Skarpetkowy zając- zajęcia plastyczne dla chętnych.

Drogie dzieci, zbliża się Wielkanoc! Przedstawiam Wam ciekawy pomysł jak szybko i pomysłowo można zrobić wielkanocnego zajączka ze skarpetki. Możecie go potem podarować komuś w prezencie. Koniecznie poproście rodziców, aby Wam w tym pomogli. Do dzieła:

  1. Potrzebne będą: ryż, lub kasza (ja wymieszałam ryż z kaszą), skarpetka, sznurek lub gumki recepturki, klej, nożyczki, wstążka, długopis, kolorowy papier (mogą też być guziki lub kolorowe szpilki- tu poproście rodziców o pomoc), dowolne ozdoby wielkanocne.
  2. Wsypujemy ryż do połowy skarpetki.
  3. Teraz formujemy dwie kulki, aby powstał brzuszek i głowa, przewiązujemy sznurkiem, bądź gumką recepturką.
  4. Z końcówki, która została wolna nad głową króliczka, zrób uszy.
  5.  Teraz możemy zrobić zajączkowi oczy, nos, usta i wąsy. Ja przykleiłam elementy z papieru i szpilek. Możesz do tego użyć także guzików oraz czego tylko chcesz, a także narysować mazakiem, bądź długopisem.
  6. Następnie przyozdabiamy szyjkę wstążką i guziczkami na brzuszku.
  7.  Nasz zajączek jest prawie gotowy. Ja przykleję go jeszcze do wielkanocnej ozdoby.
  8. Iiiii gotowe! Oto mój wielkanocny zajączek Duduś  Pochwalcie się swoimi.

 

Poniedziałek 6.04.2020 r grupa : Pszczółki.

Karta Pracy 6.04(kliknij aby pobrać)

Pszcółki 6.04.(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 03.04.2020 piątek Pszczółki:

Zajęcia 3.04.2020piatekpszczolki(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 02.04.2020 czwartek Pszczółki:

zajęcia2.04.2020pszczolki(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 1.04.2020 środa Pszczółki:

zajeciasroda1.04.2010pszczolki(kliknij aby pobrać)

 

Zajęcia 31.03.2020 wtorek:

zajeciawtorek31.03pszczółki(kliknij ay pobrać)

 

Poniedziałek 30.03.2020.

Wysłuchaj dwa razy piosenki o Kukułce(kliknij aby pobrać)

Rytmika:

Zabawy z muzyką w domu dla 3-4 latka – CZĘŚĆ 2
 
Plastyka: 
 
Drogie „Pszczółki” praca plastyczna dla chętnych, czyli: Jak zrobić pszczółkę w ulu? 
 
 
 

 

Piątek – 27.03.2020r.

Opracowała Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak, Karolina Rdzanek – Gębala

piątek 27.03.20 Pszczółki D. Gebala(kliknij aby pobrać)

 

Czwartek 26.03.2020r.

Opracowała Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak, Karolina Rdzanek – Gębala 

  1. Liczymy zwierzęta – ćwiczenia w liczeniu. Dzielimy nazwy zwierząt na sylaby.
  2. a) Policz zwierzęta na obrazkach. Obok każdego obrazka narysuj tyle samo kresek co zwierząt.

  1. b) Nazwy zwierząt podziel rytmicznie (na sylaby) z pomocą osoby dorosłej, łącząc tę czynność z klaskaniem. (je-leń, jeż, so- wa, śli- mak, ża -ba, lis ,itd.)

 

  1. Obejrzyj zdjęcia. Podziel nazwy rytmicznie (na sylaby) z pomocą osoby dorosłej, łącząc tę czynność z klaskaniem.

                                

kro-ku-sy                                                  

 

ba-zie

 

                      

prze-bi-śnie-gi                                     

 

 bo-cia-ny                    

  

  1. Masażyk relaksacyjny – Marcowa pogoda

Dziecko z rodzicem siadają jedno za drugim. Rodzic opowiada o elementach pogody                          i pokazuje ruchy, które wykonuje na plecach dziecka.

Tekst rymowanki Masażyk relaksacyjny
Kropi deszcz, siąpi, mży,

pada coraz mocniej,

 nagle błysk-

burza, jest

Delikatnie uderzasz palcami w plecy,

Uderzasz mocniej,

Kreśl dłonią zygzaki

 

grad zaczyna padać! Uderzaj umiarkowanie pięściami
Burza już przeszła gdzieś,

Tylko wiatr zawiewa.

 Słońce już świeci nam

I wszystko ogrzewa.

 

Dmuchaj na kark,

Kreśl kształt słońca

 Po wykonaniu  masażu następuje zamiana, dziecko wykonuje masaż rodzicowi.

  1. Posłuchaj:

  Odgłosy natury dla dzieci. 

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

 

  • Chcesz zobaczyć jak narysować domek? Obejrzyj:
  • Jak narysować domek? Kredka i Ołówek – rysuj z nami! – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=eqceVyQPijE    lub

  • Luluś – Narysuj mi domek S01E01 HD // Kreskówki dla dzieci – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=hIlx6P-sppY

  • Kolorowanka – materiał dodatkowy

             

  • Masz ochotę zobaczyć kto tak stuka, kto tak śpiewa? – materiał dodatkowy

Obejrzyj:

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,kto-tak-stuka-kto-tak-spiewa,36904770

„Choć nie jest doktorem, leczy drzewa chore. Stuku – puku… Kto tak stuka ładnie, które dziecko zgadnie?” Tak! Oczywiście, to dzięcioł. Margolcia i Miś opowiedzą o tym ptaszku. Ale nie tylko o nim. O wielu innych również. W tym odcinku Margolcia i Miś zdradzą dużo ciekawostek na temat ptaków, ich umiejętności i zwyczajów. Dowiesz się dlaczego ptaki są bardzo pożyteczne, jak rozpoznawać ich głosy, a także jaki ptak mieszka, w jakiej części świata. To będzie bardzo interesująca podróż ich śladami.

 

  • Chcesz odpocząć? Posłuchaj:

Słuchowisko pt. ,, Zaczarowany bocian” str. 16  – materiał dodatkowy

https://www.polskieradio.pl/18/7073/

 

 

A teraz nasza ulubiona piosenka

https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+glowa+ramiona+kolana+pi%c4%99ty&&view=detail&mid=AC6D1AD2FDFB028AE057AC6D1AD2FDFB028AE057&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos

Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego

 

 

 

 

Drodzy Rodzice i Dzieci!

Zgodnie z przygotowanymi planami pracy codziennie będziemy informować Was                                 o propozycjach zabaw,  zajęć, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu, z uwzględnieniem jego możliwości edukacyjnych.

Prosimy o przysyłanie   zdjęć wytworów  pracy dzieci na podane adresy mailowe.

W razie wątpliwości, pytań, prosimy o kontakt na adres e-mailowy:

 

d.gebala@pm1kg .pl

 e.walkowiak@pm1kg.pl

 rdzanekgebala@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Środa -25.03.2020r.

Opracowała Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak, Karolina Rdzanek – Gębala

 

  1. Obejrzyj program pt. ,,Margolcia i Miś zapraszają dziś– Kwiatowa wróżka”

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,kwiatowa-wrozka,29955044

Margolcia przyniosła z targu kolorowy bukiet dla Misia. Wiosną jest wiele barwnych kwiatów na polach i w ogrodach. Kukiełki opowiedzą, jak je rozpoznawać. Inaczej wygląda tulipan,                a inaczej hiacynt. Miś i Margolcia nauczą piosenki o Kwiatowej Wróżce.

  1. Piosenka: Kwiatowa wróżka    

Słowa – Agnieszka Galica
Muzyka – Tadeusz Pabisiak

https://www.youtube.com/watch?v=40chOvq45go

1. Co to za ogrodnik posiał kwiatów tyle
Tulipany i kaczeńce, bratki i żonkile

Ref.: To wiosna, to wiosna zielona wiosna
Razem z deszczem, ciepłym deszczem
Kwiaty nam przyniosła

2. Spytajcie bociana, spytajcie skowronka
Kto te kwiaty kolorowe posadził na łąkach

Ref.: To wiosna….

3. A może to wróżka co wszystko czaruje
Drzewa, łąki, ogrody kwiatami maluje

Ref.: To wiosna….

 

  1. Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty/ Wiosna – Antonio Vivaldi – lekcja dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg&list=RD07tsNO76hiw&index=3

 

  1. Obejrzyj rysunki i zdjęcia kwiatów kwitnących wczesną wiosną.

Jeżeli masz możliwość  to rysuj po śladach linii rysunków krokusów. Pokoloruj jeden kwiat na fioletowo.

 

 

 

  • Masz ochotę odpocząć? Zapraszam!  Obejrzyj:  ,,Dźwięki i kolory wiosny” – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=07tsNO76hiw&list=RD07tsNO76hiw&index=1

  • Chcesz odpocząć? Posłuchaj słuchowiska pt. ,, Przebudzenie misia ” – materiał dodatkowy

 https://www.polskieradio.pl/18/7073/  str. 16

 

Popatrz i posłuchaj

 

https://www.bing.com/videos/search?q=stymulacja+wzroku+dla+dzieci&&view=detail&mid=CDF4774E4D3DA4362F19CDF4774E4D3DA4362F19&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fse

Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego

 

Drodzy Rodzice i Dzieci!

Zgodnie z przygotowanymi planami pracy codziennie będziemy informować Was                                 o propozycjach zabaw,  zajęć, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu, z uwzględnieniem jego możliwości edukacyjnych.

Prosimy o przysyłanie  wytworów  pracy dzieci na podane adresy mailowe.

W razie wątpliwości, pytań, prosimy o kontakt na adres e-mailowy:

 

d.gebala@pm1kg .pl

 e.walkowiak@pm1kg.pl

 rdzanekgebala@gmail.com

 

 

Wtorek – 24.03.2020r

  1. Obejrzyj film pt. ,,Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie”

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

  1. Posłuchaj:

 Wiersz  ,,Przyjście wiosny”  Jan Brzechwa

https://www.youtube.com/watch?v=26IZLT-7pGg  lub

 

https://www.youtube.com/watch?v=50KJHu7Nvi0

 

 Wiersz  ,,Przyjście wiosny”   Jan Brzechwa

Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.

Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.

Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.

„Skąd znowu – rzekła sroka
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.

„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”

„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.

„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.

A wiosna przyszło pieszo –
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.

 

  

Na podstawie wysłuchanego wiersza, odpowiedz na pytania:

Jakimi pojazdami mogła przyjechać wiosna?

Jakie drzewo i jakie zwierzęta wypowiadają się na temat przyjścia  wiosny?

Co robią kwiaty?

Co szumiały trawy?

 

3.Obejrzyj obrazki. Powiedz co robią ptaki wiosną.

 

 

  1. Jakie ptaki zwiastują wiosnę? Czy je rozpoznajesz?

 

  • Jak narysować bociana? – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=zG2bvxBYvZU

 

  • Masz ochotę pobawić się przy piosence pt. ,,Znów przyszła Wiosna „?

 – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs

  • Chcesz odpocząć? Posłuchaj:

Słuchowisko pt. ,,Zaczarowany bocian” – materiał dodatkowy

https://www.polskieradio.pl/18/7073/     str. 16

 

POPROWADŹ SAMOCHÓD

 

Zadanie wykonane przez nauczyciela wspomagającego

 

W razie wątpliwości, pytań, prosimy o kontakt na adres e-mailowy:

 

d.gebala@pm1kg .pl, e.wlkowiak@pm1kg.pl, rdzanekgebala@gmail.com

 

 

Poniedziałek – 23.03.2020r.  

  1. Obejrzyj z Misiem i Margolcią program pt. ,,Idzie do nas wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc

 

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,idzie-do-nas-wiosna,19532926

Miś, rechocząc jak żaba, spróbuje wytłumaczyć Margolci, że to właśnie żabie kumkanie najbardziej dowodzi, że przyroda budzi się ze snu. Nauczysz się  z  kukiełkami  nowej piosenki „Idzie do nas wiosna”.

  1. Jak narysować kwiatka? Obejrzyj i z pomocą rodzica narysuj. Powodzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=Sr235LsoOj4

  Zamiast rysować kwiatka możesz pokolorować kartę pracy:

 

  1. Zabawy z muzyką. Masz ochotę pobawić się przy muzyce? To zaczynamy!

https://www.facebook.com/edumuzgdynia/videos/2323456601293196/

 

  • Tekst piosenki: Idzie do nas wiosna- materiał dodatkowy
    Tadeusz Pabisiak/Agnieszka Galica
    Kiedy wiosna przyjdzie do nas, roześmiana i zielona
    Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:
    Zielona trawa, zielony mech
    Zielona żaba rechu-rechu-rech
    Rośnie trawa rosną listki ,rosną z wiosną dzieci wszystkie
    Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:
    Zielona trawa, zielony mech
    Zielona żaba rechu-rechu-rech
    W lesie kwitnie już zawilec, obudziły się motyle
    A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew:
    Zielona trawa, zielony mech
    Zielona żaba rechu-rechu-rech
  • Masz ochotę pobawić się przy piosence pt. ,,Idzie do nas wiosna”? Zapraszam!                                        – materiał dodatkowy

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

  • Chcesz odpocząć? Posłuchaj:

Słuchowisko pt. ,, Przebiśniegi ” – materiał dodatkowy

https://www.polskieradio.pl/18/7073/  str. 1

Opracowała  Dorota Gębala

 

Popatrz i posłuchaj

https://www.bing.com/videos/search?q=stymulacja+wzroku+dla+dzieci&&view=detail&mid=CDF4774E4D3DA4362F19CDF4774E4D3DA4362F19&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fse

Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego

 

 

 

piątek – 20.03.2020r.

Znaczenie wody w życiu człowieka

  1. Wysłuchaj piosenki, zatańcz, jeśli chcesz:

 

https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g

 

Piosenka o zdrowej wodzie

słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

 

Przygrywka : G e C D

Wodę w kranie mamy na zawołanie  G a

Możesz się napić moje ty kochanie C D

Bo zdrowa woda siły, a jakże ci doda  G a

Życie ocali, kiedy słońce pali.  C D

 

Zimna woda, siły doda G a

Jest do picia i do mycia  D G

Do żeglowania, do pływania  G  a

Podlewania i pluskania.  D G

 

Pasta do zębów i mydło to trochę za mało

Wody potrzeba by umyć swoje ciało

I nic nie urośnie na polach, przecież to wiemy

Bez wody wszystko umrze tutaj na ziemi.

 

Niech reklamują sobie słodkie napoje

A my, mądre dzieci i tak wiemy swoje

Przybyła nareszcie i do nas ta dobra moda:

Najlepsza na świecie do picia jest właśnie woda.

 

Utwór pochodzi z płyty „Piosenki Zdrowych Dzieci”

 

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

„Jaka jest woda?”- picie wody, smakowanie, wąchanie, oglądanie, dotykanie. Używając wszystkich zmysłów dziecko opisuje wodę.

„Czy woda zawsze nadaje się do picia?”

„Do czego w twoim domu potrzebna jest woda?”

 

 

  1. Eksperyment:

„Co rozpuszcza się w wodzie?”-

Dziecko przygotowuje wraz z rodzicem produkty takie jak: kasza, ryż,

cukier, sól, ocet, olej, mąka, pieprz mielony oraz przeźroczystą szklankę i łyżeczkę.

Dziecko poznaje produkty przez dotykanie, wąchanie,

smakowanie. Następnie każdy produkt po kolei  dziecko wsypuje do

szklanki, miesza, obserwuje czy się rozpuszcza.

 

  1. Zabawy ruchowe:

Uwaga kałuża.

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem gazet. Rodzic gra na dowolnym instrumencie. Na hasło „Uwaga kałuża” dziecko stara się przeskoczyć gazetę, kałuże tak, aby ją ominąć.

 

Woda- Ląd

Rodzic na podłodze w domu/pokoju rozkłada prosto skakankę lub sznurek. Jedna strona jest lądem, drugą wodą. Dziecko może postawić wcześniej przygotowany pojemnik z piaskiem po jednej stronie,  po drugiej zaś, pojemnik z wodą. Następnie rodzic wymawia w dowolnej kolejności komendę: WODA lub LĄD, np.: woda – ląd – ląd – woda – ląd – woda – woda…, na początku wolno, później coraz szybciej. Zadaniem dziecka jest przechodzenie z jednej strony szarfy na druga zgodnie z poleceniem.

 

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne. Rysuj po śladzie drogę kropelki. Pokoloruj obrazek, wyklej chmurkę watą, kropelki niebieską plasteliną.

https://i.pinimg.com/originals/ee/fd/63/eefd63e156353c1cae946ed8c55a1dd5.jpg

 

 

czwartek -19.03.2020.

 

1.Zabawa ruchowa przy wierszu „ Wiosna wita nas”

Płynie płynie woda ( dzieci falują rękami)

Szumi szumi las (ręce nad głową, poruszają się jak gałęzie na wietrze)

Rośnie rośnie trawa ( ręce wznoszą się do góry coraz wyżej)

Wiosna wita nas ( kłaniają się)

Lecą lecą ptaki (machają rękami jak skrzydłami)

Wracają do gniazd (machają rękami jak skrzydłami)

Rozkwitają kwiaty ( powoli unoszą ręce nad głowę i rozkładają jak kielichy kwitów)

Wiosna wita nas ! ( kłaniają się).

 

2.Zabawa dydaktyczna „Prawda/ Fałsz”
Pogoda w marcu bywa kapryśna.
W marcu czasem z chmur pada deszcz a czasem śnieg.
Niedźwiedzie przygotowują się do snu.
Coraz cieplej będziemy się ubierać.
Wicher to bardzo mocny wiatr.
Ptaki odlatują do ciepłych krajów

 

Słuchanie piosenki ,,Kle, kle boćku” i zabawa przy niej :

https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kleHYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″&HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″oq=piosenka+bociekHYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″&HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″&HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″sourceid=chromeHYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″&HYPERLINK „https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8″ie=UTF-8

 

 

Zadanie specjalne a teraz poćwiczymy oczy:

https://www.youtube.com/watch?v=lgQ10jfgJUE

 

opracowała: mgr Ewelina Walkowiak.

 

 

Środa 18.03.2020r. Grupa,, Pszczółki”

 Zabawy przy piosence  ,,Kle, kle boćku”

  1. Zabawy z wykorzystaniem przysłowia W marcu jak w garncu.

Rodzic mówi przysłowie w różnym tempie, w różnym rytmie, z różną intonacją, a dzieci powtarzają za nim tekst.

  1. Słuchanie piosenki ,,Kle, kle boćku”

https://www.google.com/search?q=piosenka+bocian+kle+kle&oq=piosenka+bociek&aqs=chrome.2.69i57j0l6.44142j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

  1. Rozmowa na temat piosenki.

O czym jest piosenka? ( o bocianie)

Co  boćkowi szykowała łąka? ( żabki)

Skąd wraca bociek? (zza morza)

Co boćkowi szykują chłopcy? ( gniazdo)

Gdzie będzie miał  bocian gniazdo?

 

  1. Zabawa przy piosence.

Uczestnicy tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka nagle urywa się, prowadzący pokazuje kartkę z kropkami lub mówi liczbę (1-4). Bawiący mają za zadanie  podskoczyć tyle razy.

Zabawę powtarzamy 4 – 6 razy zmieniając polecenie (np. podskoki, przysiady, rowerek, itp.).

 

4.Uzupełnij   rysunek pt.: „Bocian” – czarną i czerwoną farbą oraz płatkami kosmetycznymi. 

 Zadanie rozwija sprawność manualną.