Drodzy rodzice dzieci z grupy „Pszczółki”!

Z powodu zbliżającego się okresu wakacyjnego, prosimy o odbieranie z przedszkola rzeczy pozostawionych przez dzieci.

 

Zajęcia 30.06.2020 (wtorek)

Grupy: Pszczółki, Wiewiórki, Misie

Temat dnia: Kolorowe wakacje

Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala

Zajecia30.06.2020(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 29.06.2020

poniedziałek 29.06.2020 Czterolatki(kliknij aby pobrać)

 

Opracowała; Magdalena Misiak  26.06.2020 r.

wakacyjne podroze 26.06.20(kliknij aby pobrać)

 

 

Czwartek – czterolatki 25.06.2020

Misie Wiewiórki Pszczółki 25.06(kliknij aby pobrać)

 

Środa 24.06.2020 – czterolatki

Temat: Od morza aż do Tatr.

Środa 24.06 czterolatki(kliknij aby pobrać)

 

 

Zajęcia 23.06.2020

Grupy: Misie, Pszczółki, Wiewiórki

Temat dnia: Bezpieczne wakacje

Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala

Zajęcia 23.06.2020(kliknij aby pobrać)

 

 

Zajęcia 22.06.2020

Grupy: Pszczółki, Wiewiórki, Misie

Temat dnia: Bezpiecznie podróżujemy

Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala

Zajecia22.06.2020(kliknij aby pobrać)

 

 

Piątek 19.06.2020

nadchodzą wakacje 19.06.2020(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 18.06.2020

wakacje Misie Wiewiórki Pszczołki(kliknij aby pobrać)

 

Środa 17.06.2020 – Czterolatki

Temat: Jedziemy na wakacje.

Środa 17.06(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 16.06.2020

Grupy: Pszczółki, Misie, Wiewiórki

Temat dnia: Wakacje w górach

Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala

Zajęcia 16.06.2020(kliknij aby pobrać)

 

Temat:  Nadchodzące wakacje

 

poniedziałek 15.06 Czterolatki(kliknij aby pobrać)

WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-1(kliknij aby pobrać)

 

 

Magdalena Misiak. Marta Ponikiewska 12.06.2020

zabawy ruchowe dzien 5 12.06.20(kliknij aby pobrać)

 

 

Środa 10.06.2020 – Czterolatki

Temat: Zabawy na placu zabaw

środa 10.06.2020(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 09.06.2020

Grupy: Pszczółki, Misie, Wiewiórki

Temat dnia: Liczymy babki z piasku

Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala

Zajęcia 09.06.2020(kliknij aby pobrać)

 

08.06.2020

Temat tygodnia: Na naszym podwórku.

Temat dnia: Plan mojego podwórka.

poniedziałek 8.06.20 Czterolatki(kliknij aby pobrać)

 

5.06.2020 

Dzieci z różnych stron świata dzien 5(kliknij aby pobrać)

 

Dzień 4. Rysunek dla kolegi z Afryki

czwartek 4,06(kliknij aby pobrać)

 

Środa 3.06.2020 – Czterolatki

Temat: Podajmy sobie ręce.

Środa 3.06.2020(kliknij aby pobrać)

 

 

Zajęcia 02.06.2020 (wtorek).

Grupy: Pszczółki, Misie, Wiewiórki

Temat dnia: Zabawy z piłką

Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala

zajecia02.06.2020pszczolkimisiewiewiorki(kliknij aby pobrać)

 

Temat: Taki sam ale inny.

poniedziałek 1.06.20 Czterolatki(kliknij aby pobrać)

 

Temat dnia: Święto Rodziców

Piątek 29.05 Pszczółki

 

Zajęcia 28.05.2020 „Co lubię robić z mamą? Co lubię robić z tatą?”

zajecia28.05.2020zdalnepszczolki(kliknij aby pobrać)

 

TEMAT: „Żabie sekrety” – piosenka dla rodziców

środa 27.05 Pszczółki(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 26.05.2020 „Tulipany dla rodziców”

26.05.2020nauczniezdalnepszczółki(kliknij aby pobrać)

 

Temat dnia: Zapach mamy

Pszczółki 25.05(kliknij aby pobrać)

 

Temat dnia: Wiosną na łące.

piątek 22.05. Pszczółki(kliknij aby pobrać)

 

Temat dnia: Biedroneczko,  leć do nieba

czwartek 21.05 Pszczółki(kliknij aby pobrać)

 

Temat: Koncert na łące

20.05(kliknij aby pobrać)

 

 

Temat dnia: Kolorowa łąka.

19.05(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 18.05.2020

Temat tygodnia – Wiosna na łące

Temat dnia – Grasz w zielone?

18-22 Wiosna na łące(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 15.05.2020 (piątek) Pszczółki

Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak

zajecia15.05.2020piatekpszczolki(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 14.05.2020 (czwartek) Pszczółki

Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak

zajecia14.05.2020czwartekpszczolki(kliknij aby pbrać)

 

Zajęcia 13.05.2020 (środa) Pszczółki

Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak

zajecia13.05.2020 srodapszczolki(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 12.05.2020 (wtorek) Pszczółki

Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak

zajęcia12.05.2020wtorekpszczolki(kliknij aby pobrać)

 

 

Zajęcia 11.05.2020 (poniedziałek) Pszczółki:

Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak

pracaplastyczna11.05.2020pszczolki(kliknij aby pobrać)

zajecia11.05.2020poniedzialekpszczolki(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 8.05.2020 grupa Pszczółki

opracowanie: Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.

Piątek 8(kliknij aby pobrać)

Popatrz i zrób(kliknij aby pobrać)

 

 

CZWARTEK 7.05.2020 grupa Pszczółki

opracowanie: Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.

CZWARTEK 7(kliknij aby pobrać)

 

ŚRODA 6.05.2020 grupa Pszczółki 

opracowanie: Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.

ŚRODA 6(kliknij aby pobrać)

Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego(kliknij aby pobrać)

 

 

Wtorek 5.05.2020 grupa Pszczółki opracowanie : Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.

Temat tygodnia:  Moje miasto – Kołobrzeg

Wtorek 5(kliknij aby pobrać)

Pokoloruj herb Kołobrzegu według wzoru(kliknij aby pobrać)

Karta Pracy 5.05(kliknij aby pobrać)

 

 

Poniedziałek 4.05.2020 grupa Pszczółki opracowanie : Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.

Temat tygodnia:  Moje miasto – Kołobrzeg

Scenariusz 4.05.(kliknij aby pobrać)

praca plastyczna 4.05.(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 30.04.2020

czwartek 30. 04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)

Zadanie na 30.04(kliknij aby pobrać)

 

Środa 29.04.2020

środa 29.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)

Zadanie na 29.04(kliknij aby pobrać)

 

 

Wtorek 28.04.2020

wtorek 28.04.2020 Pszczółki (kliknij aby pobrać)

Zadanie na 28. 04 (kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 27.04.2020

poniedziałek 27.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)

pracaplastyczna27.04.2020pszczólki(kliknij aby pobrać)

Zadanie na 27.04(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 24.04.2020

Zajęcia 24.04.2020 piątek pszczółki(kliknij aby pobrać)

pracaplastyczna27.04.2020pszczólki(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 23.04.2020

Zajęcia 23.04.2020czwartekpszczółki(kliknij aby pobrać)

 

Środa 22.04.2020

22.04.2020 sroda pszczółki(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 21.04.2020 

Zajęcia 21.04. pszczółki(kliknij aby pobrać)

 

Poniedziałek 20.04.2020

Zajeciapszczółki20.04poniedzalekkliknij aby pobrać)

pracaplastyczna 20.04.2020 pszczółki(kliknij aby pobrać)

 

Piątek 17.04.2020

piątek17.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać

 

Czwartek 16.04.2020

czwartek 16.04.2020 Pszczółki (kliknij aby pobrać)

 

Środa  15.04.2020 Grupa Pszczółki 

środa 15.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)

 

 

Wtorek  14.04.2020 Grupa Pszczółki 

wtorek 14.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)

Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego(kliknij aby pobrać)

pracaplstycznazwierzetanawsi(kliknij aby pobrać)

 

 

Piątek 10.04.2020 Grupa Pszczółki 

Pokoloruj(kliknij aby pobrać)

Piątek 10(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 08.04.2020 r grupa : Pszczółki.

Popatrz i wykonaj(kliknij aby pobrac)

 Czwartek 9(klikniji aby pobrać) 

 

Środa 08.04.2020 r grupa : Pszczółki.

Karta Pracy 8.04(kliknij aby pobrać)

Scenariusz 8.04.(kliknij aby pobrać)

 

Wtorek 07.04.2020 r grupa : Pszczółki.

Karta Pracy 7.04(kliknij aby pobrać)

Zajęcia 7.04(kliknij aby pobrać)

 

Skarpetkowy zając- zajęcia plastyczne dla chętnych.

Drogie dzieci, zbliża się Wielkanoc! Przedstawiam Wam ciekawy pomysł jak szybko i pomysłowo można zrobić wielkanocnego zajączka ze skarpetki. Możecie go potem podarować komuś w prezencie. Koniecznie poproście rodziców, aby Wam w tym pomogli. Do dzieła:

  1. Potrzebne będą: ryż, lub kasza (ja wymieszałam ryż z kaszą), skarpetka, sznurek lub gumki recepturki, klej, nożyczki, wstążka, długopis, kolorowy papier (mogą też być guziki lub kolorowe szpilki- tu poproście rodziców o pomoc), dowolne ozdoby wielkanocne.
  2. Wsypujemy ryż do połowy skarpetki.
  3. Teraz formujemy dwie kulki, aby powstał brzuszek i głowa, przewiązujemy sznurkiem, bądź gumką recepturką.
  4. Z końcówki, która została wolna nad głową króliczka, zrób uszy.
  5.  Teraz możemy zrobić zajączkowi oczy, nos, usta i wąsy. Ja przykleiłam elementy z papieru i szpilek. Możesz do tego użyć także guzików oraz czego tylko chcesz, a także narysować mazakiem, bądź długopisem.
  6. Następnie przyozdabiamy szyjkę wstążką i guziczkami na brzuszku.
  7.  Nasz zajączek jest prawie gotowy. Ja przykleję go jeszcze do wielkanocnej ozdoby.
  8. Iiiii gotowe! Oto mój wielkanocny zajączek Duduś  Pochwalcie się swoimi.

 

Poniedziałek 6.04.2020 r grupa : Pszczółki.

Karta Pracy 6.04(kliknij aby pobrać)

Pszcółki 6.04.(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 03.04.2020 piątek Pszczółki:

Zajęcia 3.04.2020piatekpszczolki(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 02.04.2020 czwartek Pszczółki:

zajęcia2.04.2020pszczolki(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 1.04.2020 środa Pszczółki:

zajeciasroda1.04.2010pszczolki(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 31.03.2020 wtorek:

zajeciawtorek31.03pszczółki(kliknij ay pobrać)

 

Poniedziałek 30.03.2020.

Wysłuchaj dwa razy piosenki o Kukułce(kliknij aby pobrać)

Rytmika:

Zabawy z muzyką w domu dla 3-4 latka – CZĘŚĆ 2
 
Plastyka: 
 
Drogie „Pszczółki” praca plastyczna dla chętnych, czyli: Jak zrobić pszczółkę w ulu? 
 
 
 

 

Piątek – 27.03.2020r.

Opracowała Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak, Karolina Rdzanek – Gębala

piątek 27.03.20 Pszczółki D. Gebala(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 26.03.2020r.

Opracowała Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak, Karolina Rdzanek – Gębala 

  1. Liczymy zwierzęta – ćwiczenia w liczeniu. Dzielimy nazwy zwierząt na sylaby.
  2. a) Policz zwierzęta na obrazkach. Obok każdego obrazka narysuj tyle samo kresek co zwierząt.

  1. b) Nazwy zwierząt podziel rytmicznie (na sylaby) z pomocą osoby dorosłej, łącząc tę czynność z klaskaniem. (je-leń, jeż, so- wa, śli- mak, ża -ba, lis ,itd.)

 

  1. Obejrzyj zdjęcia. Podziel nazwy rytmicznie (na sylaby) z pomocą osoby dorosłej, łącząc tę czynność z klaskaniem.

                                

kro-ku-sy                                                  

 

ba-zie

 

                      

prze-bi-śnie-gi                                     

 

 bo-cia-ny                    

  

  1. Masażyk relaksacyjny – Marcowa pogoda

Dziecko z rodzicem siadają jedno za drugim. Rodzic opowiada o elementach pogody                          i pokazuje ruchy, które wykonuje na plecach dziecka.

Tekst rymowanki Masażyk relaksacyjny
Kropi deszcz, siąpi, mży,

pada coraz mocniej,

 nagle błysk-

burza, jest

Delikatnie uderzasz palcami w plecy,

Uderzasz mocniej,

Kreśl dłonią zygzaki

 

grad zaczyna padać! Uderzaj umiarkowanie pięściami
Burza już przeszła gdzieś,

Tylko wiatr zawiewa.

 Słońce już świeci nam

I wszystko ogrzewa.

 

Dmuchaj na kark,

Kreśl kształt słońca

 Po wykonaniu  masażu następuje zamiana, dziecko wykonuje masaż rodzicowi.

  1. Posłuchaj:

  Odgłosy natury dla dzieci. 

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

 

  • Chcesz zobaczyć jak narysować domek? Obejrzyj:
  • Jak narysować domek? Kredka i Ołówek – rysuj z nami! – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=eqceVyQPijE    lub

  • Luluś – Narysuj mi domek S01E01 HD // Kreskówki dla dzieci – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=hIlx6P-sppY

  • Kolorowanka – materiał dodatkowy

             

  • Masz ochotę zobaczyć kto tak stuka, kto tak śpiewa? – materiał dodatkowy

Obejrzyj:

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,kto-tak-stuka-kto-tak-spiewa,36904770

„Choć nie jest doktorem, leczy drzewa chore. Stuku – puku… Kto tak stuka ładnie, które dziecko zgadnie?” Tak! Oczywiście, to dzięcioł. Margolcia i Miś opowiedzą o tym ptaszku. Ale nie tylko o nim. O wielu innych również. W tym odcinku Margolcia i Miś zdradzą dużo ciekawostek na temat ptaków, ich umiejętności i zwyczajów. Dowiesz się dlaczego ptaki są bardzo pożyteczne, jak rozpoznawać ich głosy, a także jaki ptak mieszka, w jakiej części świata. To będzie bardzo interesująca podróż ich śladami.

 

  • Chcesz odpocząć? Posłuchaj:

Słuchowisko pt. ,, Zaczarowany bocian” str. 16  – materiał dodatkowy

https://www.polskieradio.pl/18/7073/

 

 

A teraz nasza ulubiona piosenka

https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+glowa+ramiona+kolana+pi%c4%99ty&&view=detail&mid=AC6D1AD2FDFB028AE057AC6D1AD2FDFB028AE057&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos

Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego

 

 

 

 

Drodzy Rodzice i Dzieci!

Zgodnie z przygotowanymi planami pracy codziennie będziemy informować Was                                 o propozycjach zabaw,  zajęć, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu, z uwzględnieniem jego możliwości edukacyjnych.

Prosimy o przysyłanie   zdjęć wytworów  pracy dzieci na podane adresy mailowe.

W razie wątpliwości, pytań, prosimy o kontakt na adres e-mailowy:

 

d.gebala@pm1kg .pl

 e.walkowiak@pm1kg.pl

 rdzanekgebala@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Środa -25.03.2020r.

Opracowała Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak, Karolina Rdzanek – Gębala

 

  1. Obejrzyj program pt. ,,Margolcia i Miś zapraszają dziś– Kwiatowa wróżka”

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,kwiatowa-wrozka,29955044

Margolcia przyniosła z targu kolorowy bukiet dla Misia. Wiosną jest wiele barwnych kwiatów na polach i w ogrodach. Kukiełki opowiedzą, jak je rozpoznawać. Inaczej wygląda tulipan,                a inaczej hiacynt. Miś i Margolcia nauczą piosenki o Kwiatowej Wróżce.

  1. Piosenka: Kwiatowa wróżka    

Słowa – Agnieszka Galica
Muzyka – Tadeusz Pabisiak

https://www.youtube.com/watch?v=40chOvq45go

1. Co to za ogrodnik posiał kwiatów tyle
Tulipany i kaczeńce, bratki i żonkile

Ref.: To wiosna, to wiosna zielona wiosna
Razem z deszczem, ciepłym deszczem
Kwiaty nam przyniosła

2. Spytajcie bociana, spytajcie skowronka
Kto te kwiaty kolorowe posadził na łąkach

Ref.: To wiosna….

3. A może to wróżka co wszystko czaruje
Drzewa, łąki, ogrody kwiatami maluje

Ref.: To wiosna….

 

  1. Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty/ Wiosna – Antonio Vivaldi – lekcja dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg&list=RD07tsNO76hiw&index=3

 

  1. Obejrzyj rysunki i zdjęcia kwiatów kwitnących wczesną wiosną.

Jeżeli masz możliwość  to rysuj po śladach linii rysunków krokusów. Pokoloruj jeden kwiat na fioletowo.

 

 

 

  • Masz ochotę odpocząć? Zapraszam!  Obejrzyj:  ,,Dźwięki i kolory wiosny” – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=07tsNO76hiw&list=RD07tsNO76hiw&index=1

  • Chcesz odpocząć? Posłuchaj słuchowiska pt. ,, Przebudzenie misia ” – materiał dodatkowy

 https://www.polskieradio.pl/18/7073/  str. 16

 

Popatrz i posłuchaj

 

https://www.bing.com/videos/search?q=stymulacja+wzroku+dla+dzieci&&view=detail&mid=CDF4774E4D3DA4362F19CDF4774E4D3DA4362F19&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fse

Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego

 

Drodzy Rodzice i Dzieci!

Zgodnie z przygotowanymi planami pracy codziennie będziemy informować Was                                 o propozycjach zabaw,  zajęć, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu, z uwzględnieniem jego możliwości edukacyjnych.

Prosimy o przysyłanie  wytworów  pracy dzieci na podane adresy mailowe.

W razie wątpliwości, pytań, prosimy o kontakt na adres e-mailowy:

 

d.gebala@pm1kg .pl

 e.walkowiak@pm1kg.pl

 rdzanekgebala@gmail.com

 

 

Wtorek – 24.03.2020r

  1. Obejrzyj film pt. ,,Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie”

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

  1. Posłuchaj:

 Wiersz  ,,Przyjście wiosny”  Jan Brzechwa

https://www.youtube.com/watch?v=26IZLT-7pGg  lub

 

https://www.youtube.com/watch?v=50KJHu7Nvi0

 

 Wiersz  ,,Przyjście wiosny”   Jan Brzechwa

Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.

Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.

Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.

„Skąd znowu – rzekła sroka
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.

„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”

„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.

„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.

A wiosna przyszło pieszo –
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.

 

  

Na podstawie wysłuchanego wiersza, odpowiedz na pytania:

Jakimi pojazdami mogła przyjechać wiosna?

Jakie drzewo i jakie zwierzęta wypowiadają się na temat przyjścia  wiosny?

Co robią kwiaty?

Co szumiały trawy?

 

3.Obejrzyj obrazki. Powiedz co robią ptaki wiosną.

 

 

  1. Jakie ptaki zwiastują wiosnę? Czy je rozpoznajesz?

 

  • Jak narysować bociana? – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=zG2bvxBYvZU

 

  • Masz ochotę pobawić się przy piosence pt. ,,Znów przyszła Wiosna „?

 – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs

  • Chcesz odpocząć? Posłuchaj:

Słuchowisko pt. ,,Zaczarowany bocian” – materiał dodatkowy

https://www.polskieradio.pl/18/7073/     str. 16

 

POPROWADŹ SAMOCHÓD

 

Zadanie wykonane przez nauczyciela wspomagającego

 

W razie wątpliwości, pytań, prosimy o kontakt na adres e-mailowy:

 

d.gebala@pm1kg .pl, e.wlkowiak@pm1kg.pl, rdzanekgebala@gmail.com

 

 

Poniedziałek – 23.03.2020r.  

  1. Obejrzyj z Misiem i Margolcią program pt. ,,Idzie do nas wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc

 

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,idzie-do-nas-wiosna,19532926

Miś, rechocząc jak żaba, spróbuje wytłumaczyć Margolci, że to właśnie żabie kumkanie najbardziej dowodzi, że przyroda budzi się ze snu. Nauczysz się  z  kukiełkami  nowej piosenki „Idzie do nas wiosna”.

  1. Jak narysować kwiatka? Obejrzyj i z pomocą rodzica narysuj. Powodzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=Sr235LsoOj4

  Zamiast rysować kwiatka możesz pokolorować kartę pracy:

 

  1. Zabawy z muzyką. Masz ochotę pobawić się przy muzyce? To zaczynamy!

https://www.facebook.com/edumuzgdynia/videos/2323456601293196/

 

  • Tekst piosenki: Idzie do nas wiosna- materiał dodatkowy
    Tadeusz Pabisiak/Agnieszka Galica
    Kiedy wiosna przyjdzie do nas, roześmiana i zielona
    Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:
    Zielona trawa, zielony mech
    Zielona żaba rechu-rechu-rech
    Rośnie trawa rosną listki ,rosną z wiosną dzieci wszystkie
    Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:
    Zielona trawa, zielony mech
    Zielona żaba rechu-rechu-rech
    W lesie kwitnie już zawilec, obudziły się motyle
    A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew:
    Zielona trawa, zielony mech
    Zielona żaba rechu-rechu-rech
  • Masz ochotę pobawić się przy piosence pt. ,,Idzie do nas wiosna”? Zapraszam!                                        – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

  • Chcesz odpocząć? Posłuchaj:

Słuchowisko pt. ,, Przebiśniegi ” – materiał dodatkowy

https://www.polskieradio.pl/18/7073/  str. 1

Opracowała  Dorota Gębala

 

Popatrz i posłuchaj

https://www.bing.com/videos/search?q=stymulacja+wzroku+dla+dzieci&&view=detail&mid=CDF4774E4D3DA4362F19CDF4774E4D3DA4362F19&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fse

Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego

 

 

 

piątek – 20.03.2020r.

Znaczenie wody w życiu człowieka

  1. Wysłuchaj piosenki, zatańcz, jeśli chcesz:

 

https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g

 

Piosenka o zdrowej wodzie

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

 

Przygrywka : G e C D

Wodę w kranie mamy na zawołanie  G a

Możesz się napić moje ty kochanie C D

Bo zdrowa woda siły, a jakże ci doda  G a

Życie ocali, kiedy słońce pali.  C D

 

Zimna woda, siły doda G a

Jest do picia i do mycia  D G

Do żeglowania, do pływania  G  a

Podlewania i pluskania.  D G

 

Pasta do zębów i mydło to trochę za mało

Wody potrzeba by umyć swoje ciało

I nic nie urośnie na polach, przecież to wiemy

Bez wody wszystko umrze tutaj na ziemi.

 

Niech reklamują sobie słodkie napoje

A my, mądre dzieci i tak wiemy swoje

Przybyła nareszcie i do nas ta dobra moda:

Najlepsza na świecie do picia jest właśnie woda.

 

Utwór pochodzi z płyty „Piosenki Zdrowych Dzieci”

 

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

„Jaka jest woda?”- picie wody, smakowanie, wąchanie, oglądanie, dotykanie. Używając wszystkich zmysłów dziecko opisuje wodę.

„Czy woda zawsze nadaje się do picia?”

„Do czego w twoim domu potrzebna jest woda?”

 

 

  1. Eksperyment:

„Co rozpuszcza się w wodzie?”-

Dziecko przygotowuje wraz z rodzicem produkty takie jak: kasza, ryż,

cukier, sól, ocet, olej, mąka, pieprz mielony oraz przeźroczystą szklankę i łyżeczkę.

Dziecko poznaje produkty przez dotykanie, wąchanie,

smakowanie. Następnie każdy produkt po kolei  dziecko wsypuje do

szklanki, miesza, obserwuje czy się rozpuszcza.

 

  1. Zabawy ruchowe:

Uwaga kałuża.

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem gazet. Rodzic gra na dowolnym instrumencie. Na hasło „Uwaga kałuża” dziecko stara się przeskoczyć gazetę, kałuże tak, aby ją ominąć.

 

Woda- Ląd

Rodzic na podłodze w domu/pokoju rozkłada prosto skakankę lub sznurek. Jedna strona jest lądem, drugą wodą. Dziecko może postawić wcześniej przygotowany pojemnik z piaskiem po jednej stronie,  po drugiej zaś, pojemnik z wodą. Następnie rodzic wymawia w dowolnej kolejności komendę: WODA lub LĄD, np.: woda – ląd – ląd – woda – ląd – woda – woda…, na początku wolno, później coraz szybciej. Zadaniem dziecka jest przechodzenie z jednej strony szarfy na druga zgodnie z poleceniem.

 

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne. Rysuj po śladzie drogę kropelki. Pokoloruj obrazek, wyklej chmurkę watą, kropelki niebieską plasteliną.

https://i.pinimg.com/originals/ee/fd/63/eefd63e156353c1cae946ed8c55a1dd5.jpg

 

 

czwartek -19.03.2020.

 

1.Zabawa ruchowa przy wierszu „ Wiosna wita nas”

Płynie płynie woda ( dzieci falują rękami)

Szumi szumi las (ręce nad głową, poruszają się jak gałęzie na wietrze)

Rośnie rośnie trawa ( ręce wznoszą się do góry coraz wyżej)

Wiosna wita nas ( kłaniają się)

Lecą lecą ptaki (machają rękami jak skrzydłami)

Wracają do gniazd (machają rękami jak skrzydłami)

Rozkwitają kwiaty ( powoli unoszą ręce nad głowę i rozkładają jak kielichy kwitów)

Wiosna wita nas ! ( kłaniają się).

 

2.Zabawa dydaktyczna „Prawda/ Fałsz”
Pogoda w marcu bywa kapryśna.
W marcu czasem z chmur pada deszcz a czasem śnieg.
Niedźwiedzie przygotowują się do snu.
Coraz cieplej będziemy się ubierać.
Wicher to bardzo mocny wiatr.
Ptaki odlatują do ciepłych krajów

 

Słuchanie piosenki ,,Kle, kle boćku” i zabawa przy niej :

https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kleHYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″&HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″oq=piosenka+bociekHYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″&HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″&HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″sourceid=chromeHYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″&HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″ie=UTF-8

 

 

Zadanie specjalne a teraz poćwiczymy oczy:

https://www.youtube.com/watch?v=lgQ10jfgJUE

 

opracowała: mgr Ewelina Walkowiak.

 

 

Środa 18.03.2020r. Grupa,, Pszczółki”

 Zabawy przy piosence  ,,Kle, kle boćku”

  1. Zabawy z wykorzystaniem przysłowia W marcu jak w garncu.

Rodzic mówi przysłowie w różnym tempie, w różnym rytmie, z różną intonacją, a dzieci powtarzają za nim tekst.

  1. Słuchanie piosenki ,,Kle, kle boćku”

https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

  1. Rozmowa na temat piosenki.

O czym jest piosenka? ( o bocianie)

Co  boćkowi szykowała łąka? ( żabki)

Skąd wraca bociek? (zza morza)

Co boćkowi szykują chłopcy? ( gniazdo)

Gdzie będzie miał  bocian gniazdo?

 

  1. Zabawa przy piosence.

Uczestnicy tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka nagle urywa się, prowadzący pokazuje kartkę z kropkami lub mówi liczbę (1-4). Bawiący mają za zadanie  podskoczyć tyle razy.

Zabawę powtarzamy 4 – 6 razy zmieniając polecenie (np. podskoki, przysiady, rowerek, itp.).

 

4.Uzupełnij   rysunek pt.: „Bocian” – czarną i czerwoną farbą oraz płatkami kosmetycznymi. 

 Zadanie rozwija sprawność manualną.