7 765 wizyt
PSZCZÓŁKI
Z powodu zbliżającego się okresu wakacyjnego, prosimy o odbieranie z przedszkola rzeczy pozostawionych przez dzieci.
Zajęcia 30.06.2020 (wtorek)
Grupy: Pszczółki, Wiewiórki, Misie
Temat dnia: Kolorowe wakacje
Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala
Zajecia30.06.2020(kliknij aby pobrać)
Poniedziałek 29.06.2020
poniedziałek 29.06.2020 Czterolatki(kliknij aby pobrać)
Opracowała; Magdalena Misiak 26.06.2020 r.
wakacyjne podroze 26.06.20(kliknij aby pobrać)
Czwartek – czterolatki 25.06.2020
Misie Wiewiórki Pszczółki 25.06(kliknij aby pobrać)
Środa 24.06.2020 – czterolatki
Temat: Od morza aż do Tatr.
Środa 24.06 czterolatki(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 23.06.2020
Grupy: Misie, Pszczółki, Wiewiórki
Temat dnia: Bezpieczne wakacje
Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala
Zajęcia 23.06.2020(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 22.06.2020
Grupy: Pszczółki, Wiewiórki, Misie
Temat dnia: Bezpiecznie podróżujemy
Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala
Zajecia22.06.2020(kliknij aby pobrać)
Piątek 19.06.2020
nadchodzą wakacje 19.06.2020(kliknij aby pobrać)
Czwartek 18.06.2020
wakacje Misie Wiewiórki Pszczołki(kliknij aby pobrać)
Środa 17.06.2020 – Czterolatki
Temat: Jedziemy na wakacje.
Środa 17.06(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 16.06.2020
Grupy: Pszczółki, Misie, Wiewiórki
Temat dnia: Wakacje w górach
Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala
Zajęcia 16.06.2020(kliknij aby pobrać)
Temat: Nadchodzące wakacje
poniedziałek 15.06 Czterolatki(kliknij aby pobrać)
WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-1(kliknij aby pobrać)
Magdalena Misiak. Marta Ponikiewska 12.06.2020
zabawy ruchowe dzien 5 12.06.20(kliknij aby pobrać)
Środa 10.06.2020 – Czterolatki
Temat: Zabawy na placu zabaw
środa 10.06.2020(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 09.06.2020
Grupy: Pszczółki, Misie, Wiewiórki
Temat dnia: Liczymy babki z piasku
Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala
Zajęcia 09.06.2020(kliknij aby pobrać)
08.06.2020
Temat tygodnia: Na naszym podwórku.
Temat dnia: Plan mojego podwórka.
poniedziałek 8.06.20 Czterolatki(kliknij aby pobrać)
5.06.2020
Dzieci z różnych stron świata dzien 5(kliknij aby pobrać)
Dzień 4. Rysunek dla kolegi z Afryki
czwartek 4,06(kliknij aby pobrać)
Środa 3.06.2020 – Czterolatki
Temat: Podajmy sobie ręce.
Środa 3.06.2020(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 02.06.2020 (wtorek).
Grupy: Pszczółki, Misie, Wiewiórki
Temat dnia: Zabawy z piłką
Opracowała: Karolina Rdzanek- Gębala
zajecia02.06.2020pszczolkimisiewiewiorki(kliknij aby pobrać)
Temat: Taki sam ale inny.
poniedziałek 1.06.20 Czterolatki(kliknij aby pobrać)
Temat dnia: Święto Rodziców
Zajęcia 28.05.2020 „Co lubię robić z mamą? Co lubię robić z tatą?”
zajecia28.05.2020zdalnepszczolki(kliknij aby pobrać)
TEMAT: „Żabie sekrety” – piosenka dla rodziców
środa 27.05 Pszczółki(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 26.05.2020 „Tulipany dla rodziców”
26.05.2020nauczniezdalnepszczółki(kliknij aby pobrać)
Temat dnia: Zapach mamy
Pszczółki 25.05(kliknij aby pobrać)
Temat dnia: Wiosną na łące.
piątek 22.05. Pszczółki(kliknij aby pobrać)
Temat dnia: Biedroneczko, leć do nieba
czwartek 21.05 Pszczółki(kliknij aby pobrać)
Temat: Koncert na łące
Temat dnia: Kolorowa łąka.
Poniedziałek 18.05.2020
Temat tygodnia – Wiosna na łące
Temat dnia – Grasz w zielone?
18-22 Wiosna na łące(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 15.05.2020 (piątek) Pszczółki
Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak
zajecia15.05.2020piatekpszczolki(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 14.05.2020 (czwartek) Pszczółki
Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak
zajecia14.05.2020czwartekpszczolki(kliknij aby pbrać)
Zajęcia 13.05.2020 (środa) Pszczółki
Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak
zajecia13.05.2020 srodapszczolki(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 12.05.2020 (wtorek) Pszczółki
Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak
zajęcia12.05.2020wtorekpszczolki(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 11.05.2020 (poniedziałek) Pszczółki:
Opracowanie: Karolina Rdzanek- Gębala, Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak
pracaplastyczna11.05.2020pszczolki(kliknij aby pobrać)
zajecia11.05.2020poniedzialekpszczolki(kliknij aby pobrać)
Piątek 8.05.2020 grupa Pszczółki
opracowanie: Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.
Popatrz i zrób(kliknij aby pobrać)
CZWARTEK 7.05.2020 grupa Pszczółki
opracowanie: Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.
CZWARTEK 7(kliknij aby pobrać)
ŚRODA 6.05.2020 grupa Pszczółki
opracowanie: Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.
Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego(kliknij aby pobrać)
Wtorek 5.05.2020 grupa Pszczółki opracowanie : Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.
Temat tygodnia: Moje miasto – Kołobrzeg
Pokoloruj herb Kołobrzegu według wzoru(kliknij aby pobrać)
Karta Pracy 5.05(kliknij aby pobrać)
Poniedziałek 4.05.2020 grupa Pszczółki opracowanie : Ewelina Walkowiak, Dorota Gębala, Karolina Rdzanek-Gębala.
Temat tygodnia: Moje miasto – Kołobrzeg
Scenariusz 4.05.(kliknij aby pobrać)
praca plastyczna 4.05.(kliknij aby pobrać)
Czwartek 30.04.2020
czwartek 30. 04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)
Zadanie na 30.04(kliknij aby pobrać)
Środa 29.04.2020
środa 29.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)
Zadanie na 29.04(kliknij aby pobrać)
Wtorek 28.04.2020
wtorek 28.04.2020 Pszczółki (kliknij aby pobrać)
Zadanie na 28. 04 (kliknij aby pobrać)
Poniedziałek 27.04.2020
poniedziałek 27.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)
pracaplastyczna27.04.2020pszczólki(kliknij aby pobrać)
Zadanie na 27.04(kliknij aby pobrać)
Piątek 24.04.2020
Zajęcia 24.04.2020 piątek pszczółki(kliknij aby pobrać)
pracaplastyczna27.04.2020pszczólki(kliknij aby pobrać)
Czwartek 23.04.2020
Zajęcia 23.04.2020czwartekpszczółki(kliknij aby pobrać)
Środa 22.04.2020
22.04.2020 sroda pszczółki(kliknij aby pobrać)
Wtorek 21.04.2020
Zajęcia 21.04. pszczółki(kliknij aby pobrać)
Poniedziałek 20.04.2020
Zajeciapszczółki20.04poniedzalekkliknij aby pobrać)
pracaplastyczna 20.04.2020 pszczółki(kliknij aby pobrać)
Piątek 17.04.2020
piątek17.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać
Czwartek 16.04.2020
czwartek 16.04.2020 Pszczółki (kliknij aby pobrać)
Środa 15.04.2020 Grupa Pszczółki
środa 15.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)
Wtorek 14.04.2020 Grupa Pszczółki
wtorek 14.04.2020 Pszczółki(kliknij aby pobrać)
Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego(kliknij aby pobrać)
pracaplstycznazwierzetanawsi(kliknij aby pobrać)
Piątek 10.04.2020 Grupa Pszczółki
Czwartek 08.04.2020 r grupa : Pszczółki.
Popatrz i wykonaj(kliknij aby pobrac)
Czwartek 9(klikniji aby pobrać)
Środa 08.04.2020 r grupa : Pszczółki.
Karta Pracy 8.04(kliknij aby pobrać)
Scenariusz 8.04.(kliknij aby pobrać)
Wtorek 07.04.2020 r grupa : Pszczółki.
Karta Pracy 7.04(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 7.04(kliknij aby pobrać)
Skarpetkowy zając- zajęcia plastyczne dla chętnych.
Drogie dzieci, zbliża się Wielkanoc! Przedstawiam Wam ciekawy pomysł jak szybko i pomysłowo można zrobić wielkanocnego zajączka ze skarpetki. Możecie go potem podarować komuś w prezencie. Koniecznie poproście rodziców, aby Wam w tym pomogli. Do dzieła:
- Potrzebne będą: ryż, lub kasza (ja wymieszałam ryż z kaszą), skarpetka, sznurek lub gumki recepturki, klej, nożyczki, wstążka, długopis, kolorowy papier (mogą też być guziki lub kolorowe szpilki- tu poproście rodziców o pomoc), dowolne ozdoby wielkanocne.
- Wsypujemy ryż do połowy skarpetki.
- Teraz formujemy dwie kulki, aby powstał brzuszek i głowa, przewiązujemy sznurkiem, bądź gumką recepturką.
- Z końcówki, która została wolna nad głową króliczka, zrób uszy.
- Teraz możemy zrobić zajączkowi oczy, nos, usta i wąsy. Ja przykleiłam elementy z papieru i szpilek. Możesz do tego użyć także guzików oraz czego tylko chcesz, a także narysować mazakiem, bądź długopisem.
- Następnie przyozdabiamy szyjkę wstążką i guziczkami na brzuszku.
- Nasz zajączek jest prawie gotowy. Ja przykleję go jeszcze do wielkanocnej ozdoby.
- Iiiii gotowe! Oto mój wielkanocny zajączek Duduś Pochwalcie się swoimi.
Poniedziałek 6.04.2020 r grupa : Pszczółki.
Karta Pracy 6.04(kliknij aby pobrać)
Pszcółki 6.04.(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 03.04.2020 piątek Pszczółki:
Zajęcia 3.04.2020piatekpszczolki(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 02.04.2020 czwartek Pszczółki:
zajęcia2.04.2020pszczolki(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 1.04.2020 środa Pszczółki:
zajeciasroda1.04.2010pszczolki(kliknij aby pobrać)
Zajęcia 31.03.2020 wtorek:
zajeciawtorek31.03pszczółki(kliknij ay pobrać)
Poniedziałek 30.03.2020.
Wysłuchaj dwa razy piosenki o Kukułce(kliknij aby pobrać)
Rytmika:
Zabawy z muzyką w domu dla 3-4 latka – CZĘŚĆ 2Plastyka:Drogie „Pszczółki” praca plastyczna dla chętnych, czyli: Jak zrobić pszczółkę w ulu?
Piątek – 27.03.2020r.
Opracowała Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak, Karolina Rdzanek – Gębala
piątek 27.03.20 Pszczółki D. Gebala(kliknij aby pobrać)
Czwartek 26.03.2020r.
Opracowała Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak, Karolina Rdzanek – Gębala
- Liczymy zwierzęta – ćwiczenia w liczeniu. Dzielimy nazwy zwierząt na sylaby.
- a) Policz zwierzęta na obrazkach. Obok każdego obrazka narysuj tyle samo kresek co zwierząt.
- b) Nazwy zwierząt podziel rytmicznie (na sylaby) z pomocą osoby dorosłej, łącząc tę czynność z klaskaniem. (je-leń, jeż, so- wa, śli- mak, ża -ba, lis ,itd.)
- Obejrzyj zdjęcia. Podziel nazwy rytmicznie (na sylaby) z pomocą osoby dorosłej, łącząc tę czynność z klaskaniem.
kro-ku-sy
ba-zie
prze-bi-śnie-gi
bo-cia-ny
- Masażyk relaksacyjny – Marcowa pogoda
Dziecko z rodzicem siadają jedno za drugim. Rodzic opowiada o elementach pogody i pokazuje ruchy, które wykonuje na plecach dziecka.
Tekst rymowanki | Masażyk relaksacyjny |
Kropi deszcz, siąpi, mży,
pada coraz mocniej, nagle błysk- burza, jest |
Delikatnie uderzasz palcami w plecy,
Uderzasz mocniej, Kreśl dłonią zygzaki
|
grad zaczyna padać! | Uderzaj umiarkowanie pięściami |
Burza już przeszła gdzieś,
Tylko wiatr zawiewa. Słońce już świeci nam I wszystko ogrzewa. |
Dmuchaj na kark, Kreśl kształt słońca |
Po wykonaniu masażu następuje zamiana, dziecko wykonuje masaż rodzicowi.
- Posłuchaj:
Odgłosy natury dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8
- Chcesz zobaczyć jak narysować domek? Obejrzyj:
- Jak narysować domek? Kredka i Ołówek – rysuj z nami! – materiał dodatkowy
https://www.youtube.com/watch?v=eqceVyQPijE lub
- Luluś – Narysuj mi domek S01E01 HD // Kreskówki dla dzieci – materiał dodatkowy
https://www.youtube.com/watch?v=hIlx6P-sppY
- Kolorowanka – materiał dodatkowy
- Masz ochotę zobaczyć kto tak stuka, kto tak śpiewa? – materiał dodatkowy
Obejrzyj:
https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,kto-tak-stuka-kto-tak-spiewa,36904770
„Choć nie jest doktorem, leczy drzewa chore. Stuku – puku… Kto tak stuka ładnie, które dziecko zgadnie?” Tak! Oczywiście, to dzięcioł. Margolcia i Miś opowiedzą o tym ptaszku. Ale nie tylko o nim. O wielu innych również. W tym odcinku Margolcia i Miś zdradzą dużo ciekawostek na temat ptaków, ich umiejętności i zwyczajów. Dowiesz się dlaczego ptaki są bardzo pożyteczne, jak rozpoznawać ich głosy, a także jaki ptak mieszka, w jakiej części świata. To będzie bardzo interesująca podróż ich śladami.
- Chcesz odpocząć? Posłuchaj:
Słuchowisko pt. ,, Zaczarowany bocian” str. 16 – materiał dodatkowy
https://www.polskieradio.pl/18/7073/
A teraz nasza ulubiona piosenka
Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego
Drodzy Rodzice i Dzieci!
Zgodnie z przygotowanymi planami pracy codziennie będziemy informować Was o propozycjach zabaw, zajęć, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu, z uwzględnieniem jego możliwości edukacyjnych.
Prosimy o przysyłanie zdjęć wytworów pracy dzieci na podane adresy mailowe.
W razie wątpliwości, pytań, prosimy o kontakt na adres e-mailowy:
d.gebala@pm1kg .pl
e.walkowiak@pm1kg.pl
rdzanekgebala@gmail.com
Środa -25.03.2020r.
Opracowała Dorota Gębala, Ewelina Walkowiak, Karolina Rdzanek – Gębala
- Obejrzyj program pt. ,,Margolcia i Miś zapraszają dziś– Kwiatowa wróżka”
https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,kwiatowa-wrozka,29955044
Margolcia przyniosła z targu kolorowy bukiet dla Misia. Wiosną jest wiele barwnych kwiatów na polach i w ogrodach. Kukiełki opowiedzą, jak je rozpoznawać. Inaczej wygląda tulipan, a inaczej hiacynt. Miś i Margolcia nauczą piosenki o Kwiatowej Wróżce.
- Piosenka: Kwiatowa wróżka
Słowa – Agnieszka Galica
Muzyka – Tadeusz Pabisiak
https://www.youtube.com/watch?v=40chOvq45go
1. Co to za ogrodnik posiał kwiatów tyle
Tulipany i kaczeńce, bratki i żonkile
Ref.: To wiosna, to wiosna zielona wiosna
Razem z deszczem, ciepłym deszczem
Kwiaty nam przyniosła
2. Spytajcie bociana, spytajcie skowronka
Kto te kwiaty kolorowe posadził na łąkach
Ref.: To wiosna….
3. A może to wróżka co wszystko czaruje
Drzewa, łąki, ogrody kwiatami maluje
Ref.: To wiosna….
- Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty/ Wiosna – Antonio Vivaldi – lekcja dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg&list=RD07tsNO76hiw&index=3
- Obejrzyj rysunki i zdjęcia kwiatów kwitnących wczesną wiosną.
Jeżeli masz możliwość to rysuj po śladach linii rysunków krokusów. Pokoloruj jeden kwiat na fioletowo.
- Jak narysować drzewo? https://www.youtube.com/watch?v=-q0yumPjwDk – materiał dodatkowy
- Kolorowanka – materiał dodatkowy
- Masz ochotę odpocząć? Zapraszam! Obejrzyj: ,,Dźwięki i kolory wiosny” – materiał dodatkowy
https://www.youtube.com/watch?v=07tsNO76hiw&list=RD07tsNO76hiw&index=1
- Chcesz odpocząć? Posłuchaj słuchowiska pt. ,, Przebudzenie misia ” – materiał dodatkowy
https://www.polskieradio.pl/18/7073/ str. 16
Popatrz i posłuchaj
Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego
Drodzy Rodzice i Dzieci!
Zgodnie z przygotowanymi planami pracy codziennie będziemy informować Was o propozycjach zabaw, zajęć, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu, z uwzględnieniem jego możliwości edukacyjnych.
Prosimy o przysyłanie wytworów pracy dzieci na podane adresy mailowe.
W razie wątpliwości, pytań, prosimy o kontakt na adres e-mailowy:
d.gebala@pm1kg .pl
e.walkowiak@pm1kg.pl
rdzanekgebala@gmail.com
Wtorek – 24.03.2020r
- Obejrzyj film pt. ,,Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie”
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
- Posłuchaj:
Wiersz ,,Przyjście wiosny” Jan Brzechwa
https://www.youtube.com/watch?v=26IZLT-7pGg lub
https://www.youtube.com/watch?v=50KJHu7Nvi0
Wiersz ,,Przyjście wiosny” Jan Brzechwa
Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.
Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.
Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.
Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.
„Skąd znowu – rzekła sroka –
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.
„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”
„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.
„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.
A wiosna przyszło pieszo –
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.
Na podstawie wysłuchanego wiersza, odpowiedz na pytania:
Jakimi pojazdami mogła przyjechać wiosna?
Jakie drzewo i jakie zwierzęta wypowiadają się na temat przyjścia wiosny?
Co robią kwiaty?
Co szumiały trawy?
3.Obejrzyj obrazki. Powiedz co robią ptaki wiosną.
- Jakie ptaki zwiastują wiosnę? Czy je rozpoznajesz?
- Jak narysować bociana? – materiał dodatkowy
https://www.youtube.com/watch?v=zG2bvxBYvZU
- Masz ochotę pobawić się przy piosence pt. ,,Znów przyszła Wiosna „?
– materiał dodatkowy
https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs
- Chcesz odpocząć? Posłuchaj:
Słuchowisko pt. ,,Zaczarowany bocian” – materiał dodatkowy
https://www.polskieradio.pl/18/7073/ str. 16
POPROWADŹ SAMOCHÓD
Zadanie wykonane przez nauczyciela wspomagającego
W razie wątpliwości, pytań, prosimy o kontakt na adres e-mailowy:
d.gebala@pm1kg .pl, e.wlkowiak@pm1kg.pl, rdzanekgebala@gmail.com
Poniedziałek – 23.03.2020r.
- Obejrzyj z Misiem i Margolcią program pt. ,,Idzie do nas wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc
https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,idzie-do-nas-wiosna,19532926
Miś, rechocząc jak żaba, spróbuje wytłumaczyć Margolci, że to właśnie żabie kumkanie najbardziej dowodzi, że przyroda budzi się ze snu. Nauczysz się z kukiełkami nowej piosenki „Idzie do nas wiosna”.
- Jak narysować kwiatka? Obejrzyj i z pomocą rodzica narysuj. Powodzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=Sr235LsoOj4
Zamiast rysować kwiatka możesz pokolorować kartę pracy:
- Zabawy z muzyką. Masz ochotę pobawić się przy muzyce? To zaczynamy!
https://www.facebook.com/edumuzgdynia/videos/2323456601293196/
- Tekst piosenki: Idzie do nas wiosna- materiał dodatkowy
Tadeusz Pabisiak/Agnieszka Galica
Kiedy wiosna przyjdzie do nas, roześmiana i zielona
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:
Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
Rośnie trawa rosną listki ,rosną z wiosną dzieci wszystkie
Przyfrunęły już bociany i klekocą tak:
Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
W lesie kwitnie już zawilec, obudziły się motyle
A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew:
Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech - Masz ochotę pobawić się przy piosence pt. ,,Idzie do nas wiosna”? Zapraszam! – materiał dodatkowy
https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM
- Chcesz odpocząć? Posłuchaj:
Słuchowisko pt. ,, Przebiśniegi ” – materiał dodatkowy
https://www.polskieradio.pl/18/7073/ str. 1
Opracowała Dorota Gębala
Popatrz i posłuchaj
Zadanie przygotowane przez nauczyciela wspomagającego
piątek – 20.03.2020r.
Znaczenie wody w życiu człowieka
- Wysłuchaj piosenki, zatańcz, jeśli chcesz:
https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g
Piosenka o zdrowej wodzie
słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Przygrywka : G e C D
Wodę w kranie mamy na zawołanie G a
Możesz się napić moje ty kochanie C D
Bo zdrowa woda siły, a jakże ci doda G a
Życie ocali, kiedy słońce pali. C D
Zimna woda, siły doda G a
Jest do picia i do mycia D G
Do żeglowania, do pływania G a
Podlewania i pluskania. D G
Pasta do zębów i mydło to trochę za mało
Wody potrzeba by umyć swoje ciało
I nic nie urośnie na polach, przecież to wiemy
Bez wody wszystko umrze tutaj na ziemi.
Niech reklamują sobie słodkie napoje
A my, mądre dzieci i tak wiemy swoje
Przybyła nareszcie i do nas ta dobra moda:
Najlepsza na świecie do picia jest właśnie woda.
Utwór pochodzi z płyty „Piosenki Zdrowych Dzieci”
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
„Jaka jest woda?”- picie wody, smakowanie, wąchanie, oglądanie, dotykanie. Używając wszystkich zmysłów dziecko opisuje wodę.
„Czy woda zawsze nadaje się do picia?”
„Do czego w twoim domu potrzebna jest woda?”
- Eksperyment:
„Co rozpuszcza się w wodzie?”-
Dziecko przygotowuje wraz z rodzicem produkty takie jak: kasza, ryż,
cukier, sól, ocet, olej, mąka, pieprz mielony oraz przeźroczystą szklankę i łyżeczkę.
Dziecko poznaje produkty przez dotykanie, wąchanie,
smakowanie. Następnie każdy produkt po kolei dziecko wsypuje do
szklanki, miesza, obserwuje czy się rozpuszcza.
- Zabawy ruchowe:
Uwaga kałuża.
Zabawa ruchowa z wykorzystaniem gazet. Rodzic gra na dowolnym instrumencie. Na hasło „Uwaga kałuża” dziecko stara się przeskoczyć gazetę, kałuże tak, aby ją ominąć.
Woda- Ląd
Rodzic na podłodze w domu/pokoju rozkłada prosto skakankę lub sznurek. Jedna strona jest lądem, drugą wodą. Dziecko może postawić wcześniej przygotowany pojemnik z piaskiem po jednej stronie, po drugiej zaś, pojemnik z wodą. Następnie rodzic wymawia w dowolnej kolejności komendę: WODA lub LĄD, np.: woda – ląd – ląd – woda – ląd – woda – woda…, na początku wolno, później coraz szybciej. Zadaniem dziecka jest przechodzenie z jednej strony szarfy na druga zgodnie z poleceniem.
- Ćwiczenie grafomotoryczne. Rysuj po śladzie drogę kropelki. Pokoloruj obrazek, wyklej chmurkę watą, kropelki niebieską plasteliną.
https://i.pinimg.com/originals/ee/fd/63/eefd63e156353c1cae946ed8c55a1dd5.jpg
czwartek -19.03.2020.
1.Zabawa ruchowa przy wierszu „ Wiosna wita nas”
Płynie płynie woda ( dzieci falują rękami)
Szumi szumi las (ręce nad głową, poruszają się jak gałęzie na wietrze)
Rośnie rośnie trawa ( ręce wznoszą się do góry coraz wyżej)
Wiosna wita nas ( kłaniają się)
Lecą lecą ptaki (machają rękami jak skrzydłami)
Wracają do gniazd (machają rękami jak skrzydłami)
Rozkwitają kwiaty ( powoli unoszą ręce nad głowę i rozkładają jak kielichy kwitów)
Wiosna wita nas ! ( kłaniają się).
2.Zabawa dydaktyczna „Prawda/ Fałsz”
Pogoda w marcu bywa kapryśna.
W marcu czasem z chmur pada deszcz a czasem śnieg.
Niedźwiedzie przygotowują się do snu.
Coraz cieplej będziemy się ubierać.
Wicher to bardzo mocny wiatr.
Ptaki odlatują do ciepłych krajów
Słuchanie piosenki ,,Kle, kle boćku” i zabawa przy niej :
Zadanie specjalne a teraz poćwiczymy oczy:
https://www.youtube.com/watch?v=lgQ10jfgJUE
opracowała: mgr Ewelina Walkowiak.
Środa 18.03.2020r. Grupa,, Pszczółki”
Zabawy przy piosence ,,Kle, kle boćku”
- Zabawy z wykorzystaniem przysłowia W marcu jak w garncu.
Rodzic mówi przysłowie w różnym tempie, w różnym rytmie, z różną intonacją, a dzieci powtarzają za nim tekst.
- Słuchanie piosenki ,,Kle, kle boćku”
- Rozmowa na temat piosenki.
O czym jest piosenka? ( o bocianie)
Co boćkowi szykowała łąka? ( żabki)
Skąd wraca bociek? (zza morza)
Co boćkowi szykują chłopcy? ( gniazdo)
Gdzie będzie miał bocian gniazdo?
- Zabawa przy piosence.
Uczestnicy tańczą dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka nagle urywa się, prowadzący pokazuje kartkę z kropkami lub mówi liczbę (1-4). Bawiący mają za zadanie podskoczyć tyle razy.
Zabawę powtarzamy 4 – 6 razy zmieniając polecenie (np. podskoki, przysiady, rowerek, itp.).
4.Uzupełnij rysunek pt.: „Bocian” – czarną i czerwoną farbą oraz płatkami kosmetycznymi.
Zadanie rozwija sprawność manualną.