09.04.2020 – zajęcie i zabawa badawczo-przyrodnicza

Opracowanie: Anna Sokołowska, Marta Piasecka

NUTKI-Zabawy badawczo-przyrodnicze-9.04.20(kliknij aby pobrać)

Załącznik-Od kury do kury-Historyjka obrazkowa(kliknij aby pobrać)

 

Środa 08.04.2020r

Wielkanocne zabawy matematyczne

Opracowanie : Marta Piasecka, Anna Sokołowska

WIELKANOCNE ZAJĘCIA MATEMATYCZNE O8.04.2020(kliknij aby pobrać)

 

 07.04.2020 -zajęcie i zabawa z zakresu umuzykalnienia i plastyki.

Opracowanie: Anna Sokołowska, Marta Piasecka

NUTKI-Nauka piosenki-07.04.20(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcie na 06.04.2020 z zakresu rozwijania mowy

Opracowanie: Anna Sokołowska, Marta Piasecka

NUTKI-Zwyczaje wielkanocne(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 03.04.2020r

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE Z WYKORZYSTANIEM NIEKONWENCJONALNYCH PRZYBORÓW – BUTELKI.

Opracowanie : Marta Piasecka, Anna Sokołowska

SCENARIUSZ ZABAWY RUCHOWE 02.04.- II(kliknij aby pobrać)                                                 

 

02.04.2020-czwartek

Zajęcie przyrodnicze

Opracowanie:Anna Sokołowska, Marta Piasecka

NUTKI-Zagadki przyrodnicze(kliknij aby pobrać)

 

 

01.04.2020r.- środa

Motylkowe zabawy matematyczne

Opracowanie: Marta Piasecka, Anna Sokołowska

Motylkowe zabawy matematyczne(kliknij aby pobrać)

motylki i kwiatki 1(kliknij aby pobrać)

 

31.03.20202 -wtorek

Opracowanie-Anna Sokołowska, Marta Piasecka

Zajęcie i zabawa umuzykalniająca

NUTKI-Zabawy przy piosence-Idzie do nas wiosna(kliknij aby pobrać)

 

 

Poniedziałek-30.03.2020r.

Zajęcie z zakresu rozwijania mowy i poznawania przyrody.

Opracowanie: Anna Sokołowska i Marta Piasecka

NUTKI -na poniedziałek-Wiosenne powroty(kliknij aby pobrać)

Załącznik-Wiosenne powroty-ptaki(kliknij aby pobrać)

 

Piątek – 27.03.2020r

Ćwiczysz ty, ćwiczę ja – to zabawa na 102!

Opracowanie: Marta Piasecka , Anna Sokołowska

Zajęcia ruchowe NUTKI (Kliknij aby pobrać)

 

„NUTKI” – ZAJĘCIE PRZYRODNICZE, MUZYCZNE I PLASTYCZNO-TECHNICZNE

Opracowanie: Anna Sokołowska, Marta Piasecka

 

TEMAT:  PODRÓŻNIK BOCIANEK

  1. Wysłuchajcie pięknej piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=7T2GZe6H_NE

 

„Bocian Wędrownik”

/piosenka do słuchania i śpiewania dla chętnych/

 

Jak piękny jest świat,ten wie kto go zna, kto widział go z góry..jak on.

Każdego dnia pędzi jak wiatr, a niebo to jego… dom.

 

Podróżnik bocianek codziennie poznaje świat i ze słonkiem wstaje i leci hen w dal.

W podróży przez świat przygody zna smak, czy słońce czy deszcz, on gna.

 

W podróży przez świat przygody zna smak, czy słońce czy deszcz…on gna.

Góry i las, morze i piach, on każdy zakątek już zna.

 

Podróżnik bocianek codziennie poznaje świat i ze słonkiem wstaje i leci hen w dal.

Podróżnik bocianek, spójrz w górę, a ujrzysz go i ze słonkiem wstaje i w chmurach ma dom.

 

Jak piękny jest świat, ten wie kto go zna, kto widział go z góry jak on…jak on.

 

II.Rozmowa na temat bociana, jego wyglądu i zachowania:

            Bociany przylatują na wiosnę z odległych ciepłych krajów, powracają do swoich gniazd, które budują na słupach i na dachach domów. Lubią towarzystwo ludzi. Są to ptaki w Polsce chronione.

III. Zapraszamy do obejrzenia filmu o bocianach online.pl. Zwróćmy uwagę na ich klekot.

Dziecko może naśladować odgłos klekotu bociana-są to ćwiczenia ortofoniczne usprawniające narząd mowy.

https://www.youtube.com/watch?v=9CNkX301os4

 

  1. Zapraszamy do zrobienia papierowego bociana wg instrukcji:

 

POTRZEBUJEMY: papierowy talerz, kartkę papieru z narysowaną głową bociana, nożyczki, rolkę od papieru toaletowego, farbki i pedzelek ew. kredki świecowe.

https://www.youtube.com/watch?v=Nbd6YT7aFos  Instrukcja wykonania papierowego bociana

 

  1. Posłuchajcie piosenki z ubiegłego roku pt. „Kle, kle boćku” i zaśpiewajcie ją bawiąc się ze swoim papierowym bocinem.

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM  Piosenka do nauki- „Kle, kle boćku”

 

 Miłego dnia kochane dzieci!!!

 

 

 

 Dzisiaj propozycja zajęć plastycznych.

Celem zajęć jest:

– doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami i klejem

– umieszczania elementów w wyznaczonym miejscu.

– utrwalenie wiadomości dotyczących pierwszych zwiastunów wiosny.

– radosny czas spędzony z dzieckiem.

  1. Porozmawiaj z dzieckiem na temat zwiastunów wiosny. Możesz pokazać mu wiosenne kwiaty i zabawić się z dzieckiem w odgadywanie ich nazw oglądając film.

 Link do strony z filmem https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

  1. Po obejrzeniu filmu zaproponuj dziecku wykonanie kwiatka  

PRZEBIŚNIEGU. Potrzebne materiały do wykonania pracy to: Kartki w kolorach: białym , niebieskim, zielonym.  Klej, nożyczki, zielony bądź czarny flamaster.

 

 

  1. Usiądź z dzieckiem przy stole. Narysuj na kartce w kolorze niebieskim prostokąt o wymiarach 10/15cm. Na kartce w kolorze zielonym narysuj – liście i część górną kielicha kwiatka ( wzór na ilustracji) .Na kartce w kolorze białym narysuj paski w wymiarach 1,5/6 cm ( listki) i pasek o wymiarach 10/2,5 cm ( śnieg). Pozwól dziecku wyciąć te elementy.
  2. Po wycięciu złóż razem z dzieckiem płatki przebiśniegu i przyklejcie je do górnej części kielicha kwiatka ( wg instrukcji zamieszczonej na ilustracji). Spoglądając na ilustrację przyklej poszczególne elementy wycięte z papieru na prostokąt ( w kolorze niebieskim). Dorysujcie łodygę i przebiśnieg gotowy. Taką pracę możecie plasteliną przyczepić do okna. Zawsze kiedy na nią dziecko spojrzy przypomni sobie ,że to już wiosna.
  3. Dla urozmaicenia proponujemy również inne zadanie dla dziecka, które ma na celu doskonalenie umiejętności grafomotorycznych

 

 

  1. Na zakończenie przeczytaj dziecku krótki wierszyk, postaraj się w ciągu dnia kilka razy do niego wracać. Wieczorem możecie spróbować odtworzyć go razem z dzieckiem z pamięci.

Pierwszy kwiat wiosny

Przebiśniegi białe
pierwsze zakwitają,
zieloną łodyżką
śniegi przebijają.

Śnieg wokół topnieje.
Kwiatuszek się chwieje,
wiosna go wołała,
sukienkę mu dała!

 

                                                                                 Opracowanie: Marta Piasecka, Anna Sokołowska.

 

 

Zabawy sensoryczne w domu z dzieckiem.                                                                                                                                            

Dzięki nim dziecko uczy się różnych wrażeń dotykowych i czerpie przyjemność     z kontaktu fizycznego.

 

Poznawanie kolejnych rzeczy przez dotyk to naturalne kroki w poznawaniu świata. Im więcej wrażeń ma dziecko, tym więcej wie o świecie, czuje się bezpieczne i jest otwarte na dalsze poznawanie. Kontakt fizyczny z rodzicami to naturalne paliwo do rozwoju  dzieci. Dzięki temu, że dziecko jest głaskane, przytulane – czuje się kochane, akceptowane i buduje w sobie bazowe poczucie bezpieczeństwa, które sprawia, że chce poznawać świat i czuje się kompetentne.                                                                 

 

Dzisiaj kilka propozycji zabaw sensorycznych podczas pobytu dziecka w domu.

 

  • Różne faktury. Przygotowujemy dla dziecka worek lub karton pełen kawałków materiałów o różnej fakturze np. wełna, futerko, delikatny papier ścierny, jedwab, folia bąbelkowa itd. Wyciągamy z dzieckiem materiały z zaciekawieniem, pozwalamy mu badać je rączkami, eksperymentować. Nazywamy wrażenia dotykowe.
  • Materiały można rozłożyć na podłodze i pozwolić dziecku chodzić po nich chodzić gołymi stopami. Można także przygotować rękawiczki z naszytymi skrawkami materiałów.
  • Odgadywanie różnych struktur po dotyku, z zasłoniętymi oczyma. Druga wersja                                    ,, Czarodziejski worek”- dziecko wkłada rękę do worka w którym są umieszczone różne przedmioty o różnych strukturach, które wcześniej  widziało i dotykało.
  • Dotykanie twarzy. Kładziemy ręce dziecka na naszej twarzy, pozwalamy mu poznawać ją dotykiem, nazywamy części ciała, robimy śmieszne miny, uśmiechamy się.
  • Głaskanie miłymi rzeczami. W spokojnej atmosferze delikatnie głaskamy dziecko przyjemnym dla niego materiałem lub naszymi dłońmi.
  • Zabawa w sypkimi materiałami. Przygotowujemy dla dziecka miskę z dowolnymi sypkimi materiałami: ryżem, kaszą, fasolą, piaskiem itd. Pozwalamy dziecku zanurzać dłonie w misce, przesypywać do różnych pojemników.
  • manipulować materiałami. Możemy chować atrakcyjne przedmioty w misce z ryżem i zachęcać do znajdowania ich.
  • Zabawa z materiałami lepkimi. Pozwalamy dziecku bawić się materiałami lepkimi tj.ciastoliną, masa solną, plasteliną itp. Można przygotować także masę jadalną np. zgnieciony banan z odrobiną miodu. Dziecko bawi się masą rączkami i może oblizywać je – to daje dużo wrażeń dotykowych!
  • Zimne. Pokazujemy dziecku zimne rzeczy z lodówki, pozwalamy dotknąć i manipulować rzeczą, nazywamy wrażenie: „Zimny jogurt!”
  • Sensoryczna piana – czyli ciekawa zabawa dla dzieci, która na pewno nie jest czysta! 🙂 Zapewnia dużo śmiechu, sensoryczne doznania i wielkie poszukiwania. Poniżej link jak ją wykonać.
  •  

https://www.youtube.com/watch?v=LX4lJKMKs_0

                                                                               Opracowała; mgr Marta Piasecka

 

 

Zabawa z dzieckiem na temat „Marcowe kaprysy”!

Rodzicu przygotuj: apaszkę dla dziecka, plastikowe pojemniczki, garnek ,symbole przedstawiające elementy marcowej pogody, kredki, farby, kolorowy papier, nożyczki, klej, kartki

Przebieg zabawy:

  1. Zabawa rozluźniająca „Przyjdzie do mnie moje dziecko tak jak np. żabka, motylek, konik, kotek, wiatr itp. -zabawa naśladowcza.
  1. Słuchanie wiersza B. Formy ,, Marcowe kaprysy”

Wymieszał marzec pogodę w garze,
Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę,
Włożę troszeczkę deszczu, słoneczka promieni,
Domieszam wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego
Śniegu i burzy jeszcze troszkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.

 

/Rodzic prezentując wiersz ma przygotowany garnek i symbole przedstawiające elementy marcowej pogody – wycięte z papieru: deszczyk, słoneczko, gwiazdki śniegowe…/

Pytania: o jakim miesiącu była mowa w wierszu?
-jaka pogoda jest w marcu?
– jaką pogodę najbardziej lubisz i dlaczego?
– czy ważne jest to, aby wiedzieć wcześniej o prognozie pogody?
– komu potrzebne są takie wiadomości i gdzie można je usłyszeć?

3. Ilustrowanie ruchem krótkiego opowiadania z wykorzystaniem apaszek.

Dziecko otrzymuje kolorową apaszkę. Rodzic czyta, dziecko(dzieci) ilustrują ruchem treść opowiadania.

„Idziemy na spacer, świeci słońce. Jest ładna pogoda, dzieci wesoło podskakują. (dzieci idą, spacerują, rozglądają się, podskakują, wymachują rączkami, apaszkami) Nagle zaczyna wiać wiatr. Jest coraz silniejszy. (dziecko energicznie wymachuje apaszką, pokazuje ruchem rąk wiatr) Nadciągają ciemne chmury, zaczyna padać deszcz. Chowamy się pod parasole, żeby nie zmoknąć. (dzieci zarzucają apaszki na głowę) Wiatr jest bardzo silny. Boimy się. Z daleka słychać gromy i widać błyskawicę. Uciekamy do domu. (dzieci szybko chowają się w umówione miejsce). Nareszcie znowu pojawia się słońce. Wyglądamy przez okno.”
dziecko opisuje swoimi słowami pogodę.

 

  1. Tłumaczymy-Pogoda W MARCU W CIĄGU DNIA SIĘ ZMIENIA, BO W MARCU JAK W GARNCU:
  • Rano padał deszcz.
  • Po południu świeciło słońce.
  • Wieczorem wiał silny wiatr.5. Przedstawienie za pomocą rysunku „Moja ulubiona pogoda”
    Przy stoliku są przygotowane: kartki, farby, kredki, papier kolorowy, klej, nożyczki itp.
    Dziecko wybiera ulubioną technikę plastyczną: rysowanie, malowanie, wycinanie, wydzieranie i przedstawiają za pomocą prac plastycznych swoją ulubioną pogodę.

Anna Sokołowska, Marta Piasecka

 

 „NUTKI”-gimnastyka przy muzyce!

Zabawy ruchowe przy świetnej muzyce z Pipi Pończoszanką

            Ćwiczenia ruchowe dla dzieci z Pipi Pończoszanką . W odcinku 1 prezentujemy ćwiczenia ruchowe , które można śmiało wykorzystać jako rozgrzewka przed różnego rodzaju aktywnością .Gościem odcinka 2 jest myszka Minnie , która przybiegła na łączkę by bawić się razem z Wami !

W  odcinku 3 do aktywnej zabawy dołączył Sccoby Doo .

Pamiętajmy, jak ważne dla rozwoju dziecka są aktywność fizyczna, ruch, jak

 i zabawa na świeżym powietrzu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w   (odcinek 1)

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M    (odcinek 2)

https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c    (odcinek 3)

 

W zdrowym ciele zdrowy duch,
to zapewni Ci tylko ruch.
I dlatego ćwicz wytrwale,
byś się poczuł doskonale.

  

Anna Sokołowska, Marta Piasecka

ZABAWY DLA DZIECI

 

Zabawa spostrzegawcza

                                               I POKOLORUJ PIERWSZY OBRAZEK

Zabawa „Wiosenne rymowanki”. Dziecko tworzy rymy do podanych zdań:

  • Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)
  • Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
  • Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
  • Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
  • Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)

 

Rysowane wierszyki

Poniżej umieszczone są linki do strony z wierszami do rysowania. Usiądź z dzieckiem i włącz film. Zadanie polega na rysowaniu obrazka do instrukcji  (mówionego wiersza). Aby zachęcić dziecko, zademonstruj jak to należy zrobić ( narysuj obrazek). Poproś dziecko by teraz słuchając wiersza spróbowało samo. Na zakończenie oboje pokolorujcie obrazki.

ŚLIMAK

https://www.youtube.com/watch?v=vEiJP0v3xF4

PIESEK

https://www.youtube.com/watch?v=jqBh7EtFyG8

MOTYL

https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw

 

Zabawa grafomotoryczna

Obrysuj elementy obrazka ołówkiem po śladzie( łącząc kreski). Po obrysowaniu kwiatów i motyla pokoloruj go, nie wychodząc poza kontury . Pamiętaj o dobieraniu różnych kolorów kredek.  Postaraj się wykonać go starannie. Podczas kolorowania posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=8W4_2FokVHU

 

 

                                                                                Opracowanie: Marta Piasecka, Anna Sokołowska

 

 

piątek 20.03.2020r.

  DZIEŃ MATEMATYKI

                             W KRAINIE FIGUR GEOMETRYCZNYCH

Opracowanie-Anna Sokołowska, Marta Piasecka

Celem zabawy będzie:
– utrwalanie znajomości figur geometrycznych – posługiwanie się nazwami figur i    ich rozpoznawanie;
– aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości;

–  doskonalenie sprawności manualnych.

 

Rodzicu przygotuj: sylwety figur geometrycznych płaskich-koła, kwadraty, prostokaty i trójkąty wycięte z kolorowego papieru, najlepiej w kolorze: czerwonym, żółtym, zielonym i niebieskim-np. z wycinanek (to zajmie krótką chwilę), piosenka „Ukryte figury” (YouTube), kartki,  kredki, klej, wydrukowane kart pracy (w załączeniu).

 

Zapraszamy do wspólnej zabawy:

 

  1. Odsłuchanie piosenki „Ukryte figury” sł. K. Gawlik, muz. M. Konarski. Wspólne oglądanie filmiku z nagraniem. Po odsłuchaniu piosenki rodzic pyta dziecko: gdzie ukryły się poszczególne figury?

Piosenka znajduje się na stronie YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

  1. Po wysłuchaniu-szukamy figur w otoczeniu, pokoju. Możemy ogłosić konkurs-kto szybciej i więcej znajdzie figur geometrycznych!

 

3.Zadajemy pytanie: Po czym poznajemy daną figurę ?-/ burza mózgów/. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie czym charakteryzuje się dana figura np. koło nie ma żadnego boku ani rogu, jest okrągłe i przypomina koło od samochodu.

  1. Układanie rytmów-wzorków. Zadaniem dzieci jest ułożenie rytmów wg wzoru ułożonego przez rodzica np. koło, kwadrat, kwadrat, koło, trójkąt.

5.Rysuj figurę na plecach dziecka- rodzice rysują figurę na plecach dziecka, a ono odgaduje -jaka to figura. Potem się zmieniamy. Dziecko rysuje figurę na plecach rodzica.

  1. Zabawa – „Zakodowane figury”. Rodzic pokazuje szablon figury, a dziecko wykonuje wsześniej omówione polecenie:
  • Kwadrat -tupnij nogą
  • Koło –podskocz 2 razy
  • Prostokąt- klaśnij raz
  • Trójkąt – zrób skłon
  1. Praca plastyczna z rodzicami wg pomysłu dziecka. Każde dziecko wykonuje „Figurowy obrazek” z dostępnych figur geometrycznych – naklejanie na kartkę.

lub

  1. Wybieramy dostępną (załączoną) kolorowankę i kolorujemy.

                                                                                              Udanej zabawy !

 

 

 

czwartek 19.03.2020r.

 

Wiosna już tuż, tuż.

  1. Rodzicu , wspólnie z dzieckiem wysłuchaj piosenkę o wiośnie.

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

  1. Po wysłuchaniu piosenki zachęć dziecko do wspólnej rozmowy na temat jej treści. Oto pytania, które mogą Ci w tym pomóc:

– Gdzie maszeruje Wiosna?

– Jak ubrana jest Pani Wiosna?

– Co trzyma w ręku Pani Wiosna?

– Jakiego koloru są balony , które robi wiosna ?

– O czym ma pamiętać wiosna?

– Co robią ptaki?

– Jakiego koloru robi się świat pod wpływem wiosny?

3.Po wysłuchaniu piosenki zabaw się z dzieckiem w ,, Wiosenne zagadki”

Zagadka o tulipanie

Jak ten kwiatek się nazywa,
co słowo „pan” w nazwie ukrywa?

Zagadka o wiośnie

Lubimy ją wszyscy
za ładną pogodę.
Co po długiej zimie
ożywia przyrodę.

Zagadka o liściu

Wiosną na drzewie
rozwija się z pąka.
Jesienią złoty
po świecie się błąka.

 

Zagadka o sasankach

Wietrzyk wiosnę niesie,
ciepłe są już ranki.
A za wioską w lesie
zakwitły … .

Zagadka o liściu

Wiosną na drzewie się zieleni,
ale opada na jesieni.

 

Zagadka o kukułce

Wiosną słyszysz jej kukanie.
Je gąsienice na śniadanie.

Zagadka o wiośnie

Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną,
a tę porę zwiemy … .

Zagadka o wiośnie

Jak się nazywa ta pora roku.
Co ścieli dywan zielony wokół?

  1. Przy wykorzystaniu różnego rodzaju kredek ( mogą to być pastele, świecowe, olejowe, ołówkowe). Wspólnie pokoloruj z dzieckiem obrazek Pani Wiosny. (załącznik 1)

 

5.Na zakończenie wysłuchaj jeszcze raz  z dzieckiem piosenkę i spróbuj wyklaskać rytmicznie jej refren.

Marta Piasecka i Anna Sokołowska

 

 

 

 

 

Zabawa z dzieckiem na temat „Marcowe kaprysy”!

Rodzicu przygotuj: apaszkę dla dziecka, plastikowe pojemniczki, garnek ,symbole przedstawiające elementy marcowej pogody, kredki, farby, kolorowy papier, nożyczki, klej, kartki

Przebieg zabawy:

  1. Zabawa rozluźniająca „Przyjdzie do mnie moje dziecko tak jak np. żabka, motylek, konik, kotek, wiatr itp. -zabawa naśladowcza.
  1. Słuchanie wiersza B. Formy ,, Marcowe kaprysy”

Wymieszał marzec pogodę w garze,
Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę,
Włożę troszeczkę deszczu, słoneczka promieni,
Domieszam wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego
Śniegu i burzy jeszcze troszkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.

 

/Rodzic prezentując wiersz ma przygotowany garnek i symbole przedstawiające elementy marcowej pogody – wycięte z papieru: deszczyk, słoneczko, gwiazdki śniegowe…/

Pytania: o jakim miesiącu była mowa w wierszu?
-jaka pogoda jest w marcu?
– jaką pogodę najbardziej lubisz i dlaczego?
– czy ważne jest to, aby wiedzieć wcześniej o prognozie pogody?
– komu potrzebne są takie wiadomości i gdzie można je usłyszeć?

3. Ilustrowanie ruchem krótkiego opowiadania z wykorzystaniem apaszek.

Dziecko otrzymuje kolorową apaszkę. Rodzic czyta, dziecko(dzieci) ilustrują ruchem treść opowiadania.

„Idziemy na spacer, świeci słońce. Jest ładna pogoda, dzieci wesoło podskakują. (dzieci idą, spacerują, rozglądają się, podskakują, wymachują rączkami, apaszkami) Nagle zaczyna wiać wiatr. Jest coraz silniejszy. (dziecko energicznie wymachuje apaszką, pokazuje ruchem rąk wiatr) Nadciągają ciemne chmury, zaczyna padać deszcz. Chowamy się pod parasole, żeby nie zmoknąć. (dzieci zarzucają apaszki na głowę) Wiatr jest bardzo silny. Boimy się. Z daleka słychać gromy i widać błyskawicę. Uciekamy do domu. (dzieci szybko chowają się w umówione miejsce). Nareszcie znowu pojawia się słońce. Wyglądamy przez okno.”
dziecko opisuje swoimi słowami pogodę.

 

  1. Tłumaczymy-Pogoda W MARCU W CIĄGU DNIA SIĘ ZMIENIA, BO W MARCU JAK W GARNCU:
  • Rano padał deszcz.
  • Po południu świeciło słońce.
  • Wieczorem wiał silny wiatr.5. Przedstawienie za pomocą rysunku „Moja ulubiona pogoda”
    Przy stoliku są przygotowane: kartki, farby, kredki, papier kolorowy, klej, nożyczki itp.
    Dziecko wybiera ulubioną technikę plastyczną: rysowanie, malowanie, wycinanie, wydzieranie i przedstawiają za pomocą prac plastycznych swoją ulubioną pogodę.

Anna Sokołowska, Marta Piasecka