Temat tygodnia : Wielkanoc

Data 09.04.2020

Opracowała: Renata Pasieka, Agnieszka Korkuć, Anna Szajewska

Temat zajęcia: Historyjka obrazkowa ,,Kurczątka” – ćwiczenia w mówieniu. Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.

smerfy(kliknij aby pobrać)

 

Temat tygodnia: ,,Wielkanoc’’

Opracowała: Agnieszka Korkuć, Renata Pasieka, Anna Szajewska

Data: 08.04.2020r

Temat zajęcia: ,,Liczymy pisanki’’- rozwijanie umiejętności liczenia.

smerfy(kliknij aby pobrać)

 

Temat kompleksowy: „Wielkanoc”

Opracowała: Renata Pasieka, Agnieszka Korkuć, Anna Szajewska

Data: 07.04.2020rok

Temat zajęcia:  Zabawy przy piosence ,,Kurka i pisanki”. Umuzykalnienie dzieci, reagowanie ruchem na głośne i ciche dźwięki.

Zabawy przy piposence ,, Kurka i pisanka-wielkanoc(kliknij aby pobrać)

 

 

Tematkompleksowy: „Wielkanoc”

Opracowała:  Renata Pasieka, Agnieszka Korkuć, Anna Szajewska

Data 06.04.2020r.

Temat zajęcia: Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej ,,Wielkanoc”. Rozwijanie mowy poprzez wymienianie rzeczy znajdujących się w koszyczku wielkanocnym.

smerfy(kliknij aby pobrać)

 

 Temat kompleksowy: „Nadeszła wiosna”

Opracowała: Renata Pasieka,  Agnieszka Korkuć, Anna Szajewska

Data: 03.04.2020

Temat zajęcia: ,,Zabawy z wodą” – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych poprzez prowadzenie prostych doświadczeń i eksperymentów z wodą.

smerfy(kliknij aby pobrać)

 

Temat tygodnia : ,, Nadeszła wiosna’’

Opracowała: Renata Pasieka, Agnieszka Korkuć , Anna Szajewska.

Data:02.04.2020

Temat zajęcia: Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej ,,Wiosna ogrodniczka”

smerfy(kliknij aby pobrać)

 

Temat kompleksowy: „Nadeszła wiosna”

Opracowała: Renata Pasieka, Agnieszka Korkuć, Anna Szajewska

Data : 01.04.2020 r.

Temat zajęcia: „Kolorowa wiosna” – rozpoznawanie i nazywanie barw.

smerfy(klikni aby pobrać)

 

Temat kompleksowy: „Nadeszła wiosna”

Opracowała: Anna Szajewska, Renata Pasieka, Agnieszka Korkuć

Data 31.03.2020r.

Temat tygodnia nadeszła wiosna(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 30.03.2020

Temat tygodnia:,,Nadeszła wiosna ”

Opracowała: Agnieszka Korkuć, Renata Pasieka, Anna Szajewska.

Smerfy(kliknij aby pobrać)

 

 

Piątek 27.03.2020

Temat tygodnia Wiosenne Przebudzenia – piątek

 

Czwartek 26.03.2020

zaba i bocian ag

 

Temat kompleksowy: „Wiosenne przebudzenie”

Opracowała: Renata Pasieka, Agnieszka Korkuć, Anna Szajewska

Data : 25.03.2020

Temat zajęcia: „Bawimy się z misiem” – zabawy matematyczne. Kształcenie   orientacji przestrzennej.

  1. Piosenka na powitanie

 

https://www.youtube.com/watch?v=d5kZPs3CVno

 

  1. „Zabawa z maskotką misia „

Dziecko siedzi z misiem na dywanie, rodzic mówi:

– połóż misia przed sobą,

– połóż misia za sobą,

– połóż misia obok siebie,

– podnieś misia do góry,

– połóż misia na dole na podłodze.

  1. „Prezent dla misia” ( rodzic mówi):

– weź dla misia tyle klocków, ile pokażę na palcach (2),

– weź dla misia tyle kredek, ile pokażę na palcach (3),

– czego miś ma więcej: klocków  czy kredek????

 Dziecko przelicza kredki i klocki liczebnikami głównymi i porządkowymi , określa ich kolory. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania, korygując ewentualne błędy popełnione przez dziecko.

  1. „Chowamy misia”

 Rodzic mówi, gdzie dziecko ma zanieść misia, np.: posadź misia na krześle , posadź misia pod krzesłem, posadź misia obok krzesła , posadź misia pod stołem, posadź misia na stole, posadź misia obok stołu. Po każdym poleceniu pytamy dziecko: gdzie siedzi miś?

  1. Zabawa ruchowa przy piosence :” Jadą, jadą misie”

https://www.youtube.com/watch?v=bLzN4rte0Yk

  1. Kolorowanie sylwety misia .

 

 

 

 

Zadanie specjalne:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE 

 

 

Temat tygodnia:” Wiosenne przebudzenie”

Opracowała Anna Szajewska, Renata Pasieka, Agnieszka Korkuć

Data 24.03.2020

Temat zajęcia: Historyjka obrazkowa „Rodzina bocianów”. Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego poprzez wskazywanie kolejnych obrazków historyjki.

1.Pioseka na powitanie:

https://www.youtube.com/watch?v=d5kZPs3CVno

 

  1. Piosenka „Kle- Kle boćku Kle- Kle”

https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

Rozmowa na temat piosenki.

-Co szykuje łąka dla bocianów?

-Z czego chłopcy zrobili gniazdo?

– Co sprowadza bocian, wracając zza morza?

  1. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze- naśladowanie głosów wydawanych przez bociana: kle-kle-kle… z różnym natężeniem głosu i w różnym tempie.

4.Historyjka obrazkowa:

Rodzic czyta tekst i kolejno pokazuje obrazki historyjki.

Pan bocian spotkał się z panią bocianową i zamieszkali w gnieździe na dachu starego domu. Pani bocianowa zniosła cztery jajka. Gdy wykluły się młode bociany, rodzice karmili je, aby szybko urosły. Jesienią cała rodzina odleciała do Afryki – tam gdzie nie ma zimy.

 

 

 

Dzieci z pomocą rodzica opowiadają historyjkę, należy zwrócić szczególną uwagę na to, co wydarzyło się najpierw a co potem . Przeliczają obrazki historyjki liczebnikami głównymi i porządkowymi.

  1. Zabawa ruchowa: „ Bociany do gniazd”. Dziecko biega swobodnie , machając rękami jak skrzydłami. Na hasło bociany do gniazd , dziecko siada na krzesełku – powtarzamy 5 razy.

Zadanie specjalne

Zachęcam do zrobienie ciastoliny domowym sposobem, wspólnej zabawy i wykonanie śmiesznych zwierzaków. Milej zabawy 

 

 

 

 

 

 

Temat tygodnia: ,,W marcu jak w garncu”.

Temat zajęcia: ,,Historia małego nasionka”.

0pracowała: Renata Pasieka, Agnieszka Korkuć, Anna Szajewska

Do przeprowadzenia tych zajęć proszę  przygotować:

– kilka rodzajów nasion: fasola, groch, rzeżucha;

– doniczkę z ziemią.

1.Piosenka na powitanie: „Dzień dobry”

https://www.youtube.com/watch?v=d5kZPs3CVno

  1. Wspólne oglądanie i dotykanie nasionek.
  2. Słuchanie opowiadania pt. :Tajemnica małego nasionka”, J. Wasilewskiej

„Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpię – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.

Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanej treści :
– Kto zaopiekował się ziarenkiem?
– Co zrobiło ziarenko w ziemi po podlaniu go wodą?
– Co pojawiło się w miejscu pęknięcia?
– Co wyrosło z ziarenka?

4.  Zabawa ruchowa ,,Wzrost kwiatka”- pokazanie ruchem wzrostu kwiatka. Dziecko wykonuje przysiad, bardzo pomału podnosi się , rozkłada ręce ku górze i wspina się wysoko na palce (powtarzamy kilka razy).

  1. Sadzenie fasoli- wspólne sadzenie ziarenka fasoli do doniczki z ziemią i podlanie go. Odpowiadanie na pytanie ,,Co jest potrzebne, aby z ziarenka wyrosła roślina’?- słuchanie wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji.

 

 

 

Temat tygodnia : Wiosenne przebudzenie.

Data 23.03.2020

Opracowała Agnieszka Korkuć, Renata Pasieka, Anna Szajewska.

Temat zajęcia: Słuchanie opowiadania Czesława Janczarskiego „ List od bociana”. Poznawanie nazw wybranych ptaków powracających do nas wiosną.

1.Piosenka na powitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=d5kZPs3CVno

2.Zabawa z wykorzystaniem rymowanki „Jaskółeczka’

Oglądanie zdjęcia jaskółki i słuchanie czytanej przez rodzica rymowanki, a potem  wspólne rytmiczne powtarzanie tekstu z odpowiednimi ruchami i różnym natężeniem głosu :

Jaskółeczka czarno- biała (trzymamy dłonie na ramionach , tworząc małe skrzydełka, poruszamy głową i skrzydełkami ,raz w jedną , raz w drugą stronę).

z ciepłych krajów przyleciała ( wykonujemy obrót wokół własnej osi ).

Krąży sobie nad domami (biegamy w różnych kierunkach )

pewnie się pobawi z nami (kłaniamy się).

  1. Słuchanie opowiadania „List od bociana” Czesław Janczarski

Wielka niespodzianka spotkała dziś Uszatka.
Przyszedł z rana listonosz.
-Czy tu mieszka Miś Uszatek? –zapytał.
Niedźwiadek właśnie kończył jeść śniadanie. Odwrócił się szybko na krzesełku. Łyżeczka wysunęła się mu z łapki i upadła na podłogę. 
Listonosz powiedział:
-Podnieś łyżeczkę, Misiu, i uśmiechnij się. Przyniosłem dla ciebie bardzo miły liścik z Ciepłych Krajów od pana Bociana.
Wyjął listonosz z torby kolorową pocztówkę i wręczył ją niedźwiadkowi.
-Dziękuję… –szepnął Miś i natychmiast wybiegł na podwórko.
-Zajączku, Koguciku, Kruczku! –zawołał.
Nadbiegli przyjaciele.
-Co się stało? Co się stało?
-Posłuchajcie… –powiedział tajemniczo Uszatek i przeczytał list:
„Kochany Uszatku! Wróbelki napisały do mnie, że mieszkasz na naszym podwórku. Bardzo chciałbym Ciebie poznać. Za kilka dni przylecę do Was z Ciepłych Krajów. Ładnie tu jest i dobrze mi tu. Tęsknię jednak do swojego gniazda. Wysyłam ci kolorową fotografię, którą zrobił mi pewien podróżnik. Stoję pod palmą kokosową. Na palmie siedzi małpka. A tam dalej siedzi wielbłąd. Pozdrów Jacka, Zosię, Kruczka i Zajączka. Całuję Ciebie
Bocian Długonogi”.
Długo przyglądali się przyjaciele fotografii. Miś powiedział:
-Mówię wam: dostaniemy na pewno od Bociana w podwórku orzech kokosowy albo banany…

Pytania do opowiadania: –

– Kto przyszedł do Uszatka?

-Co dostał MIŚ od listonosza?

-Od kogo był list?

-Skąd wróci bocian ?

-Co znajdowało się na fotografii?

– jakich prezentów spodziewali się przyjaciele?

 

Zwrócenie uwagi, że wiosną wracają do nas ptaki, które na zimę odleciały do ciepłych krajów.

4. Zabawa ruchowa Żaby i bociany – dzieci poruszają się przy dowolnej muzyce, gdy muzyka ucichnie na jedno klaśnięcie dzieci skaczą jak żabki a na dwa klaśnięcia stają na jednej nodze.

 

 

 

Temat: Marcowa pogoda

 

  1. Zapoznanie się z piosenką o bocianie. Wspólne oglądanie filmiku i słuchanie piosenki o bocianie oraz naśladowanie ruchów bociana :
  • maszerowanie z wysokim unoszeniem kolan
  • ruchy rąk góra – dół, naśladujące otwieranie dzioba bociana

            https:// www.google.com/search?

 

  1. Zabawy matematyczne

Układanie rytmów 2- elementowych z przygotowanych obrazków według rytmu: słońce, deszcz, słońce, deszcz, słońce, deszcz Dzieci samodzielnie układają i nazywają symbole

 

 

3. Ćwiczenia grafomotoryczne

Rysowanie bociana po śladzie poprzez łączenie kropek i kolorowanie dla chętnych dzieci.

 

 

Grupa ,,Smerfy’’ opracowała Agnieszka Korkuć 

TEMAT: „W MARCU JAK W GARNCU”- zapoznanie dzieci ze znaczeniem wiosennego przysłowia w oparciu o wiersz pt. ,,Marzec’’, zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie.( przez okno).

Wprowadzenie do tematu zajęć.

  • Jaką mamy teraz porę roku?
  • Kiedy zaczyna się wiosna?
  • Jaki teraz mamy miesiąc?(proszę aby dzieci powtarzały po dorosłym kolejno styczeń ,luty , marzec)
  1. Wiersz ,,Marzec’’

Mieszka w nim przez całe noce,

Wieje w garncu nieustannie

Syczy coś i bulgocze.

– Powiedź, Marcu,

Co masz w garncu?

– Mam składniki różnorodne:

Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,

Chmury, słońce, śnieg i wodę- z nich przyrządzam Wam pogodę.

  1. Gotujemy ,,zupę marcową’’

Opiekunowie przygotowują dla dzieci następujące materiały: kartoniki z pogodą, szablon garnka.(plansze , pomoce dostępne do druku przedszkolankowo.pl).Dzieci po wcześniejszym zapoznaniu się z wierszem sami komponują zupę marcową . Warto zaznaczyć że każdego dnia pogoda nas zaskakuje i właśnie w tym celu można zachęcić dzieci do swobodnych wypowiedzi.

3.Zabawa ruchowa według KLANZY „Pogoda”.

„Pada, pada, pada deszcz (dzieci podnosząc ręce do góry, a następnie naśladują spadające krople deszczu opuszczając je ku dołowi)

Wieje, wieje wiatr(dzieci unoszą ręce do góry i kołyszą się raz w prawo raz w lewo)

Błyskawica! Grzmot!(wyskok z uniesionymi rękoma do góry)

Błyskawica! Grzmot!

A na niebie kolorowa tęcza