30.06.2020

Temat dnia: Uwielbiamy letnie sporty – będziemy ostrożni i  bezpieczni!

Letnie sporty i bezpieczeństwo(kliknij aby pobrać)

 

29.06.2020

Temat dnia: Niech żyją wakacje – wolny, swobodny czas…!

Niech żyją wakacje(kliknij aby pobrać)

 

26.06.2020

Temat dnia: Zabawy rytmiczne i ćwiczenia gimnastyczne.

Zabawy rytmiczne i ćwiczenia gimnastyczne(kliknij aby pobrać)

 

 

  25.06.2020

Temat: Pogoda latem – jaka ona jest? 

Pogoda latem(kliknij aby pobrać)

 

24.06.2020

Temat:  Ja cyferki znam, liczyć umiem sam.

Ćwiczenia grafomotoryczne.

Zabawa w liczenie. Ćwiczenia grafomotoryczne.(kliknij aby pobrać)

 

23.06.2020

Temat dnia: Dzień Taty

Dzień Taty(kliknij aby pobrać)

 

 

22.06.2020                         Tematyka tygodniowa: „ Witaj lato! ”

Temat dnia: Tato…już lato!

Tato… już lato.(kliknij aby pobrać)

 

19.06.2020

Temat dnia: Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z poduszką i szarfą.

Propozycje podwórkowych zabaw ruchowych.

Ćwiczenia gimnastyczne z poduszką(kliknij aby pobrać)

 

18.06.2020

Temat dnia: Zabawa z wodą – eksperymenty i doświadczenia.

Zabawa z wodą(kliknij aby pobrać)

 

17.06.2020

Temat dnia: „ Skąd się bierze wiatr?” – zabawy z wykorzystaniem metod aktywizujących.

Skąd się bierze wiatr(kliknij aby pobrać)

 

16.06.2020

Temat dnia: Babki z piasku lepimy oraz liczymy, dodajemy i odejmujemy!

Babki z piasku-liczenie,dodawanie i odejmowanie (kliknij aby pobrać)

 

 

15.06.2020               Tematyka tygodniowa: „Zabawa to fajna sprawa”.

Temat dnia: „Podwórkowe zabawy”.

Podwórkowe zabawy(kliknij aby pobrać)

 

12.06.2020

Temat dnia; „Skaczę ja, skaczesz ty…raz, dwa, trzy..”- ćwiczenia i zabawy ze skakanką.

Ćwiczenia ze skakanką(kliknij aby pobrać)

 

 

10.06.2020

Temat dnia: Podróże za jeden uśmiech.

Podróże za jeden uśmiech(kliknij aby pobrać)

POZNAJEMYPOJAZDY(kliknij aby pobrac)

 

09.06.2020 

Temat dnia: Wakacyjne rozważania, czyli bezpieczeństwo najważniejsze.

WAKACYJNY CZAS-BEZPIECZNE WAKACJE(kliknij aby pobrać)

Wakacyjne rozważania(kliknij aby pobrać)

 

08.06.2020 Tematyka tygodniowa: Wakacyjne podróże

Temat dnia: Moje wakacyjne plany.

Moje wakacyjne plany(kliknij aby pobrać)

 

 

05.06.2020

 Temat dnia: Zabawy ruchowe z wykorzystaniem apaszki, balonika i maskotek.

Zabawy ruchowe z apaszkami(kliknij aby pobrać)

 

 

04.06.2020

Temat dnia: Prawa Dziecka.

Prawa Dziecka(kliknij aby pobrać)

 

 

03.06.2020

Temat dnia:  1. Gry i zabawy matematyczne.

  1. Rozwijamy spostrzegawczość wzrokową-karty pracy.

Dzień Dziecka-Karty pracy(kliknij aby pobrać)

Gry i zabawy matematyczne(kliknij aby pobrać)

 

 

02.06.2020  

Temat: Dyskoteka na Was czeka…i świat muzyki.

Dyskoteka na Was czeka… i świat muzyki(kliknij aby pobrać)

 

 

01.06.2020                   

Tematyka tygodniowa: Międzynarodowy Dzień Dziecka

Temat dnia: My, wszystkie dzieci świata.

My, wszystkie dzieci świata(kliknij aby pobrać)

 

 

29.05.2020

Temat dnia: Zabawy ruchowe, sprawnościowe i twórcze na plaży.

Zabawy ruchowe na plaży(kliknij aby pobrać)

 

28.05.2020

Temat dnia: „Woda źródłem życia” – edukacja przyrodniczo-ekologiczna

Woda źródłem życia(kliknij aby pobrać)

 

 

27.05.2020

Temat dnia: Bawimy się w liczenie z kostką do gry.

Zabawy w liczenie z kostką do gry(kliknij aby pobrać)

 

 

26.05.2020 

Temat dnia: Dla mojej kochanej Mamy i drogiego Taty-zabawy muzyczne i plastyczne.

Dla Mamy i Taty-muzycznie i plastycznie(kliknij aby pobrać)

 

 

25.05.2020                   Tematyka tygodniowa: ŚWIĘTO MOICH RODZICÓW!

 Temat dnia: MAMA I TATA.

MAMA I TATA(kliknij aby pobrać)

 

22.05.2020

Temat dnia: Mały sportowiec w domu, czyli ćwiczenia ruchowe dla dzieci i rodzin.

Mały sportowiec-ćwiczenia ruchowe w domu(kliknij aby pobrać)

 

21.05.2020

Temat: Może zostanę badaczem, czyli badanie, doświadczanie, poznawanie!

Może zostanę badaczem-zabawy sensoryczne(kliknij aby pobrać)

 

20.05.2020

Temat dnia: Potrafię mierzyć w różny sposób, czyli zabawy z zakresu kształtowania pojęć matematycznych.

Potrafię mierzyć w różny sposób(kliknij aby pobrać)

 

 

19.05.2020. 

Temat dnia: Zawody świata muzycznie.

Zawody muzycznie(kliknij aby pobrać)

 

 

18.05.2020   Tematyka tygodniowa: Zawody naszych rodziców i znajomych.

Temat dnia: Poznajemy zawody

Poznajemy zawody(kliknij aby pobrać)

 

Żabki 15.05.2020

piątek 15.05.2020r.(kliknij aby pobrać)

 

Żabki 14.05.2020

czwartek 14.05.2020r.(kliknij aby pobrać)

 

Żabki 13.05.2020

środa 13.05.2020r. (kliknij aby pobrać)

 

Żabki 12.05.2020

MAJOWA ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY(kliknij aby pobrać)

wtorek 12.05.2020r.(kliknij aby pobrać)

 

Żabki 11.05.2020

poniedziałek 11.05.2020r.(kliknij aby pobrać)

 

Żabki 08.05.2020

piątek 8.05.(kliknij aby pobrać)

 

Żabki 07.05.2020

czwartek 7.05.(kliknij aby pobrać)

 

Żabki 06.05.2020 

Środa 06.05(kliknij aby pobrać)

 

Żabki 05.05.2020

wtorek 5.05. (kliknij aby pobrać)

 

Żabki 04.05.2020

poniedziałek 4.04.(kliknij aby pobrać)

 

Żabki 30.04.2020

czwartek 30.4.(kliknij aby pobrać)

Żabki 29.04.2020

Środa 29.04.2020r.(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 28.04.2020

wtorek 28.04.(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 27.04.2020

poniedziałek 27.04.2020r. (kliknij aby pobrać)

 

Piątek 24.04.2020

piątek 23.04.(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 23.04.2020

czwartek 23.04.(kliknij aby pobrać)

segregujemy-smieci-pd-210-1075(kliknij aby pobrać)

 

Środa 22.04.2020

żabki 22.04.(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 21.04.2020

wtorek 21.04.(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek – 20.04.2020r.

poniedziałek 20.04.(kliknij aby pobrać) 

 

Piątek 17.04.2020 r.

piątek 17.04.(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 16.04.2020 r.

czwartek 16.04.2020r.(kliknij aby pobrać)

 

Środa – 15.04.2020 r.

Rytm(kliknij aby pobrać)

środa 15.04.2020r.(kliknij aby pobrać)

 

 

Wtorek 14.04.2020.

wtorek 14.04.2020r. (kliknij aby pobrać)

 

Piątek – 10.04.2020r.

Piątek .(kliknij aby pobrać)

Czwartek 09.04.2020r

czwartek 9,4 żabki(kliknij aby pobrać)

 

Środa 08.04.2020r.

środa 8(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 07.04.2020r.

wtorek 7,04(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 06.04.2020r.

poniedziałek 6,04(kliknij aby pobrać)

spinner.wielkanoc2(kliknij aby pobrać)

spinner.wielkanoc.kółko1(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 03.04.2020r.

żabki 3.04.(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 02.04.2020r.

Zaby 2.04.2020r.(klikij aby pobrać)

 

Środa – 01.04.2020r.

żabi 1.04(kliknij aby pobrać)

 

wtorek – 31.03.2020r.

wtorek żabki(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek – 30.03.2020r.

Drogie Żabki, przed Wami zadania na dziś.

żabki (kliknij aby pobrać)

 

Piątek – 27.03.2020r.

Czy chociaż jeden przedszkolak czeka na nowe zabawy?

Tak? To świetnie!

Piątek proponuję spędzić na sportowo, bo ruch to zdrowie:
1) przygotuj wygodny strój do ćwiczeń. Załóż go samodzielnie. Pamiętaj, aby podczas ćwiczeń zachować bezpieczeństwo.
2) wykonaj razem z mamusią/tatusiem wiosenne ćwiczenia gimnastyczne:
a) „Słońce i deszczyk”: biegajcie po pokoju. Na hasło mamy: „słońce!” zatrzymajcie się i stańcie z podniesionymi rękami w górę. Na hasło: „deszcz!” przykucnijcie i schowajcie głowy.
b) „Bocian” – chodźcie po pokoju i wysoko unoście kolana. Co pewien czas jak bociany, zatrzymajcie się i stańcie na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona. Ciekawe komu uda się zachować równowagę….
c) „Kokon motyla” – owiń mamusię/tatusia długim szalem lub kocem. Potem mamusia/tatuś owinie ciebie.
d) skaczcie jak żabki.

Teraz czas na chwilę odpoczynku – proponuję aby poćwiczyła buzia.

Dla tych, co jeszcze im mało wysyłam kolejne karty do kodowania.

Miłej zabawy 🙂

\

 

 

Czwartek – 26.03.2020r.

Moje drogie Żaby, wczoraj poznałyście cykl życia motyla. Dzisiaj proponuję nauczyć się samodzielnie go narysować. Oto instrukcja „wierszem mówiona”.

https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw

Ponadto proponuję Wam dzisiaj wspaniałą zabawę z wodą w roli głównej. 

Drodzy Rodzice poniższe zabawy angażują małą i dużą motorykę, doskonalą technikę wdechów i wydechów oraz rozbudzają wszystkie zmysły u dzieci.

⛵️ „Co pływa ? Co tonie? Będziemy potrzebowali, dużej miski / miednicy / wanny oraz przedmiotów o różnej fakturze, gęstości i wielkości, mogą to być m.in.: korki, kamyczki, piłeczki, sztućce, słomki, puste opakowania, pełne opakowania, plastikowe kubeczki oraz wszystko, co można zmoczyć i znajdziecie pod ręką. Przedmioty wkładamy do oddzielnej miski i pozwalamy dzieciom na sprawdzanie co unosi się na tafli wody, co tonie. Przy tym doświadczeniu możecie wspólnie podzielić elementy i wysnuć wnioski.

⛵️ „Wiatr w żagle” Wypełniamy naczynie / miskę / wannę wodą, wrzucamy do niej piłeczkę. Możemy wręczyć dziecku słomkę lub odpuścić temat słomkowy i użyć jedynie siły wydechu. Za pomocą dmuchnięć przesuwamy piłeczkę na tafli wody. Tutaj zaczyna się pełna dowolność w wyborze, mamy do dyspozycji:
– „Wyścigi piłeczek” dmuchamy na piłkę lub używamy do tego słomki
– „Rozbitek na morzu” – przeprowadzamy piłeczkę z jednego brzegu do drugiego
– „Motorówka” dmuchamy szybko / wolno, mocno / lekko, płyniemy prosto / robimy zakręty lub omijamy przeszkody.

⛵️ ”Wyścigi żaglówek” Napełniamy miednice lub wannę wodą, składamy z papieru lub gazety łódeczkę i kładziemy ją na wodę. Za pomocą dmuchania lub przy użyci słomki kierujemy łódkami w wybrane miejsce, możemy również wprowadzić odrobinę rywalizacji i wyznaczyć linie startu oraz mety do wyścigów na wodzie. Do wyboru mamy wiele rodzajów żaglówek:
– „Papierowe łodzie” opisane powyżej
– „Mini łódeczki” podstawą jest korek / zakrętka lub połówka skorupki orzecha włoskiego, plastelina do wzmocnienia konstrukcji, wykałaczka służąca jako maszt i wycięty z papieru żagiel
– „Łódki naturalnie” podstawą naszej łodzi mogą być różne wycięte z okrągłych owoców skórki (wydrążony arbuz, melon, mandarynka, pomarańcza) z przypiętą wykałaczką lub kredka służącą za maszt oraz wyciętym z papieru / serwetki żaglem.

⛵️ „Poszukiwacze skarbów / zabawa lodowa” Będziemy potrzebowali pojemnika, do którego włożymy gumowe zabawki, resoraki, piłeczki oraz to, co będziemy uważali za ciekawe. Nasz zbiór zalewamy wodą i ostawiamy do zamrażalnika na jedną godzinę. Po wyjęciu pudełka z zamrażarki ocieplamy brzegi, wyjmujemy zamrożoną bryłkę z zatopionymi zabawkami, odkładamy ją na bawełnianą ścierkę (zabezpieczając powierzchnię pod spodem) i dajemy dzieciom przyrządy do odkrywania zatopionych w bryle skarbów, mogą to być drewniane młoteczki, dłutka, a jeżeli nie macie ich w domu pod ręką to możecie zastąpić je no drewnianym nożykiem do masła, drewnianą podpórką do drzwi lub kamykami.

⛵️ „Wykopaliska / zabawa lodowa” Do tej zabawy będziemy potrzebowali balonów, gumowych figurek dinozaurów lub dowolnie wybranej zabawki, wodę i zamrażalnik. Do balonów wkładamy figurki, zalewamy je wodą, następnie szczelnie zawiązujemy balony i wkładamy je do zamrażalnika (najlepiej w oddzielnym pudełku). Po upływie około godziny wyjmujemy zamrożone bryłki, ściągamy balonową obwódkę i wkładamy do pojemnika. Za pomocą młoteczków dzieci będą mogły „wykuć” zanurzone w lodzie figurki. Tutaj możecie użyć wody przegotowanej, aby bryłka lodu była przeźroczysta, lub wody z kranu co spowoduje, że zamarznięta bryłka będzie bardziej „mleczna”.

⛵️ „Budowanie statków” W domowych warunkach możecie wyczarować coś z niczego (oczywiście z pozoru). Wystarczą Wam kartony, butelki, plastikowe opakowania po różnych produktach np. lodach czy serkach. Do tego dokładamy wszystko to na co macie ochotę: guziki, balony, włóczkę, pocięte materiały czy plastelinę, wykańczamy to flamastrami lub markerami na wzór statków, żaglówek, motorówek, łodzi podwodnych, promu i wkładamy do miednic lub wanny. Żeby łodzie nabrały prędkości możecie włożyć słomki do wody i odpalić silniki z bąblami. Tak o to powstaje domowy port. Możecie również wybrać opcję z pasażerami na łodzi, tutaj wystarczy zaprosić swoich ulubionych kompanów zabawy ludziki lego, Barbie czy stworki z Kinder niespodzianki i załoga gotowa!

Dobrej zabawy!

 

PS: Gdyby dzieci były baaaardzo niecierpliwe i nie mogły się doczekać kiedy woda zamarznie w zamrażalniku podsyłam kilka dodatkowych ćwiczeń.

  1. Wiosenne memory (plansze należy wydrukować dwa razy)

  1. Sekwencje (wytnij i dopasuj takie same kształty).

 

 

Dzisiaj moje Żabki posłuchajcie „Bajeczki o motylku” a dowiecie się jak z gąsienicy powstał piękny motyl.

Drogi Rodzicu czytaj uważnie i powoli dziecku bajkę, tak aby mogło odnaleźć i wskazać odpowiedni obrazek. W ten sposób dziecko samodzielnie ułoży cykl życia motyla 🙂

 

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?

Autor: Magdalena Tokarczyk, Olga Adamowicz

Po ułożeniu zachęćmy dziecko do samodzielnego opowiedzenia raz jeszcze swoimi słowami o cyklu życia motyla.

 

Jeśli jeszcze niektórym z Was jest sobie to trudno wyobrazić, zachęcam do obejrzenia filmu obrazującego to, o czym właśnie opowiadaliście.

https://www.youtube.com/watch?v=3HvR0aETxOA

Poćwiczcie jeszcze proszę grafomotorykę. Dokończ ozdabiać motyla tak, aby było symetrycznie (tak samo po lewej i po prawej stronie).

 

Pamiętam, jak bardzo lubicie zabawy z farbami, dlatego proponuję Wam wykonać motyla niecodzienną metodą.

 Oto instrukcja:

  1. Przygotuj kartkę papieru i złóż ją na pół, rozłóż (potrzebna nam była linia zajęcia).
  2. Przygotuj farby plakatowe, pędzle. Mogą być każde farby, które są „mokre”, akwarele sie nie nadają.
  3. Weź pędzel, nabierz dużo farby i na połowie kartki szybko namaluj połowę motyla.
  4. Złóż kartkę na pół, przygnieć ręką, nawet rozsmaruj.
  5. Delikatnie rozłóż kartkę – symetryczne dzieło gotowe. Zobacz co jeszcze trzeba motylowi dorysować.
  6. Zróbcie wspólnie z rodzicami zdjęcia waszej pracy – będzie pamiątka – pokaż nam tutaj

 

CYKL-ŻYCIA-MOTYLA-motyl

CYKL-ŻYCIA-MOTYLA-poczwarka

CYKL-ŻYCIA-MOTYLA-gąsienica

CYKL-ŻYCIA-MOTYLA

CYKL-ŻYCIA-MOTYLA-jaja

 

 

Propozycje zabaw na wtorek  – 24.03.2020r.

1) Zabawcie się w „Wiosennych detektywów” i znajdźcie w domu przedmioty w kolorze zielonym.

2) Policzcie je razem i spróbujcie pogrupować wg kategorii (zabawki/ubrania/rośliny etc.). Spróbujcie również porównać, w którym zbiorze jest więcej elementów, w którym mniej.

3) Narysujcie portret pani Wiosny (technika dowolna liczy się inwencja twórcza i pomysłowość, której Wam nie brakuje).

4) Zatańczcie razem z rodzicami lub rodzeństwem do piosenki. Jeśli macie ochotę ubierzcie się do tańca na zielono.

Piosenka do odsłuchania:

https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs

 

PS: Jeśli jakieś dziecko ma ochotę wykonać zadania dodatkowe (tzw. karty pracy) umieszczam również i takie.

  1. Żabi labirynt.
  2. Wiosenne skojarzenia.
  3. Znajdź takie same obrazki.

 

poniedziałek – 23.03.2020r.

 

„Jaka to pora roku„- zagadki słowno – obrazkowe. Rodzic odczytuje zagadki a dziecko próbuje odgadnąć.

To jest pani w sukni białej.

Sypie śniegiem na świat cały,

a malutkie te dziewczynki

to córeczki jej, śnieżynki. (ZIMA)

 

Maluje liście kolorowo,

na czerwono i pomarańczowo.

Słonko świeci gdy ona się śmieje,

kiedy płacze, to deszcz leje. (JESIEŃ)

 

Ma dla wszystkich złote plaże,

chłód jeziora, w lesie cień.

A dla dzieci, jakie ma  atrakcje?

Dla dzieci – słoneczne wakacje! (JESIEŃ)

 

Jaka to pora roku rozrzuca

zieleń wokół? Kaczeńce złoci

na łąkach i słucha pieśni skowronka. (WIOSNA)

 

  1. Rozmowa z dzieckiem

 

– ile jest pór roku?

– wymień je

– z jakimi kolorami kojarzą Ci się poszczególne pory roku?

– jakie znasz symbole pór roku?

 

 „Wiosna, lato, jesień, zima”- ilustracja ruchowa. Rodzice czytają wiersz a zadaniem dziecka jest ilustrować ruchem treść.


Wiosna niesie kwiaty – układają z rąk kwiat
Za nią idzie lato- maszerują w miejscu
Jesień sypie kasztanami- piąstkami uderzają o podłogę
Zima biegnie z bałwankami- bieg w miejscu.

Czas nam nie chce się zatrzymać- obrót wokół własnej osi
Wiosna, lato jesień, zima- wyliczanie na palcach
Znów minął rok, kolejny rok- obrót wokół własnej osi.

Wiosna świeci słońcem- wkręcają żaróweczki
Lato jest gorące- ocierają pot z czoła
Jesień jabłka ma dojrzałe- wspinają się na palce i naśladują zrywanie
Zima chodzi w futrze białym- otulają się rękoma.

Czas nam nie chce się zatrzymać- obrót wokół własnej osi
Wiosna, lato jesień, zima- wyliczanie na palcach
Znów minął rok, kolejny rok- obrót wokół własnej osi.

Zainteresowane dzieci mogą uczyć się wiersza na pamięć 🙂

 

 „Prawda – fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie.

Rodzic mówi następujące zdania, a dziecko określa czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe. Można umówić się z dzieckiem, że jeśli zdanie jest prawdziwe pokazuje zielną kartę (czy inną ustaloną rzecz) a jeśli zdanie jest fałszywe – czerwoną.

Teraz jest wiosna.

Wiosną  jeździmy na sankach.

Latem lepimy bałwana.

Tulipan okwiat wiosny.

Jesienią  sady się rumienią.

Zimą kwiaty kwitną.

Zimą rzucamy śnieżkami.

Jesienią dokarmiamy ptaki.

W lecie są wakacje i kąpiemy się w morzu.

Wiosną kolorowe liście spadają z drzew.

Latem ubieramy choinkę.

 

„Tarcza z kolorami” – układanie nakrętek w danym kolorze na odpowiedniej ćwiartce koła .

We wcześniejszym zdaniu dzieci ustaliły z jakimi kolorami kojarzą im się pory roku. Teraz zadaniem dzieci przenieść to na kartkę. Nakrętki w odpowiednim kolorze kojarzącym się z daną porą roku umieszczamy w ćwiartce koła – jedna ćwiartka to jedna pora roku i jeden kolor (np. wiosna- zielony, lato – żółty, jesień – pomarańczowy, zima – niebieski). Oczywiście jeśli nie ma zakrętek spokojnie można to zastąpić innymi przedmiotami.

 

piątek – 20.03.2020r.

DZISIAJ PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

JESTEM SMUTNA, ŻE NIE MOŻEMY SPĘDZIĆ GO RAZEM W PRZEDSZKOLU.

Chciałabym mimo wszystko, żeby ten dzień by dla Was wesoły i nie było nudy. Oto co przygotowałam na dziś.             

 

Obejrzyj fil.

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Spróbuj opowiedzieć o tym, jakie są pierwsze oznaki wiosny.

 

Kolejnym zadaniem jest wycięcie, ułożenie na kartce puzzli i przyklejenie ich. Czy wiesz jaki to kwiat??

(załącznik 1)

 

Na zakończenie rusz wodze fantazji. Przy pomocy tylko zielonych przyborów (kredki, mazaki, plastelina, farby, kartki itp.) stwórz wiosenny obraz.

Z wielką ciekawością czekam na Waszą „zieloną wiosenną galerię”.

Miłej zabawy.

 

 

 

czwartek – 19.02.2020r.

FIGURY GEOMETRYCZNE WOKÓŁ NAS

Jesteśmy dziś w kręgu kształtowania kompetencji matematycznych. Tak naprawdę otaczają nas figury geometryczne – są ukryte we wszystkich przedmiotach, które mamy w domu. Nie potrzeba żadnej szczególnej nauki, aby dzieci je poznały. Wystarczy zwracać na nie uwagę i nazywać je podczas zabaw i codziennych czynności. Dzisiaj zamieszczam propozycje aktywności, które pomogą dzieciom poznać i utrwalić figury geometryczne.

 

  1. PIOSENKA O FIGURACH

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

 

  1. WIERSZYK
  2. Plata „Pajacyk”

Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
a na tej głowie trójkątna czapeczka.

Kwadrat to brzuszek.
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.

Rączki i nogi pajaca – to prostokąciki,
na nich z trójkątów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.

 

  1. ZABAWY I AKTYWNOŚCI PLASTYCZNE
  • Drukujemy lub rysujemy dzieciom na kartkach figury geometryczne – koło, trójkąt, prostokąt, kwadrat. Z takimi konturami możemy już bardzo wiele zrobić. Można układać na tych konturach np. guziki lub nakrętki od butelek. Dzieci utrwalą sobie kształt figur. Można wziąć farby, kredki, klej, cekiny, bibuły, kolorowe papiery i co tylko macie do dyspozycji. Dzieci dowolnie ozdabiają każdą figurę wg własnego pomysłu. Można figurom dorysować śmieszne minki.
  • Szukamy w całym domu przedmiotów, które mają kształt figur geometrycznych. Liczymy, ile udało nam się znaleźć kół, trójkątów, prostokątów, kwadratów. Których najwięcej? Których najmniej?
  • Spośród znalezionych w domu przedmiotów wybieramy te, które jesteśmy w stanie odrysować na kartce. Dzieci odrysowują przedmioty na kartkach np. mazakami, tworząc abstrakcyjne, geometryczne wzory. Potem malują figury na różne kolory. Powstaną piękne abstrakcyjne obrazki.
  • Dzieci mogą spróbować odrysować figury geometryczne, a potem je powycinać. Z wyciętych figur można tworzyć różne obrazki, np. domki, pajace i co tylko Wam wyobraźnia podpowie. Można je potem przykleić na kartce.

 

  1. MASAŻYK – ZGADYWANKA

Rysujemy palcem na plecach dziecku różne figury geometryczne, a dziecko próbuje zgadywać, jaka to figura.

 

  1. KOLOROWANKI I INNE POMOCE

Stąd można pobrać kilka kolorowanek geometrycznych do samodzielnego wydruku: www.bajkidoczytania.pl/nauka-ksztaltow-figur-geometrycznych-kolorowanki.