MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

MAJ 

Tydzień 1

 Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday?How old are you? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty: Happy Birthday to You! I’m so happy today! Blow the candles out! It’s your birthday! paper hat, balloons, birthday cake, candle, How old are you?, How old is…?, Get into pairs, Do you remember…?
  • utrwalipiosenkę: „I have a very special friend”
  • poznanowesłownictwoizwroty: circle, triangle, star, square, diamond, heart, rectangle, oval, star , Can you find a shape? Can you make a …?
  • poznapiosenkę: “The shape song”

 

Tydzień 2 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday?How old are you? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwalisłownictwoizwroty: shape, circle, triangle, star, square, diamond, heart, rectangle, oval, star , Can you find a shape? Can you make a …?
  • utrwali piosenkę: “The shape song”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: toys, piłka, miś pluszowy, klocki, książka, puzzle, How can I helpyou?, I want to buy…Here youare.
  • poznaopowiadanie

 

Tydzień 3 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday?How old are you? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty: family, mummy, daddy , brother, sister, baby
  • poznanowesłownictwoizwroty:  mother, father, uncle, Mother’s Day, Father’s Day, parents
  • pozna piosenkę: My Daddy, my Mommy

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday?How old are you? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwalisłownictwoizwroty: shape, circle, triangle, star, square, diamond, heart, rectangle, oval, star , Can you find a shape? Can you make a …?toys, ball, teaddy bear, blocks, book, puzzle, How can I help you?, I want to buy…Here you are, shapes and colours
  • poznanowesłownictwoizwroty: What do you like playing with? Who’s this? What have you got? I like playing with…This is my favourite toy.

 

Piosenki:

“The shape song”

Can you make a circle?

Can you make a heart, squere, diamond?

Can you make a triangle, rectangle?

Can you find a …?

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

MAJ

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:I love You , kiss, hug, my family,
  • utrwali piosenkę : : „I love my daddy”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: toys, train, ball, doll, teddy
  • pozna piosenkę: „Toys for kids”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia:: toys, train, ball, doll, teddy
  • utrwali piosenkę : „Toys for kids”
  • poznanowesłownictwoizwroty: touch and feel, lift the flap, under
  • pozna opowiadanie: „Playtime”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, see you later,
  • utrwali zwroty i wyrażenia:mom, dad, I’m happy…, I love…, big hug, blow me a kiss
  • utrwalipiosenkę : „Toys for kids”, „I love my Mommy and Daddy”,
  • poznanowesłownictwoizwroty: we wish you…, let’s dance and play, can you draw a…, look at thepicture

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: My toys, big, small, house, forest, little, girl
  • utrwali piosenkę : „Toys for kids”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: I like to play with…, hot, cold, bed, window
  • pozna opowiadanie: „Three littlebears”

 

Piosenka:

„Toys for kids”

Ihave a train

I have a ball

I have a doll

I have a teddy

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3- latki  MAJ 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwalisłownictwozwroty : circle, star, day night, I love you, sleep, play, colours, monster face, funny face, mirror
  • utrwali piosenkę „Saycheese”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: teddybear, doll, car
  • pozna piosenkę: „My teddybear”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwali słownictwo i zwroty:teddybear, doll, car
  • utrwali piosenkę:: „My teddybear”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: jump with, dance, tiptoe, hot, cold

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwalisłownictwoizwroty: teddy bear, doll, car, jump with, dance, tiptoe, hot, cold
  • utrwali piosenkę:: „My teddybear”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: I love my mummy, I love my daddy, morningevening
  • pozna piosenkę „Skidamarink”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwalisłownictwoizwroty: teddy bear, doll, car, jump with, dance, tiptoe, hot, cold,  I love my mummy, I love my daddy, morning, evening,
  • utrwali piosenkę:„Skidamarink”
  • poznanowesłownictwoizwroty:my friend, loves hugs, I can clap my hands, stomp my feet, tiptoe, jump
  • pozna opowiadanie “I love hugs”

 

Piosenka:

„My teddy bear”

My teddy bear has two eyes

I love my teddy.

My teddy bear has one nose

…two ears, two arms, two legs

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

KWIECIEŃ 

Tydzień 1 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwalisłownictwoizwroty:kolory, What colour is it?, Find something green, yellow, etc.
  • poznanowesłownictwoizwroty: bus, car, plane, bike, open, shut, up, down, wipers, door, wheels
  • poznapiosenkę:  „The wheels on the bus”

 

Tydzień 2

 Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwalisłownictwoizwroty: kolory, What colour is it?, Find something green, yellow, etc., bike, car,  open, shut, up, down, wipers, door, wheels
  • utrwalipiosenkę: “I see something blue”, „The wheels on the bus”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty:Let’ s go for a trip! Can I get a ticket , please? How much is it? I’m going to…Bus stop, driver, horn

 

Tydzień 3 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty:Let’ s go for a trip! Can I get a ticket , please? How much is it? I’m going to…Bus stop, horn, wheels, driver
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: HappyBirthdayto You! I’m so happy today! Blow the candles out! It’s your birthday! paper hat, balloons, birthday cake
  • poznapiosenkę: “Happy Birthday”

 

 Tydzień 4 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty: Happy Birthday to You! I’m so happy today! Blow the candles out! It’s your birthday! paper hat, balloons, birthday cake, candle
  • utrwalipiosenkę: “Happy Birthday”
  • poznanowesłownictwoizwroty: How old are you?, How od is…?, Get into pairs, Do you remember…?
  • poznapiosenkę: „I have a very special friend”

 

Piosenki: 

“The wheels on the bus”

The wheels on the bus go round and round.
Round and round. Round and round.
The wheels on the bus go round and round. Round and round.

The door on the bus goes open and shut. .

The wipers on the bus go swish swishswish.

The horn on the bus goes beep beepbeep.

The people on the bus go up and down.

The babies on the bus go wahwahwah

The mommies on the bus go, „Shhhshhhshhh, The daddies on the bus go, „Shhhshhhshhh. Shhhshhhshhh.”

 

“The shape song”

“Happy Birthday”

„I have a very special friend”

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

KWIECIEŃ 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • zwrotyiwyrażenia: colours[jk1] ,  What can you see? Do you like..? Who likes…?Easter, Easter bunny, Easter egg, basket, Easter egg hunthopped away, time for a snack, come back
  • utrwalipiosenkę : “If You happy”, “We all fall down”
  • poznanowesłownictwoizwroty: Open shut them, open shut them, Big and small., Please,  No thank you, opposites
  • pozna piosenkę: “Open shutthem”

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: Open shut them, open shut them, Big and small., Please,  No thank you, opposites
  • utrwali piosenkę : “Open shutthem”
  • poznanowesłownictwoizwroty: Fast and slow, Loud and Quiet. Peek-a-boo.
  • pozna zabawę: „Hide’nseek”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: Open shut them, open shut them, Big and small., Please,  No thank you, opposites,Fast and slow, Loud and Quiet. Peek-a-boo.
  • utrwalipiosenkę : “Open shut them”, „Walking in the jungle”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: I love You , kiss, hug
  • pozna piosenkę: „I love my mommy”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: Open shut them, open shut them, Big and small., Please,  No thank you, opposites,Fast and slow, Loud and Quiet. Peek-a-boo,I love You , kiss, hug, my family
  • utrwalipiosenkę : “Open shut them”, “Five little monkeys”
  • poznanowesłownictwoizwroty: thank you for all you do, I love my, thank you for all you do
  • pozna piosenkę: „I love my daddy”

Piosenki

„Open shut them”

Open shut them, open shut them.
Give a little clap, clap, clap.
Open shut them, open shut them.
Put them in your lap, lap, lap.

Big and small.

Please,  No thank you.

Fast and slow

Loud and Quiet.

Peek-a-boo.

 

“I love my mommy, yes I do”

“I love my daddy…”

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3- latki

KWIECIEŃ

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: This is …, parts of the body, animals, Easter, bunny, egg
  • utrwalipiosenkę: “One little finger”, „What do you  hear?”
  • poznanowesłownictwoizwroty: jump high, hopped away, having a lots of fun
  • zapozna się z rymowanką opowiadaniem „Five littlebunnies”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: This is …, parts of the body, animals, Easter, bunny, egg
  • utrwalipiosenkę: “One little finger”, “Make a circle”,
  • utrwalizwroty : jump high, hopped away, having a lots of fun
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: circle, star, daynight, I love you
  • zapozna się z piosenką „ Skidamarink”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: This is …, parts of the body, animals, Easter, bunny, egg
  • utrwali piosenkę: “Uh-huh”, „ Skidamarink”
  • utrwalizwroty : jump high, hopped away, : circle, star, day night, I love you
  • poznanowesłownictwoizwroty: What colour is your…?, sleep, play, hurt

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: This is …, parts of the body, animals, Easter, bunny, egg
  • utrwali piosenkę:“Make a circle”, „Skidamarink”
  • utrwalisłownictwozwroty : circle, star, day night, I love you, sleep, play
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: monster face, funny face, mirror
  • zapozna się z piosenką „Saycheese”

 

Piosenki 

„Skidamarink”

Skidamarink a dink a dink.
Skidamarink a doo.
I love you.

I love you in the morning, and in the afternoon.
I love you in the evening.
And underneath the moon.

 

„Saycheese”

Let’s take a picture, you and me.
Look at the camera. 1, 2, 3
Let’s take a picture, you and me.
Look at the camera. Say, „Cheese!”

Okay, okay. This time, let’s make a happy face,

…funny face,

…monster face

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

MARZEC 

Tydzień 1 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty: Do youhave? What pet do you have? I have a…pet, dog, cat, mouse, bird, fish, animals from the Zoo
  • utrwali piosenkę: „I have a pet”
  • poznanowesłownictwoizwroty: Can you see.., Listen, point and repeat, I want you to draw something, find a shadow of…
  • pozna opowiadanie: “I am in the Zoo”

Tydzień 2 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali liczenie do 20 oraz piosenkę “CountingBananas”
  • poznanowesłownictwoizwroty:farm, duck, pig, horse, cow, rooster, goat, chicken, sheep, I can’t see, show me…
  • poznapiosenkę: „The animals on the farm”

Tydzień 3 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwalisłownictwoizwroty:farm, duck, pig, horse, cow, rooster, goat, chicken, sheep, I can’t see, show me…, utrwalinazwypórroku
  • utrwalipiosenkę: „The animals on the farm”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: What a lovelyday! Do you remember.. grass, flowers, sun, rain, sky, stork, frog, Spring is coming.

 

Tydzień 4 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwalisłownictwoizwroty:.. grass, flowers, sun, rain, sky, stork, frog, Spring is coming.
  • utrwalipiosenkę: „How is the weather?”
  • poznanowesłownictwoizwroty: Easter, Easter bunny, Easter egg, Happy Easter, Where’s my Easter egg?
  • Zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich
  • poznawierszyk: “Little bunny”

 

Piosenka:

“The animals on the farm”
The ducks on the farm say, „Quack, quack, quack.”
The mice on the farm say, „Squeak, squeak, squeak.”
The chickens on the farm say, „Cluck, cluck, cluck.”
„Quack. Squeak. Cluck.”
The pigs on the farm say, „Oink, oink, oink.”
The goats on the farm say „Meh, meh, meh.”
The sheep on the farm say „Baa, baa, baa.”
„Oink. Meh. Baa.”
The horses on the farm say, „Neigh, neigh, neigh.”
The cows on the farm say, „Moo, moo, moo.”
The roosters on the farm say, „Cock-a-doodle-doo”
„Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”
„Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”

 

Wierszyk:

„Little bunny”

I saw a little bunny come hop,hop, hop

I saw his two long ears go flop,flop, flop

I saw his little nose go twink,twink, twink

I saw his little eyes go wink,wink, wink

I said: “Little bunny won’t you stay?”

He looked at me and hopped away.

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

MARZEC

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: colours[jk1] , big, small, monkeys, walk, stomp, jump, what’s that?  jungle, lion, toucan, tiger, elephant utrwalipiosenkę: „Walking in the jungle”, my pet, cat, dog, mouse, parrot
  • poznanowesłownictwoizwroty: Let’s sing a song, Let’s do it again, What can you see? Do youlike..? Wholikes…?

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours[jk2] , liczenie do 5, animals from the jungle
  • poznanowesłownictwoizwroty: cat, dog, duck, pig, Let’s sing a song, Let’s do it again, What can you see? Do you like..? Who likes…?
  • poznapiosenkę : “What do you hear?”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: colours[jk3] , cat, dog, duck, pig, Let’s do it again, What can you see? Do you like..? Who likes…? animals in the jungle
  • utrwalipiosenkę : “What do you hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Easter, Easterbunny, Easteregg, basket, Easteregghunt
  • zapozna się z tradycją obchodzenia Swiąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: colours[jk4] ,  What can you see? Do you like..? Who likes…? animals in the jungle,Easter, Easter bunny, Easter egg, basket, Easter egg hunt
  • utrwalipiosenkę : “If You happy”
  • poznanowesłownictwoizwroty: hopped away, time for a snack, come back
  • zapozna się z opowiadaniem „Five littlebunnies”

 

Piosenka:

“What do you hear?”

Listen. Listen. What do you hear?
I hear a dog, dog, dog, dog, dog.
I hear a dog.
I hear a cat.
I hear a duck.

I hear a rooster.

I hear a pig.

I hearanelephant.

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3- latki

MARZEC 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry,
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: : animals, dog, cat, duck, pig, what do you hear?elephant, rooster, monkey, I see…
  • utrwalipiosenkę: “What do you hear?”, “Uh – huh”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Whatcanyousee? Whomake’sthatsound?

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: : animals, colours, parts of the body, Yes / No
  • utrwali piosenkę: “one littlefinger”, “Uh – huh”
  • poznanowesłownictwoizwroty: What can you see? Who make’s that sound?
  • zapozna się z opowiadaniem “Jack the farmer”

 

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: This is …, parts of the body, animals
  • utrwalipiosenkę: “One little finger”, „What do you  hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Easter, bunny, egg
  • zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: This is …, parts of the body, animals,Easter, bunny, egg
  • utrwalipiosenkę: “One little finger”, „What do you  hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: longears, eyes, hot, cold
  • zapozna się z rymowanką „Little bunny”

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

LUTY 

Tydzień 1-2 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You, Please
  • utrwalenie poznanych obszarów tematycznych: członkowie rodziny, kolory, liczby, nazwy ubrań, części ciała, warzywa I owoce, pomieszczenia w domu, pogoda
  • utrwalenie poznanych piosenek i wierszyków podczas zabaw i gier

Tydzień 3 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weathertoday?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwalisłownictwoizwroty:This is…These are…I like…I love…
  • poznanowesłownictwoizwroty: animals, elephant, kangaroo, monkey, penguins, snake, polar bear, jump like, stomp like, waddle like, swing like, dance, swim,  let’s go,
  • pozna piosenkę : „Let’s go to the Zoo”
  • pozna opowiadanie: „At the Zoo”

Tydzień 4 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weathertoday?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty:Thisis…I like…animals, elephant, kangaroo, monkey, penguins, snake, polar bear, jump like, stomp like, waddle like, swing like, dance, swim
  • utrwali piosenkę : „Let’s go to the Zoo”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Do youhave? What pet do you have? I have a…pet, dog, cat, mouse, bird, fish
  • pozna piosenkę: „I have a pet” oraz historyjkę obrazkową „The farm”

 

Piosenki

“Let’s go to the Zoo”

Stomp like elephants! [
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos.
Swing like monkeys

Waddle like penguins

Slither like snakes.

Swim like polar bears

Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.

 

“I have a pet”

Do you have a pet?
Yes, I have a dog.
I have a pet.
He is a dog.
And he says, „Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof.”

I have a cat.I have a mouse.I have a bird.I have a fishI have a lion.

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

LUTY

Tydzień 1- 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalenie poznanych obszarów tematycznych: stany emocjonalne, członkowie rodziny, kolory, liczby, części ciała, warzywa iowoce
  • utrwalenie poznanych piosenek i wierszyków podczas zabaw ruchowych

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: colours[jk1] , big, small, monkeys, walk, stomp, jump, what’s that?
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: jungle, lion, toucan, tiger, elephant
  • poznapiosenkę: „Walking in the jungle”
  • pozna opowiadanie: „Noisyanimals”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: colours[jk2] , big, small, monkeys, walk, stomp, jump, what’s that?  jungle, lion, toucan, tiger, elephant
  • utrwalipiosenkę: „Walking in the jungle”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: my pet, cat, dog, mouse, parrot

Piosenki:

“Walking in the Jungle”
Walking in the jungle. Walking in the jungle.
We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.

Stop. Listen. What’s that?
It’s a frog!
We’re not afraid!

Let’s stomp.
It’s a monkey!
We’re not afraid! Let’s jump.
It’s a toucan!
We’re not afraid! Let’s skip.

It’s a tiger! RUN!

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3- latki

LUTY 

Tydzień 1 – 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalenie poznanych obszarów tematycznych: członkowie rodziny, kolory, liczby, części ciała, warzywa iowoce,
  • utrwalenie poznanych piosenek i wierszyków podczas zabaw ruchowych

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: I canclap my hands, stomp my feet, jump
  • poznanowesłownictwoizwroty: animals, dog, cat, duck, pig, what do you hear?, I hear a…
  • poznapiosenkę: “What do you hear?”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: : animals, dog, cat, duck, pig, what do you hear?
  • utrwalipiosenkę: “What do you hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: elephant, rooster, monkey, I see…

 

Piosenki:

“What do you hear?”

Listen. Listen. What do you hear?
I hear a dog, dog, dog, dog, dog.
I hear a dog.
I hear a cat.
I hear a duck.

I hear a rooster.

I hear a pig.

I hearanelephant.

 

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

STYCZEŃ 

Tydzień 1 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You, Please
  • utrwalisłownictwoizwroty: Merry Christmas, snowman, reindeer, Santa,We wish you a Merry Christmas, This is…These are… under, tree, over there, over where, Is that you?, left, right, what’s in the mystery box?
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer”, „Goodbye, Snowman”,„Santa, where are you?” orazwierszyk „Santa Claus”, “Decorate the Christmas Tree”
  • poznanowesłownictwoizwroty: Did all your dreams come true? Do you remember…? How many…Thank You Santa…buttons, look at me,  It’s cold
  • pozna piosenkę “I’m a littlesnowman”

 

Tydzień 2 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwalisłownictwoizwroty:buttons, look at me,  It’s cold, hat, jacket, scarf, boots, This is…These are…
  • utrwalipiosenkę “I’m a little snowman”, „Put on yor shoes”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty:mittens, What do youput on? Children, wave, friend, falling, My friend…
  • zapozna się z książką: „FriendlySnowman”

 

Tydzień 3 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwalisłownictwoizwroty:buttons, look at me,  It’s cold, hat, jacket, scarf, boots, This is…These are…
  • utrwalipiosenkę “I’m a little snowman”, „Put on yor shoes”
  • poznanowesłownictwoizwroty: My house, living room, kitchen, bedroom, bathroom, inside, outside

 

 Tydzień 4 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwalisłownictwoizwroty:This is…These are…My house, living room, kitchen, bedroom, bathroom, inside, outside, children,My friend…, my family, mommy, daddy, brother, sister, baby, utrwalipiosenkę “Head and shoulders”
  • poznanowesłownictwoizwroty: Who is this…This is my…  Grandma, Grandpa, I love you, kiss for you,watch out, ran out of…
  • poznabajkę : „Little Red Riding Hood”
  • pozna wierszyk „Grandparents”

 

Piosenki, wierszyki

“I’m a littlesnowman”

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

 

“Grandparents”

My Dear Grandma,

My Dear Grandpa

Please let me kiss Your face

I want You to be happy

Today and for all days!!!

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

STYCZEŃ

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, decorate the Christmas tree, present, red, green, blue, yellow, What colour is this?
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer” piosenkę “Decorate the Christmas Tree”
  • poznanowesłownictwoizwroty: hat, scarf, buttons, look at me, eyes, It’s cold
  • pozna piosenkę “I’m a littlesnowman”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:red, green, blue, yellow, What colour is this?, liczenie do 5
  • utrwali piosenkę “Five littleMonkeys”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: head, nose, hand, sky, snowflake, falling
  • pozna piosenkę “Little Snowflake”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:head, nose, hand, sky, snowflake, falling, colours (red, green, blue, yellow)
  • utrwali piosenkę:“Little Snowflake”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty:winter, It’scold, snowing, white

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:head, nose, hand, It’s cold, colours (red, green, blue, yellow), winter, snowing, my family, mummy, daddy, brother, sister, baby
  • utrwalipiosenkę: “Little Snowflake”, “The fingers family”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Grandma, Grandpa, I love you, kiss for you
  • pozna wierszyk „Grandparents”

 

 

WIERSZYKI I PIOSENKI

“Little snowflake”

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…

Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling in my hand.

 

„Grandparents”

Grandma, Grandma,

I love You!

I have a little

Kiss for You!

Grandpa, Grandpa

I love You!

I have a little

Kiss for You!

 

 MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3- latki

STYCZEŃ 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:Christmas, snowman, reindeer, Santa,Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, present, red, green, blue, What colour is this?
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer” piosenkę “Decorate the Christmas Tree”
  • poznanowesłownictwoizwroty: point to, count the presents, bring presents, under the tree

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: head, nose, liczenie do 3, colours (red, blue, green)
  • utrwali piosenkę “One littlefinger”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: hand, sky, snowflake, falling
  • pozna piosenkę “Little Snowflake”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:head, nose, hand, sky, snowflake, falling, colours (red, green, blue, yellow)
  • utrwalipiosenkę: “Little Snowflake”, „One little finger”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty:winter, It’scold, snowing, white

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:head, nose, hand, It’s cold, colours (red, green, blue, yellow), winter, snowing, my family, mummy, daddy, brother, sister, baby
  • utrwalipiosenkę: “Little Snowflake”, “Rain, rain go away”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Grandma, Grandpa, I love you, kiss for you
  • pozna wierszyk „Grandparents”

“Little snowflake”

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…

Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling in my hand.

 

„Grandparents”

Grandma, Grandpa

I love You!

I have a little

Kiss for You!

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

GRUDZIEŃ

 Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! Thank you and goodbye!How’s the weather today? See You later!
  • utrwalizwrotyiwyrażenia : : my family, mommy, daddy, sister, brother, baby,  finger,I have got a brother/sister
  • utrwalipiosenkę “Family finger”
  • poznanowesłownictwoizwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, sock, chimney, glue, scissors, crayons: We wish you a Merry Christmas, This is…These are…
  • zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Narodzenia Pańskiego w krajach anglosaskich
  • zapozna się z piosenką „Hello, Reindeer”, „Goodbye, Snowman”

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! Thank you and goodbye!How’s the weather today? See You later!
  • utrwalisłownictwoizwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays,We wish you a Merry Christmas, This is…These are…
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer” „Goodbye, Snowman”
  • poznanowesłownictwoizwroty: fat, long, beard, boots, he wears, letter, draw the…, colour the present
  • pozna wierszyk „Santa Claus”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you?
  • utrwalisłownictwoizwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays,We wish you a Merry Christmas, This is…These are…fat, long, beard, boots, he wears
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” „Goodbye, Snowman” oraz wierszyk „Santa Claus”
  • poznanowesłownictwoizwroty: under, tree, sleigh, roaftop, over there, over where, Is that you?chimney, window, find things that are different,  circle them
  • poznapiosenkę “Santa, where are you?”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you?
  • utrwalisłownictwoizwroty: Merry Christmas, snowman, reindeer, Santa,We wish you a Merry Christmas, This is…These are… under, tree, over there, over where, Is that you?, left, right, what’s in the mystery box?
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer”, „Goodbye, Snowman”,„Santa, where are you?” orazwierszyk „Santa Claus”,
  • poznanowesłownictwoizwroty: Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, Christmas chain, decorate the Christmas tree
  • poznapiosenkę “Decorate the Christmas Tree”

PIOSENKI I WIERSZYK:

“Hello, reindeer”

Hello, reindeer.
Hello, snowman.
Hello, Santa.
Happy holidays.

1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.
Merry Christmas, everyone.
Let’s sing it once again.

“Goodbye, snowman”

Goodbye, snowman.
Goodbye, reindeer.
Goodbye, Santa.
Happy holidays.

We wish you a Merry Christmas. We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas.

Let’s sing it again

 

„Santa Claus”

Santa Claus is big and fat

He wears black boots

And a long red hat

His nose is red

Beard is white

He ho ho ho’s

From his head to his toes.

Santa, where are you?

It’s Christmas Eve.
Where is Santa?
Santa, Santa, where are you?
Santa, Santa, where are you?

Are you under the tree?
Are you in your sleigh?
Are you on the rooftop?
Santa, where are you?

Look. Look. Over there.
Look. Look. Over where?
Look. Look. Over there!
Santa, is that you?
No, it’s Daddy…Santa, is that you?
Santa?

 

“Decorate the Christmas tree”

Decorate the Christmas tree.
Fa la lalala, la lalala.

Candy canes for you and me.
Fa la lalala, la lalala.

Hang the stockings, 1, 2, 3.
Fa la la, la lala, la lala.

Wrap the presents happily.
Fa la lalala, la lalala.

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

 

GRUDZIEŃ

 

Tydzień 1

 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: my family, mommy, daddy, sister, brother, baby,  finger, where are you?, Here I am! orazpiosenkę “Family finger”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays
  • zapozna się z piosenką „Hello, Reindeer”

 

 

 

Tydzień 2

 

 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer”
  • poznanowesłownictwoizwroty: Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, decorate the Christmas tree, present
  • poznapiosenkę “Decorate the Christmas Tree”

 

 

Tydzień 3

 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, decorate the Christmas tree, present
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer” oraz“Decorate the Christmas Tree”
  • poznanowesłownictwoizwroty: red, green, blue, yellow, What colour is this?

 

 

 

Tydzień 4

 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, decorate the Christmas tree, present, red, green, blue, yellow, What colour is this?
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer” piosenkę “Decorate the Christmas Tree”
  • poznanowesłownictwoizwroty: hat, scarf, buttons, look at me, eyes, It’s cold
  • pozna piosenkę “I’m a littlesnowman”

 

 

PIOSENKI

 

“Hello, reindeer”

Hello, reindeer.
Hello, snowman.
Hello, Santa.
Happy holidays.

1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.
Merry Christmas, everyone.
Let’s sing it once again.

 

 

“Decorate the Christmas tree”

Decorate the Christmas tree.
Fa la lalala, la lalala.

Candy canes for you and me.
Fa la lalala, la lalala.

Hang the stockings, 1, 2, 3.
Fa la la, la lala, la lala.

Wrap the presents happily.
Fa la lalala, la lalala.

 

“I’m a little snowman”

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

 

 

 

GRUDZIEŃ – 3-latki

 

Tydzień 1

 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, goodbye
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’syourname? I’m…
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:family, Mommy, Daddy, Brother, Sister, Baby oraz piosenkę „Rain, rain go away”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays
  • zapozna się z piosenką „Hello, Reindeer”

 

 

 

 

Tydzień 2

 

 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, goodbye
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’syourname? I’m…
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer”
  • poznanowezwrotyiwyrażenia: Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, present
  • poznapiosenkę “Decorate the Christmas Tree”

 

 

Tydzień 3

 

 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, present
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer” , “Decorate the Christmas Tree”
  • poznanowesłownictwoizwroty: red, green, blue, What colour is this?

 

 

 

 

Tydzień 4

 

 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalizwrotyiwyrażenia:Christmas, snowman, reindeer, Santa,Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, decorate the Christmas tree, present, red, green, blue, What colour is this?
  • utrwalipiosenkę „Hello, Reindeer” piosenkę “Decorate the Christmas Tree”
  • poznanowesłownictwoizwroty: point to, count the presents, bring presents, under the tree

 

 

PIOSENKI

 

“Hello, reindeer”

Hello, reindeer.
Hello, snowman.
Hello, Santa.
Happy holidays.

1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.
Merry Christmas, everyone.
Let’s sing it once again.

 

 

“Decorate the Christmas tree”

Decorate the Christmas tree.
Fa la lalala, la lalala.

Candy canes for you and me.
Fa la lalala, la lalala.

Hang the stockings, 1, 2, 3.
Fa la la, la lala, la lala.

Wrap the presents happily.
Fa la lalala, la lalala.

 

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY  J. ANGIELSKI gr. 5- latki             

LISTOPAD 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday?
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-10 , nazwy pór roku, show me, whatcolouris t?, how’s the weather?
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: witch, ghost, cowboy, pirate, monster, spider, bat, I’m happy to see you, trick – or- treating, knock – knock
  • utrwali piosenkę „Hello my friends“
  • poznanowesłownictwo: apple, pear, orange, tomato, carrot, potato, Look what I have got?, I have got…, fruit, vegetables, I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time, Do you like? Yes I do, No, I don’t. I like…I don’t like..
  • poznapiosenkę „See You later Alligator”

 

Tydzień 2

Cele

w czasiezajęćdziecko:

  • utrwaliposługiwaniesiezwrotamigrzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday?
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: what colour is it?, how’s the weather? apple, pear, banana, orange, tomato, carrot, potato, fruit, vegetables, I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time
  • utrwalipiosenkę „See You later Alligator”
  • poznanowezwrotyiwyrażenia : shoes, jacket, scarf, hat, put on, hurry up, cold, warm, hot, too big, too small
  • poznapiosenkę „Put on your shoes”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! Thank you and goodbye!How’s the weather today?
  • utrwalizwrotyiwyrażenia : shoes, jacket, scarf, hat, put on, hurry up, blue , red, green, yellow, pink, purple, pórroku, cold, warm, hot, too big, too small
  • cold, warm, hot, too big, too small
  • utrwalipiosenkę „Put on your shoes”
  • poznanowesłownictwo: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose , scissors, cut, colour, crayonsorazpiosenkę “Head and shoulders”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’syourname?, How areyoutoday? Have a nice day! Thank you and goodbye!How’s the weather today?
  • utrwalizwrotyiwyrażenia : head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, noseorazpiosenkę “Head and shoulders”, open your eyes, close your eyes
  • poznanowesłownictwo : my family, mommy, daddy, sister, brother, baby, finger, where are you?, Here I am!: How many…? Have you got…? I’ve got a big/little brother/sister.
  • poznapiosenkę “Family finger”

PIOSENKI, WIERSZYKI 

One potato

One potato, two potatoes, three potatoes, four.

Five potatoes, six potatoes, seven potatoes, more!

 

See You Later, Alligator Lyrics and Actions

Goodbye, goodbye.
It’s time to go.
Goodbye, goodbye.
I don’t want to go.
See you later.
Alligator.
Bye byebye.
Butterfly.
Goodbye!

 

 

Put on your shoes

Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside.

Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!

Put on your jacket, Put on your scarf, Put on your hat.

 

Head and shoulders

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

 

FamilyFinger

Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Mommy finger…
Brother finger…
Sister finger…
Baby finger…

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

LISTOPAD 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How areyou?
  • utrwali zwroty i wyrażenia:  rain, autumn, spider, bat, witch, I’m happy to seeyou
  • utrwali piosenkę „Hello my friends“ i przeliczanie w zakresie 1-5
  • pozna zwroty i wyrażenia : apple, plum, carrot, potato, garden, fruits, vegetables
  • pozna piosenkę „After a whilecrocodile”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How areyou? Thankyou
  • utrwali zwroty i wyrażenia : apple, plum, carrot, potato, garden, fruits, vegetables
  • utrwali piosenkę „After a whilecrocodile”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: I like…I don’tlike… Whatisinside ?
  • pozna piosenkę „Mysterybox”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How areyou? Thankyou
  • utrwalizwrotyiwyrażenia : apple, plum, carrot, potato, garden, fruits, vegetables, I like…I don’t like…
  • utrwali piosenkę „Mysterybox”
  • poznanowezwrotyiwyrażenia: wash, hair, feet, face, knees, shoulders, toes, hands, nose I can wash my…can you wash your…? orazpiosenkę „The Bath Song”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How areyou? Thankyou
  • utrwalizwrotyiwyrażenia :  wash, hair, feet, face, knees, shoulders, toes, hands, nose orazpiosenkę „The Bath Song”
  • poznanowezwrotyiwyrażenia: my family, mommy, daddy, sister, brother, baby, finger, where are you?, Here I am!
  • poznapiosenkę “Family finger”

PIOSENKI

See You later, Alligator

Goodbye, goodbye.
It’s time to go.
Goodbye, goodbye.
I don’t want to go.
See you later.
Alligator.
Bye byebye.
Butterfly.
Goodbye!

 

Mystery box

Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?
Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?

Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?
Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?

 

The bath song

Can you wash your hair?
I can wash my hair.

Can you wash your feet?
I can wash my feet.

Can you wash your face?…

Can you wash your knees? …

I can wash my hair.
I can wash my feet.
I can wash my face.
I can wash my knees.

This is the way we take a bath.

Can you wash your shoulders? …toes…, hands…, nose…, shoulders…

This is the way we take a bath.

 

FamilyFinger

Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Mommy finger…
Brother finger…
Sister finger…
Baby finger…

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3 – latki

LISTOPAD 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye,
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’syourname?I’m…
  • utrwali wierszyk „EensyWeensySpider”
  • utrwali zwroty i wyrażenia: rain, go away, play, day, spider, up, down
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: apple, plum, carrot, potato

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye,
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’syourname? I’m…
  • utrwali zwroty i wyrażenia: apple, plum, carrot, potato
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: Areyouhungry? Yes, I am. Me, too. I’mfull.
  • pozna piosenkę „AreYouhungry?”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, goodbye
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’syourname? I’m…
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: apple, banana, carrot, potato, Are you hungry? Yes, I am. Me, too. I’mfull, up, down
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: finger, nose, chin, arm, leg, foot  oraz piosenkę „One littlefinger”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, goodbye
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’syourname? I’m…
  • utrwalizwrotyiwyrażenia: finger, nose, chin, arm, leg, foot , play, rain, go away orazpiosenkę „One little finger”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: family, Mommy, Daddy, Brother, Sister, Baby oraz piosenkę „Rain, rain go away”

PIOSENKI

Areyouhungry?

Are you hungry? (Are you hungry?)
Yes, I am. (Yes, I am.)
Are you hungry? (Are you hungry?)
Yes, I am. (Yes, I am.)
Mmmmm, an apple!
Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!

Are you hungry? ….

… a banana, a carrot, a potato.

 

One little finger

One little finger, one little finger, one little finger.
Tap taptap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your foot. Foot!
Put it on your leg. Leg!
Put it on your arm. Arm!
Put it on your chin. Chin!
Put it on your nose. Nose!
Put it on your head. Head!
Now let’s wave goodbye. Goodbye!

 

Rain rain go away

Rain, rain,go away.
Come again another day.
DADDY wants to play.
Rain, rain, go away.

…Mommy…, Brother…, Sister…, Baby

ALL THE FAMILY wants to play.
Rain, rain, go away.

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY

J. ANGIELSKI

gr. 5- latki 

WRZESIEŃ

Tydzień 1

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • nauczy się witać i żegnać po angielsku: Hello. Bye
  • nauczy się przedstawiać siebie: I’m …/ My name is…
  • nauczy się pożegnania: Bye
  • nauczy się pytać o samopoczucie: How are you?
  • nauczy się udzielać odpowiedzi na pytanie o samopoczucie: I’m happy, I’m sad, I’m hungry, I’m tired

Tydzień 2

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • Pozna nowe zwroty i wyrażenia: I can…, jump, turn around, clap your hands, stomp your feet
  • utrwali liczenie do 6
  • pozna nowe wyrażenia podczas zabaw: we all fall down , tiptoe, gallop,twirl, hop

Tydzień 3

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • pozna nazwy kolorów: blue, yellow, red, purp, pink, orange, brown, green
  • aktywnie używa zwrotu „I see something..” z wyróżnieniem koloru
  • rozumie polecenie „chrow a dice”, „freeze”, stand up, sit down

Tydzień 4

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • nauczy się liczyć po angielsku do 20
  • pozna piosenkę „Counting Bananas”
  • rozumie zwrot „Close your eyes”. „What’s missing?”
  • pozna nowe zwroty: banana, to the left, to the right, take a bite, peel off

 

Piosenki

„Hello!”

Hello!
Hello!
Hello, how are you?

I’m good!
I’m great!
I’m wonderful! Hello!
Hello!
Hello, how are you?

I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.Hello!
Hello!
Hello, how are you?

 

„If You Happy”

If you’re happy happy happy
clap your hands.
If you’re happy happy happy
clap your hands.
If you’re happy happy happy
clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy
clap your hands.

If you’re angry angry angry
stomp your feet.
If you’re angry angry angry
stomp your feet.
If you’re angry angry angry
stomp your feet, stomp your feet.
If you’re angry angry angry
stomp your feet.

– If you’re scared scared scared say, „Oh no!”
– If you’re sleepy sleepy sleepy take a nap.
– If you’re happy happy happy clap your hands.

 

„I see something Blue”

Blue!
I see something blue.
Blue!
I see something blue.
Blue, blue, blue, blue…
I see something blue.
Find something blue!

  • Yellow! – Red! – Purple!

„I see something Pink”

Pink!
I see something pink.
Pink!
I see something pink …

pink, pink, pink, pink
I see something pink .
Find something pink!

  • Orange, Brown, Green.

Counting Bananas”

One banana, two bananas,
one, two, three.
Three bananas for me!
Four bananas, five bananas,
four, five, six.
Six bananas for me!
Seven, eight, nine, ten!
Ten bananas for me!
Eleven, twelve, thirteen.
Thirteen bananas for me!
Fourteen, fifteen, sixteen.
Sixteen bananas for me.
Seventeen, eighteen, nineteen, twenty!
Twenty bananas for me.
Bananas to the left.
Bananas to the right.
Bananas turn around.
Bananas sit down.

Now peel your bananas and take a bite

 

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY

€“ J. ANGIELSKI

gr. 4- latki

 

WRZESIEŃ

 Tydzień 1

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • nauuczy się witać i żegnać po angielsku: Hello. Bye
  • nauczy się przedstawiać siebie: I’m …/ My name is…
  • nauczy się pożegnania: Bye

 

Tydzień 2

Cele:

w czasie zajęć dziecko :

  • nauczy się pytać o samopoczucie: How are you?
  • nauczy się udzielać odpowiedzi na pytanie o samopoczucie: I’m happy, I’m sad, I’m hungry, I’m tired

 

Tydzień 3

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • Pozna nowe zwroty i wyrażenia: jump, turn around, clap your hands, stomp your feet
  • pozna piosenkę „If you happy”

 

Tydzień 4

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • pozna zwroty Monkey, bumped, head, fell off
  • rozumie zwrot „Close your eyes”. „What’s missing?”, „Freeze”
  • pozna piosenkę „Five little Monkeys”

 

PIOSENKI

„Hello!”

Hello!
Hello!
Hello, how are you?

I’m good!
I’m great!
I’m wonderful! Hello!
Hello!
Hello, how are you?

I’m tired.
I’m hungry.
I’m not so good.Hello!
Hello!
Hello, how are you?

 

„If You Happy”

If you’re happy happy happy
clap your hands.
If you’re happy happy happy
clap your hands.
If you’re happy happy happy
clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy
clap your hands.

 

If you’re angry angry angry
stomp your feet.
If you’re angry angry angry
stomp your feet.
If you’re angry angry angry
stomp your feet, stomp your feet.
If you’re angry angry angry
stomp your feet.

 

– If you’re scared scared scared say, „Oh no!”
– If you’re sleepy sleepy sleepy take a nap.
– If you’re happy happy happy clap your hands.

 

„Five Little Monkeys”

Five little monkeys
jumping on the bed.
One fell off
and bumped his head.
Mama called the doctor and the doctor said,
„No more monkeys jumping on the bed!”

Four little monkeys…

Three little monkeys…

Two little monkeys…

One little monkey
jumping on the bed.
She fell off
and bumped her head.
Mama called the doctor and the doctor said,
„No more monkeys jumping on the bed!”

 

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY

€“ J. ANGIELSKI

gr. 3 – latki

 

WRZESIEŃ

Tydzień 1

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • nauczy się witać i żegnać po angielsku: Hello. Bye
  • pozna wyrażenie My name is.. I’m…
  • nauczy się pożegnania: Bye

 

Tydzień 2

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • uczy się przedstawić I’m …
  • pozna zwrot send me a kiss, give me a five
  • pozna piosenkę „Make a circle”

 

Tydzień 3

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • pozna nowe zwroty big, small, up, down
  • pozna piosenkę „Uh – huh”

 

Tydzień 4

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali zwroty big, small, up, down
  • pozna zwroty yes, no, give me a hug, Is it big or small?

 

PIOSENKI

Make a circle”

Make a circle, big big big.
Small small small.
Big big big.
Make a circle, small small small.
Hello hello hello.

Make a circle, round and round.
Round and round.
Round and round.
Make a circle, round and round.
Hello hello hello.

Make a circle, up up up.
Down down down.
Up up up.
Make a circle, down down down.
Now sit down.

 

„Uh-huh”

Uh huh x 5

Yes x 5

No x 5

uh – huh…..

MIESIĘCZNY PLAN PRACY

J. ANGIELSKI

gr. 5- latki

 

PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : Hello, How are you?I’m hungry, I’m happy, I’m sad, I like…
  • utrwali liczenie do 20
  • utrwali piosenkę „Counting Bananas”
  • utrwali zwroty: banana, to the left, to the right, take a bite, peel off
  • rozumie zwrot: where is…, go and touch the picture, yummy
  • pozna nowe zwroty: It is for me, It is not for you
  • pozna pory roku po angielsku : spring summer, autumn, winter
  • pozna nowe wyrażenia i zwroty: try to match, out of the bag, chestnut, flower, shovel, glove
  • pozna wyrażenie: which season do you like?

 

TYDZIEŃ 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you?
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-20 , nazwy pór roku
  • pozna zwroty i wyrażenia: sunny, rainy, cloudy, snowy
  • pozna piosenkę: „How’s the weather?”
  • pozna nowe wyrazenia i zwroty: look outside, how’s the weather?

 

TYDZIEŃ 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-20 , nazwy pór roku, show me, pick up, what colour is t?, how’s the weather?
  • pozna nowe słownictwo: apple, pear, plum, grapes, orange, cabbage, beetrot, carrot, potato, Look what I have got?, I have got…, fruit, vegetables
  • pozna nowe wyrażenia: I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time
  • pozna piosenkę „After a while crocodile”

 

TYDZIEŃ 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
  • utrwali zroty i wyrażenia: what colour is t?, how’s the weather? apple, pear, plum, grapes, orange, cabbage, beetrot, carrot, potato, fruit, vegetables, I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time
  • utrwali piosenkę „After a while crocodile”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia : shoes, jacket, scarf, hat, put on, hurry up
  • pozna piosenkę „Put on your shoes”
  • rozbudza zainteresowania poznawcze innymi krajami
  • pozna zwyczaje towarzysząc Halloween
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: witch, ghost, cowboy, pirate, monster, spider, bat, I’m happy to see you, trick – or- treating, knock – knock
  • pozna piosenkę „Hello my friends”

 

PIOSENKI

How’s The Weather

How’s the weather?
How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it sunny today?

Is it rainy today?

Is it cloudy today?

Is it snowy today?

 

After a while, crocodile.

See you later, alligator.
After a while, crocodile.
Bye bye, butterfly.
See you again next time.

See you later, alligator.
After a while, crocodile.
Bye bye, butterfly.
See you again next time.
See you again next time.

 

Put on your shoes

Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!
Put on your jacket, your jacket, your jacket.

Put on your scarf, your scarf, your scarf.

Put on your hat, your hat, your hat.

Put on your shoes.
Your jacket.
Your scarf.
And your hat.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!

 

Hello, my friends.

Hello, my friends.
I’m so happy to see you.
Hello, my friends.
Let’s go trick-or-treating.

Witches and ghosts. Cowboys, pirates, and monsters.
Spiders and bats.Let’s go trick-or-treating.

Hello, my friends.
I’m so happy to see you.
Hello, my friends.
Let’s go trick-or-treating.
Let’s go trick-or-treating

 

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY

J. ANGIELSKI

gr. 4- latki

 

PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you?
  • utrwali zwroty i wyrażenia: monkey, bumped head, fell off, doctor
  • utrwali piosenkę „Five little Monkeys”
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-5
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: You are sleeping, Let’s count, sing, music, goodbye

 

TYDZIEŃ 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you?
  • utrwali zwroty i wyrażenia: monkey, bumped head, fell off, doctor
  • utrwali piosenkę „Five little Monkeys”
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-5
  • pozna zwroty i wyrażenia : rainny, autumn, walk, tiptoe, sleepy, fall down
  • pozna piosenkę „We all fall down”

 

TYDZIEŃ 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you?
  • utrwali zwroty i wyrażenia: rainny, autumn, walk, tiptoe, sleepy, fall down
  • utrwali piosenkę „We all fall down” i przeliczanie w zakresie 1-5
  • pozna zwroty i wyrażenia : apple, plum, carrot, potato, garden, fruits, vegetables
  • pozna piosenkę „After a while crocodile”

 

TYDZIEŃ 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
  • utrwali zwroty i wyrażenia : apple, plum, carrot, potato
  • rozbudza zainteresowania poznawcze innymi krajami
  • pozna zwyczaje towarzysząc Halloween
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: witch, ghost, cowboy, pirate, monster, spider, bat, I’m happy to see you, trick – or- treating
  • pozna piosenkę „Hello my friends”

 

PIOSENKI

We all fall down

Walk around the circle.
Walk around the circle.
Walking walking.
We all fall down.
Gallop…
Shh… Let’s tiptoe.

I’m so sleepy! 

Come on, we’re going to hop!
Hop around the circle. ..
Let’s twirl!
Let’s hop AND twirl!

 

After a while, crocodile.

See you later, alligator.
After a while, crocodile.
Bye bye, butterfly.
See you again next time.

See you later, alligator.
After a while, crocodile.
Bye bye, butterfly.
See you again next time.
See you again next time.

 

Hello, my friends.

Hello, my friends.
I’m so happy to see you.
Hello, my friends.
Let’s go trick-or-treating.

Witches and ghosts. Cowboys, pirates, and monsters.
Spiders and bats.Let’s go trick-or-treating.

 

Hello, my friends.
I’m so happy to see you.
Hello, my friends.
Let’s go trick-or-treating.
Let’s go trick-or-treating

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY

€“ J. ANGIELSKI

gr. 3-latki

PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye, poznane piosenki „Make a circle”, „Uh – huh”
  • potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie What’s your name?I’m…
  • utrwali zwroty big, small, up, down
  • pozna nowe wyrażenia i zwroty: Goodbye, I can clap my hands, I can stamp my feet, one hand up
  • pozna piosenkę „Bye , bye goodbye”

 

TYDZIEŃ 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye,
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name?I’m…
  • utrwali nowe wyrażenia i zwroty: Goodbye, I can clap my hands, I can stamp my feet, one hand up
  • utrwali piosenkę „Bye , bye goodbye”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: rain, umbrella, go away, play, day,
  • pozna piosenkę „Rain rain go away”

 

TYDZIEŃ 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye,
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name?I’m…
  • utrwali piosenkę „Rain rain go away”
  • utrwali zwroty i wyrażenia: rain, umbrella, go away, play, day,
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: apple, plum, carrot, potato

 

TYDZIEŃ 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali zwroty grzecznościowe Hello, bye,
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name?I’m…
  • utrwali zwroty i wyrażenia: apple, plum, carrot, potato
  • rozbudza zainteresowania poznawcze innymi krajami
  • pozna zwyczaje towarzysząc Halloween
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: witch, ghost, spider, trick – or – treating
  • pozna wierszyka „Eency, Weency Spider”

 

PIOSENKI

Bye bye. Goodbye.

Bye bye. Goodbye.
Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

I can clap my hands.
I can stamp my feet.
I can clap my hands.
I can stamp my feet.

Bye bye. Goodbye.
Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

GOODBYE!

 

Rain, rain go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Little Johnny wants to play.
Rain, rain, go away.

 

WIERSZYK

Eensy, Weensy Spider

Eensy, Weensy Spider,

Climbed the water spout.

Down came the rain

And washed the spider out.