Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z naszego przedszkola, mają możliwość uczestnictwa w różnego rodzaju zabawach mających na celu stymulację sensoryczną. Wiele dzieci poznaje otaczający świat głównie za pomocą zmysłów. W zabawie badawczej podmiotem działania jest dziecko wraz ze swymi potrzebami poznawczymi, z potrzebą zdobywania orientacji w świecie. Przedmiotem działania jest dla dziecka otaczająca rzeczywistość, czyli cały świat przedmiotów i zjawisk z ich strukturą, wyglądem, funkcją, właściwościami, wzajemnymi zależnościami, a także warunkami, w jakich zabawa się odbywa.

W sali badawczej stymulujemy:

-słuch (poprzez odgłosy sypiących się ziaren grochu, kaszy itp., szum wody)

-węch (wąchanie olejków zapachowych)

-wzrok (różnorodna kolorystyka, stosowanie kontrastów podczas zabaw)

-koordynację wzrokowo-ruchowo-czuciową (jest to poznawanie wielozmysłowe), dotykanie, przekładanie, wąchanie, przelewanie wody, przesypywanie ziaren, zabawa w hydrożelu, wieszanie klamerek na sznurek.

Dużo przyjemności oraz właściwości terapeutycznych, dzieci czerpią podczas ćwiczeń i zabaw z kaszą, ryżem, grochem i fasolą. Kreślą w nich leniwe ósemki, rysują wzory raz lewą, a raz prawą ręką i słuchają odgłosów kaszy w butelce. Wgniatają ziarna, makarony w ciastolinę. Wielu wrażeń dotykowych dostarcza zabawa w ,,poszukiwaczy”, w piasku mokrym lub suchym. Podczas zajęć, dzieci ćwiczą prawidłowy tor oddechowy, poprzez dmuchanie statków na wodzie (przez słomkę), dmuchanie kolorowych piórek. To tylko niektóre zabawy, jakich doświadczają dzieci w sali badawczej. Czas spędzony w tej sali, to nie tylko wielozmysłowa stymulacja, ale też świetna zabawa inna niż wszystkie!!!