystko co żyje,

             jeszcze nic nie rośnie
            A on śnieg przebije

            opowie nam o wiośnie – (przebiśnieg)

  1. Różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych.
  • Teraz coraz cieplej się ubieramy. (fałsz)
  • Kolor zielony to kolor wiosny? (prawda)
  • Wiosną słońce mocniej grzeje. (prawda) 
  • Wiosną jeździmy na sankach? (fałsz)
  • Wiosną topi się śnieg? (prawda)
  • Zimą kwitną kwiaty? (fałsz)
  • Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty (prawda)
  • Latem lepimy bałwana? (fałsz)
  • Wiosną przylatują ptaki z ciepłych krajów? ( prawda) BRAWO!!!

 

  1. Zabawa przy muzyce- „ Motyle”. Dzieci naśladują lot motyla.

https://www.youtube.com/watch?v=YskTSORQnNY

Rodzice ! proszę robić co parę minut pauzę i poprosić dzieci o wykonanie poleceń.

 Przerwa w muzyce – przysiadają na kwiatku, po prawej, lewej stronie, przed, za kwiatkiem

4.Zadanie specjalne

 

Miłej pracy J

 

Zadania na wtorek 24.03.2020r.

Kliknij aby otworzyć ZADANIA

 

Zadania do wykonania na poniedziałek 23.03.2020

Opracowały Beata Lebiedź i Małgorzata Kukiełczyńska

1.Wprowadzenie do zajęć – rozwiązanie zagadek

Rośnie w ogrodzie albo w polu
I z tego właśnie słynie,
Że gdy ja zaczniesz krajać,
To łza Ci popłynie. ( cebula )

Ładny owoc w żółtej skórce.
Chociaż kwaśny, to i tak
Pokrojony na plasterki – herbaty poprawia smak. ( cytryna )

2. Suchanie piosenki: ,, Cudaczek.”( M. Bogdanowicz )
proszę zwracają uwagę na słowa występujące w piosence, które zaczynają się głoską c.

http://chomikuj.pl/gosiasadowska5/21.+0d+piosenki+do+literki+cz.+C+-metoda+dobrego+startu+M+Bogdanowicz/22+Cudaczek+1,1600023420.mp3(audio)

Cudaczek jest zabawny i wygląda inaczej niż wszyscy. Odpowiedz całym zdaniem na pytania;
– w co jest ubrany Cudaczek?
– czy wiesz, co to jest kubraczek?
– co to są cekiny?
– co lubi pić Cudaczek?
– jaką ma głowę Cudaczek? ( jak cebulka )

Zadanie specjalne

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2019/03/KARTA-PRACY-2.pdf

 Pokoloruj tylko te obrazki które zaczynają się literą C

 

 

 

piątek – 20.03.2020r.

  1. Zadanie rysowanie po śladzie rysunku parasola bez odrywania kredki od kartki.

  1. Posłuchaj zdań na temat marcowej pogody, następnie policz ile jest słów w każdym zdaniu.

 

Od samego rana pada deszcz.

Dzieci włożyły kolorowe kalosze.

Uciekaj, bo będzie burza!

Rano mgła otuliła ulice.

Wczoraj padał deszcz, a dziś świeci słońce.

Wieje zimny wiatr.

 

  1. Rozwiąż zagadkę:

 

Gdy świeci słońce, stawiasz go w kącie, a gdy pada deszcz nad głową go rozkładasz.

 

  1. Praca plastyczna

 

https://szpigralka.files.wordpress.com/2017/10/parasol_caly.png?w=166&h=228

 

Zadanie specjalne:

Spróbuj ułożyć wzorki z kolorowych kredek.

 

 

Zadania na czwartek 19.03.

  1. Zadania matematyczne:

Poćwicz:
-Podnieś prawą rękę do góry.
-Połóż lewą rękę na głowie.
-Złap się prawą ręką za lewe ucho.
-Połóż lewą rękę na prawym kolanie

 

  1. Policz w pamięci:
    -Po łące chodziły 4 bociany. Dwa odleciały, ile zostało? (2)
    -W stawie pływały 3 żaby. Po chwili wskoczyła jeszcze 1. ile żab jest w stawie?(4)
    -Na liściu siedziały 4 biedronki, 1 odleciała. Ile zostało? (3)
    -Nad łąką fruwały 3 motyle, po chwili przyleciały 2. Ile teraz ich jest? (5)

  2. posłuchaj piosenki

Piosenka pt. ,,Mała wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

  1. Porozmawiajmy o piosence
  • Jak wygląda wiosna opisana w piosence?;
  • Co trzyma wiosna w ręce?;
  • Co się dzieje, gdy wiosna wzniesie kwiat?
  • Jakiego koloru są balony , które robi wiosna ?
  • O czym ma pamiętać wiosna?
  • Co robią ptaki?
  • Jakiego koloru robi się świat pod wpływem wiosny?

 

  1. Dla chętnych dzieci